• Teskedsmamman

0707-bebbar - tråd 11

Nu har de passerat 18 mån och viljan står på topp!!

Tråd  1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m14168620.html
    Tråd  2: www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17192999.html
    Tråd  3: www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20288055.html
    Tråd  4: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m23458408.html
    Tråd  5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26638308.html
    Tråd  6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29417307.html
    Tråd  7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32236097.html
    Tråd  8: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34912366.html
    Tråd  9: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m37895983.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41085805.html

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)¸.·*).·´`·»
     «·´¨*·.¸*Våra bebisar*.¸¸.·*¨`·»
    «·´`·.(¸.·´(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

Änglaljus - Lova - 11/6
    Bäsebus - Michelle - 21/6
    Lucky98 - Sandra - 9/7
    mona83 - Leah - 10/7, zandrisen - Mick - 10/7, Pillisen - Tarek - 10/7
    Hemlis - Alfons - 12/7
    Pasadena - Flicka - 16/7
    Inana - Darwin - 19/7, banantelefon - Frida - 19/7
    OZgirl - Joanna - 20/7
    Ella174 - Viktor - 21/7, maria 25 - flicka - 21/7
    Veronicaq - Pojke - 23/7
    Calylite - Juli - 25/7, Skarpa - Flicka - 25/7
    Teskedsmamman - Alfred - 31/7
    charmtroll - Elias - 5/8

Vissa är aktiva i tråden, andra inte och
    en del är inte ens medlemmar på FL längre...
    Fick 3 killar på 3½ år ☆ tesked.blogspot.com/virkaholic.blogspot.com/
  • Svar på tråden 0707-bebbar - tråd 11
  • Skarpa

H växer så snabbt emellanåt så jag vågar inte handla något väldigt dyrt alltför långt i förväg. Just nu ligger hon på 92, så jag vet inte om vi kommer att få köra på 98 till vinterkläder sen. Men så låg hon hur länge som helst på 74 förut, medan det bara blinkade till innan hon dragit förbi 80.

Alla tiders fenomen: åka cykel utan ben!
  • Teskedsmamman

92 {#lang_emotions_surprised}

Här börjar jag fundera på om jag ska gå över till 86 på Affe, hans byxor börjar bli korta Rätt kul ändå med tanke på att tröjor i 80 sitter ok medan 80-byxor börjar bli korta. Det har/är tvärtom på hans storebröder, både Totte och Ian har gärna en storlek större på tröjor än byxor...

Mätte Affe igår och han är 82 cm lång och vägde 11 kg när han var på VC för att få penicillin för öronen.

• mona83

Jag köpte stlk 90 på Leahs vinterkläder och provade dom på Tobias som har 98 på sina, dom var lika stora som hans vinterkläder. så Leah kommer drunka i vinter .
    Tänkte som så att kan hon inte ha dom i vinter så sätter jag ut dom på tradera, räknar med att få tillbaka det jag la ut för dom iaf.
    Annars har hon ca 86 på kläder, men önskade att det fanns nått mellan 80 och 86 för byxorna är jätte långa oftats och 80 är aningen för kort.

Leah var sist när jag var till bvc 84 lång och vägde ca 10.5 kilo

Jag har föresten lyckats gå ner en stlk i kläder . Vilket är 5 kilo på vågen . Börjar känna mig lite smal igen, men än har jag lång väg kvar ca 15 kilo.

• mona83
    Ella174 skrev 2009-06-09 17:43:01 följande:
    Mona, hur gick det att rida?
    Nu kan jag svara på den frågan.

Fick rida ett ganska stort halvblod på runt 180. Jätte trevlig och snäll häst.
    Kändes verkligen att det var läääääänge sen man red sist. Gick över förväntningarna att rida iofs. Väldig skillnad mot att rida nordsvensk måste jag säga.
    Sån stötig trav han hade, tyckte inte att det gick så bra att rida lätt av den anledningen. Kändes som man kom i otakt ganska ofta. Men mellan varven så kände jag att vi hade samma takt i traven.
    Hade ridlärare med när vi red så vart en lättare lektion. Hon tyckte att vi skulle komma tillbaka och rida på lördagarna när dom hade prova på, i mån av barnvakt då.
    Kan säga att jag kommer garanterat åka ut och rida nån lördag då och då, 100 kr kostar det att rida en lördag .

Beträffande ridbyxorna så fick jag på mig dom i morse utan nåra större problem, dom sprack inte heller. Var det jag var mest orolig för. Däremot så hade jag väldiga problem att lyfta benet så högt så jag kunde sätta foten i stigbygeln. Men jag kom upp efter att ha längt 2 hål.
    Av var oxå ett smärre problem, såg ut som en strandad val .
    Helt slut i benen efter det ridpasset.
    När jag fick av mig ridbyxorna hemma så hade jag 2 stora skavsår på insidan av knät och ena låret, antagligen efter stiglädret. Så i morron är det nog jag somhar träningsverk som heter duga.
    Men kul var det att rida igen
  • Ella174

Mona, vad kul, låter som att det gick bra!
    En bjässe på 180 cm hade jag också haft svårt att rida lätt på.
    Hoppas du kommer iväg fler ggr nu!

• Teskedsmamman

Och en bjässe på 180 behöver jag klätterutrustning för Vi hade en sådan där på 184 i stallet som jag jobbade på och ta sig upp på honom var inte så enkelt för mig som är 156 cm

Enklast var att knuffa honom intill staketet och klättra

De senaste 15 åren har jag hållit mig till islänningar, precis min storlek på häst

• Ella174
    Teskedsmamman skrev 2009-06-12 18:53:23 följande:
    Och en bjässe på 180 behöver jag klätterutrustning för Vi hade en sådan där på 184 i stallet som jag jobbade på och ta sig upp på honom var inte så enkelt för mig som är 156 cm Enklast var att knuffa honom intill staketet och klättra De senaste 15 åren har jag hållit mig till islänningar, precis min storlek på häst
    Ja, jag har också "sadlat om" till islandshästar. Lagom stora och inte så spattiga och lättskrämde...
  • mona83

Jag hade en liten pall som uppsittningshjälp, men var ju ändå nästan som att sitta upp från marken.

Ella174 skrev 2009-06-12 18:56:17 följande:
    Lagom stora och inte så spattiga och lättskrämde...
    Varför tror ni jag avgudar nordisar?
    Förstår inte vad folk tycker är så speciellt med araber
  • Pasadena
    Teskedsmamman skrev 2009-06-11 22:38:02 följande:
    92 Här börjar jag fundera på om jag ska gå över till 86 på Affe, hans byxor börjar bli korta Rätt kul ändå med tanke på att tröjor i 80 sitter ok medan 80-byxor börjar bli korta. Det har/är tvärtom på hans storebröder, både Totte och Ian har gärna en storlek större på tröjor än byxor...Mätte Affe igår och han är 82 cm lång och vägde 11 kg när han var på VC för att få penicillin för öronen.
    Precis lika "stor" som Vilma då
    Jag tycker hon är i ett mellanläge, 80 sitter hyfsat men 86 är på tok för stort.
  • OZgirl
    Skarpa skrev 2009-06-11 22:09:58 följande:
    H växer så snabbt emellanåt så jag vågar inte handla något väldigt dyrt alltför långt i förväg. Just nu ligger hon på 92, så jag vet inte om vi kommer att få köra på 98 till vinterkläder sen. Men så låg hon hur länge som helst på 74 förut, medan det bara blinkade till innan hon dragit förbi 80.
    Mysko citattext?
    Jo, tänkte säga att precis som för Skarpa så ligger Jojo på 92 i tröjor och 98 i byxor (benen får man vika upp men midjan på 92 sitter åt som fan - liten trindis!). Jag skulle nog få titta efter vadå? 104? i vinterkläder kanske. Eller ja, kanske det blir som med 74 där hon var ett långt tag och 104 passar nästa sommar istället. Det skulle suga fett!
Svar på tråden 0707-bebbar - tråd 11