• Sanna67

Min 16-åring är gravid....

Igår frågade jag min dotter om hon hade börjat med p-pillren som hon fått... Nej jag har inte fått mens än svarade hon då... När skulle du ha haft den då? Den 12/8 svarade hon. Inhandlade ett test och javiss var hon gravid... Killen är 21. Har haft/har drogproblem. Har inget jobb, alkoholiserade föräldrar, fotboja... Ja listan kan göras lång.... Jag är så ledsen. Det har varit så många diskussioner om det här förhållandet. Att han inte är bra för henne och att hon riskerar att bli indragen i hans skit... Nu är hon gravid... Han tyckte att de kan behålla barnet. Det ordnar sig om jag får jobb säger han.... Jag vill bara gråta. Hon förstår inte att hela hennes framtid står på spel. Skolan, ungdomstiden ja allt blir ju helt åt helsike... Hjälp mig nån, vad ska jag säga, vad ska jag göra... Vill inte att hon ska börja sitt vuxenliv än. Hon är så naiv och barnslig än, är ju bara barnet själv för sjutton... Hjälp mig så jag kan få lite hopp om framtiden....

• Svar på tråden Min 16-åring är gravid....
  • Jillisen

en vanlig jävla muffins-- livet e annorlunda från skola -> jobba heltid
    livet e annorlunda även för en femåring som gemför med en sjuåring.. jag tror att efter man har passerat 25 tror jag inte det är någon större skillnad i mognad osv osv..

• Pockadockan

jillisen: RIKTIGT LÅGT SKRIVET!!!! precis som det finns 16-åringar som är usla mammor så finns det mammor i din ålder som också är usla! det har inte med åldern att göra!!!
    F**N va arg jag blev nu!!!

• Jillisen

Okej, ska jag nu förklara varför jag var smart nog att skydda mig med kondom/p-piller?
    o försvara mig?

ja, tycker det e lite förtidigt när man slutade med att leka med barbie att fyra år efter bli "mamma"

• valkyrian

Jillisen ---> Jo men menar du på att ALLA som är under 18 är dåliuga mammor eller?
    Jag menar du känner inte mig, min dotter eller min kille, du har ingen anning om våra familjeförhållanden eller min mognad

• valkyrian

Jillisen---> Haha tror du jag lekte med barbie när jag var tolv? var är du uppväxt?

• Jillisen

Valkyran nej jag tycker det e jätte nyttigt helst ska kvinnan föda ungar fom det ålder hon får mens tills klimakteriet..
    så kan hon gå hemma hela tiden o skita i skola/jobb... härligt!!

• Jillisen

*man får troligen inte ha en egen åsikt.. *

• valkyrian

Jillisen ---> Man behöver inte skita i jobb och skola för att man har barn.. Pluggar distans, älskar skolan, börjar igen nästa höst... Jobbar extra på helger så att pappan får lite egentid med dottern också, vi tittar på hus så vi behöver lite extra kosing.

Till klimakteriet är intye så bra kanske, men det sägs ju att rent vetanskapligt är 17 år den bästa ålderna att få barn rent fyiskt, sen att vårt samhälle ser ut som det gör, det gör ingen av oss yngre eller äldre för den delen till dåliga mammor

• valkyrian

det för roll vilka ställningar jag hade sex i snälla, håll en mogen debatt, du som skall vara så mogen

• Andrés mamma

Men shit, vilket liv det blev!? Jag tror faktiskt åxå att ålder har en viss inverkan. Men som några skrev - det är olika från person till person hur mogen man är. Jag kan ju säga att trots att jag uppfostrat och tagit hand om min son som idag är 17 år, samma ålder som jag själv var i när jag fick honom - så önskar jag honom verkligen INTE att bli förälder nu!

Jag älskar min son och vill naturligtvis inte vara utan honom, men uppfatta mig rätt:
    Jag skulle själv inte göra om det om jag fick leva om. Det är sååååå mycket kvar att uppleva, se och utbildningar som man vill gå. Självklart funkar det med barn åxå - som det gjorde för mig, men det är betydligt enklare om man gör tvärtom det jag gjorde. Utbildning, utlandsresor, husbygge, you name it och barn sen!

Men ibland blir inte livet som man tänkt sig riktigt.....man får ta det med och göra det bästa av det!!

Svar på tråden Min 16-åring är gravid....