• Teskedsmamman

0707-bebbar - tråd 11

Nu har de passerat 18 mån och viljan står på topp!!

Tråd  1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m14168620.html
    Tråd  2: www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17192999.html
    Tråd  3: www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20288055.html
    Tråd  4: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m23458408.html
    Tråd  5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26638308.html
    Tråd  6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29417307.html
    Tråd  7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32236097.html
    Tråd  8: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34912366.html
    Tråd  9: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m37895983.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41085805.html

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)¸.·*).·´`·»
     «·´¨*·.¸*Våra bebisar*.¸¸.·*¨`·»
    «·´`·.(¸.·´(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

Änglaljus - Lova - 11/6
    Bäsebus - Michelle - 21/6
    Lucky98 - Sandra - 9/7
    mona83 - Leah - 10/7, zandrisen - Mick - 10/7, Pillisen - Tarek - 10/7
    Hemlis - Alfons - 12/7
    Pasadena - Flicka - 16/7
    Inana - Darwin - 19/7, banantelefon - Frida - 19/7
    OZgirl - Joanna - 20/7
    Ella174 - Viktor - 21/7, maria 25 - flicka - 21/7
    Veronicaq - Pojke - 23/7
    Calylite - Juli - 25/7, Skarpa - Flicka - 25/7
    Teskedsmamman - Alfred - 31/7
    charmtroll - Elias - 5/8

Vissa är aktiva i tråden, andra inte och
    en del är inte ens medlemmar på FL längre...
    Fick 3 killar på 3½ år ☆ tesked.blogspot.com/virkaholic.blogspot.com/
  • Svar på tråden 0707-bebbar - tråd 11
  • Ella174

Jag förstår dig, både när det gäller säljbiten och att jobba på provision...
    Bygga museum låter däremot jätteskoj!

• Pasadena

Kikar in och vill önska er en fin midsommar med sol

Just nu har vi ett litet monster hemma som bara skriker och gråter och vill ingenting. Det enda hon upprepar som en grammofonskiva hela dagarna är "vill inte vill inte". Så det är hemskt skoj just nu! Till råga på allt ska jag ha semester nu i 6 veckor tillsammans med mitt minimonster och de 2 första ska jag vara f-ledig med henne själv. Om jag inte bryter ihop efter 3 dagar så blir det ett stort kors i taket

• OZgirl
    Pasadena skrev 2009-06-18 22:12:10 följande:
    Kikar in och vill önska er en fin midsommar med sol Just nu har vi ett litet monster hemma som bara skriker och gråter och vill ingenting. Det enda hon upprepar som en grammofonskiva hela dagarna är "vill inte vill inte". Så det är hemskt skoj just nu! Till råga på allt ska jag ha semester nu i 6 veckor tillsammans med mitt minimonster och de 2 första ska jag vara f-ledig med henne själv. Om jag inte bryter ihop efter 3 dagar så blir det ett stort kors i taket
    Detsamma!

Mitt monster är mer "själv själv" om allting, sen blir det "dumma dumma" när man inte låter henne göra precis vad hon vill och som hon vill. Jobbigt!
  • mona83

Måste bara berätta.
    Tobias har fått en dagisplats på språk förskola, fanns en ledig plats i höst och en pojke till som ville ha den. Så v 36 börjar inskolningen där.
    Så ringde logopeden idag och sa att det nog löst sig med språk förskolan och att platsen var Tobias om han ville ha den. Jag tackade ju ja direkt. Så nu skulle hon skicka alla papper som jag ska skriva på.
    Vi har varit där och kollat på stället och Tobias verkade trivas.
    Han som aldrig lämnar mitt knä på ett nytt ställe gjorde det när vi där, gick och hämtade leksaker i andra rum. Så fick vi träffa en av "fröknarna" som skulle vara hans kontaktperson där, han verkade gilla henne oxå.
    Jag tror det blir toppen för Tobias att gå där.

Måste vi lära oss ett nytt språk nu med, eller vi har hållt på sen vi var där och kollade, teckenkomunikation. Mamma kan lite eftersom hon jobbar med gravt utvecklingsstöra elever. Så har lärt oss en del så har även logopeden skickat papper med tecken på. En del kan vi redan.
    Tobias verkar iaf tycka det är kul för han hänger på och har lärt sig nåra ord med tecken, båt och korv är nog favoriterna. Dom använder han flitigt.
    Man använder sånt är för att barnet ska kunna "prata" fast han/hon inte är så bra på det och på så sätt trigga igång språket.

• Skarpa

Mona: vad härligt att höra Det låter som att det blir bra för er alla. Det måste ju vara så jobbigt att inte kunna göra sig förstådd som alla andra, men SÅ bra att få komma till ett ställe där det funkar bra ändå

Alla tiders fenomen: åka cykel utan ben!
  • Pasadena

mona, jag har nog missat något, kan han inte prata eller är det bara att han inte kommit till det än? Vad är en språkförskola? Ursäkta miffofrågorna men jag har aldrig hört talas om någon sådan

• mona83

Pas det är inga miffofrågor, har nog kanske aldrig berättat det bara .

Tobias är sen med talet, var jag med. Han kan ord som vi använder men så använder han egna påhittade ord eller egna påhittade tecken till resten. Jag har inga större problem att förstå honom.
    För ca 1 år sen tror jag det var så fick jag höra om språk förskolan första gången och jag ville ganska direkt att han skulle gå där. Kruxet är att man måste ha varit hos logoped och logopeden tycker att barnet bör gå där annars är det rätt kört.
    Nu hade jag turen att logopeden tyckte att han skulle gå där, men är väldigt bgränsade platser där. Finns 12 platser, 6 för barn som behöver språk hjälp och 6 vanliga. Barnet måste ha fyllt 3 år för att få börja där, sen får barnet gå där tills barnet börjar 1an om man vill.
    Så kommer logopeden dit vissa dagar och jobbar med barnen där under dagen när dom är på dagis, slipper man springa till logopeden på sjukan.

När vi var hos logopeden första gången testade hon honom lite, tex hur mkt han förstår och hur mkt han pratar. Förstår gör han sa hon, det är det inget fel på. Det enda är att han inte riktigt vet hur han ska forma orden för att kunna prata. Den biten kan han få hjälp med där av personal som är utbildade för att jobba med barn som har språkproblem. det är där tecken kommunikationen kommer in, för att han ska kunna göra sig förstådd fram tills han kan prata.

Språkförskola finns heller inte i alla städer, bara fåtal städer som har såna

• Teskedsmamman

Mona: Vad häftigt! Skönt att du har kommit in på en efterlängtad plats med honom! Det där låter ju perfekt!

☆ Mamma till 3 busiga killar ☆ Virkaholic ☆
  • Pasadena

mona, det låter ju helt super! Kunde inte bli bättre!

Svar på tråden 0707-bebbar - tråd 11