• Teskedsmamman

0707-bebbar - tråd 11

Nu har de passerat 18 mån och viljan står på topp!!

Tråd  1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m14168620.html
    Tråd  2: www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17192999.html
    Tråd  3: www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20288055.html
    Tråd  4: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m23458408.html
    Tråd  5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26638308.html
    Tråd  6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29417307.html
    Tråd  7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32236097.html
    Tråd  8: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34912366.html
    Tråd  9: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m37895983.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41085805.html

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)¸.·*).·´`·»
     «·´¨*·.¸*Våra bebisar*.¸¸.·*¨`·»
    «·´`·.(¸.·´(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

Änglaljus - Lova - 11/6
    Bäsebus - Michelle - 21/6
    Lucky98 - Sandra - 9/7
    mona83 - Leah - 10/7, zandrisen - Mick - 10/7, Pillisen - Tarek - 10/7
    Hemlis - Alfons - 12/7
    Pasadena - Flicka - 16/7
    Inana - Darwin - 19/7, banantelefon - Frida - 19/7
    OZgirl - Joanna - 20/7
    Ella174 - Viktor - 21/7, maria 25 - flicka - 21/7
    Veronicaq - Pojke - 23/7
    Calylite - Juli - 25/7, Skarpa - Flicka - 25/7
    Teskedsmamman - Alfred - 31/7
    charmtroll - Elias - 5/8

Vissa är aktiva i tråden, andra inte och
    en del är inte ens medlemmar på FL längre...
    Fick 3 killar på 3½ år ☆ tesked.blogspot.com/virkaholic.blogspot.com/
  • Svar på tråden 0707-bebbar - tråd 11
  • Teskedsmamman

Pas: Jag låter mina lösa sina konflikter om leksaker själva, jag lägger mig inte i. Det kan gå vilt till ibland och jag sätter på plåster om det skulle behövas men i övrigt försöker jag hålla mig utanför konflikterna. Ser jag att Alfred blir för jäklig på sina bröder så ingriper jag och tar bort honom från situationen för han är överjävlig ibland.

Är vi iväg och det är andra barn så har jag ett öga på Alfred så att han inte snor från andra, gör han det så får han lämna tillbaka - punkt slut! Och då försöker jag ingripa innan det har trappats upp till världskrig. Iofs ett jäkla passande men många gånger kan man sysselsätta dem med annat och ibland kan flera likadana leksaker minska bråket.

-------------------

Affe försvann igår.... Kopierar direkt från bloggen:
    Maken var iväg och lämnade bilen på verkstad idag och då passade Alfred på att skrämma mig riktigt ordentligt! Jag grejade i köket och trodde alla killarna var ute i trädgården, men det visade sig att Totte satt framför tv:n och Ian hade suttit i sandlådan och lekt i sin egen lilla värld. Alfred beslutade sig då att öppna grinden och traska iväg ner till grannen! Han knallade ner för gatan och grannen hade sett honom och frågat om han fick vara där och ungen svarade jakande! *morr*
    Så den trevliga grannen tar tag i ungen och släpar hem honom, de står och ropar på gatan och jag hör inte och Ian kommer in och säger att Alfred är borta! Då får jag panik och rusar ut och där står skitungen med grannen... Tänkte att jag skulle knalla ner med lite saft imorgon kanske ;) Som tack för hjälpen....

☆ Mamma till 3 busiga killar ☆ Virkaholic ☆
  • mona83
    Teskedsmamman skrev 2009-07-08 19:01:20 följande:
    Affe försvann igår.... Kopierar direkt från bloggen:Maken var iväg och lämnade bilen på verkstad idag och då passade Alfred på att skrämma mig riktigt ordentligt! Jag grejade i köket och trodde alla killarna var ute i trädgården, men det visade sig att Totte satt framför tv:n och Ian hade suttit i sandlådan och lekt i sin egen lilla värld. Alfred beslutade sig då att öppna grinden och traska iväg ner till grannen! Han knallade ner för gatan och grannen hade sett honom och frågat om han fick vara där och ungen svarade jakande! *morr*Så den trevliga grannen tar tag i ungen och släpar hem honom, de står och ropar på gatan och jag hör inte och Ian kommer in och säger att Alfred är borta! Då får jag panik och rusar ut och där står skitungen med grannen... Tänkte att jag skulle knalla ner med lite saft imorgon kanske ;) Som tack för hjälpen....
    Jo tack det där käner man igen.
    När vi var på busfabriken för ett tag sen släppte jag blicken från Leah 1 sekund, det räckte för att hon skulle försvinna så man fick leta efter henne, hände inte 1 gång utan ett par tre st gånger.
    Man vart ju ganska orolig när man vet att man har en unge som klättrar på allt som går att klättra på och där finns det ju bara saker att klättra i, så höga rutchkanor. Leah älskar rutchkanor.
    Men hon var inte så långt borta nån av gångerna, men hon klättrade alla gångerna man fick leta efter henne.
  • Pasadena

Tesked, men om ett annat barn lånar en grej från nåt av dina barn då? V blir skogstokig om någon annan ens rör hennes prylar, trots att hon inte ens leker med dem. Hon slutar nästan andas, så arg blir hon om man försöker få henne att fatta att hon måste låta den andra ha det den håller i, trots att det är hennes.

• Teskedsmamman
    Pasadena skrev 2009-07-08 20:10:05 följande:
    Tesked, men om ett annat barn lånar en grej från nåt av dina barn då? V blir skogstokig om någon annan ens rör hennes prylar, trots att hon inte ens leker med dem. Hon slutar nästan andas, så arg blir hon om man försöker få henne att fatta att hon måste låta den andra ha det den håller i, trots att det är hennes.
    Om de inte leker med leksaken just då så får de vackert dela med sig, sedan struntar jag i hur arga de blir, vrålar de för jäkligt så bär jag bort dem och försöker avleda dem...
  • mona83

Satt och diskuterade dokumentären som gick i natt med mamma, dom sa att han hade peruk där, ja jag kan inte släppa det.
    Hans hår brann sa dom och det växte inte ut igen, var det när dom gjorde nån reklam med jackson 5 eller var det vi det annat tillfälle?

Såg filmen om Jackson 5 men missade just där när håret började brinna men jag har för mig pappan overtalade Mj att göra nån sort reklam med Jackson 5, eller är jag ute och cyklar helt?

• mona83
    mona83 skrev 2009-07-08 20:48:44 följande:
    Satt och diskuterade dokumentären som gick i natt med mamma, dom sa att han hade peruk där, ja jag kan inte släppa det. Hans hår brann sa dom och det växte inte ut igen, var det när dom gjorde nån reklam med jackson 5 eller var det vi det annat tillfälle?Såg filmen om Jackson 5 men missade just där när håret började brinna men jag har för mig pappan overtalade Mj att göra nån sort reklam med Jackson 5, eller är jag ute och cyklar helt?
    Oj då fel tråd tror jag visst
  • Teskedsmamman
    mona83 skrev 2009-07-08 20:48:44 följande:
    Satt och diskuterade dokumentären som gick i natt med mamma, dom sa att han hade peruk där, ja jag kan inte släppa det. Hans hår brann sa dom och det växte inte ut igen, var det när dom gjorde nån reklam med jackson 5 eller var det vi det annat tillfälle? Såg filmen om Jackson 5 men missade just där när håret började brinna men jag har för mig pappan overtalade Mj att göra nån sort reklam med Jackson 5, eller är jag ute och cyklar helt?
    Pepsi reklam tror jag det var.... han hade en tupé som dolde det länge och sitt riktiga hår på resten av huvudet... den senaste tiden tror jag han hade peruk för att hans kropp var så hårt nedgången...

svarar fast det var fel tråd
  • mona83
    Teskedsmamman skrev 2009-07-08 21:14:36 följande:
    Pepsi reklam tror jag det var.... han hade en tupé som dolde det länge och sitt riktiga hår på resten av huvudet... den senaste tiden tror jag han hade peruk för att hans kropp var så hårt nedgången... svarar fast det var fel tråd
    Fick ett bättre svar av dig än vad jag fick i tråden den skulle ha hamnat i.
  • OZgirl

Mm, Pepsireklam. Gissar på nån gång i höjd med Bad-albumet? Sent 80-tal. Stackarn, han hade nog ont av det resten av sitt liv.

• mona83

Jag grät en skvätt tidigare ikväll för barnens skull.
    Är 1.5 år sen min pappa dog men jag har inte sörjt honom än, har inte tillåtit mig att göra det.
    Tittade på minnes cermonin och Paris fastnade verkligen, har hela dagen gått runt och känt mig lite halv lessen. Är inget fans till MJ har aldrig lyssnat på hans musik.
    Men jag vet vad hans ungar går igenom.

Svar på tråden 0707-bebbar - tråd 11