Inlägg från: tresmåfina |Visa alla inlägg
  • tresmåfina

-Syskonmaffian-

krya på nelly{#lang_emotions_nalle}
    Vi var också ute o cyklade förut. Underbart med sol! Romeo ramlade och hade sån otur att han ramlade på en liten sten som trycktes in i pannan. Blev ett litet läskigt "hål" men ingen fara. Fick tvättat rent o plåster på. Sen kom äntligen morbror Tobbe.. Åt spaghetti o köttfärssås och nu vilar barnen medans de andra är på gymmet. Ska fixa köket nu. Får se vad vi hittar på i em.. Hej så länge

~Nemo♥ född 051229 & Romeo♥ född 070826~
  • tresmåfina

Grattis på födelsedagen Puma{#lang_emotions_sunny}{#lang_emotions_heart}!{#lang_emotions_nalle}{#lang_emotions_smile} Hoppas du får ett roligt kalas och en härlig dag tillsammans! 2 år...tänk vad fort det gått!

• tresmåfina

Så gott det låter Sandra och roligt Vi ses i morgon!
    Jag o Romeo ska till Trädgårdsföreningen och träffa kompisar där, leka o fika lite. Nemo ska på bio med Mikael o Tobbe. Sen i kväll ska jag på tjemjiddag. Ska bli trevligt{#lang_emotions_cheers}

• tresmåfina
    Zaphy skrev 2009-07-30 20:21:08 följande:
    frida27, jag var inne och snokade på din sida nu. Kul att dina barn också har blandade rötter :) Mina pojkar har rötter från Sverige och Chile. :)
    Så roligt Är det från dig eller deras pappa? Pratar ni spanska?

Var på tjejmiddag igår. Jätte trevligt. Bara jag o barnen som är vakna nu.. Har fixat omelett och druckit lite kaffe. Regnet öser ner som vanligt men vi ser fram emot besök av Sandra, Agnes o Adrian i em
  • tresmåfina

trist BM Vad är det med folk eg? Vuxna människor.. men gratulerar på stora dagen {#lang_emotions_cheers}

• tresmåfina

Zaphy: Mikael pratar spanska. Dock för sällan med barnen, ska bli bättre på det så de lär sig "gratis". Bortkastat annars tycker jag. Några ord kan de ju men inte mer än så.. Jag förstår litegrann, man snappar ju upp, men pratar inte gärna..Kanske ska ta en spanskakurs faktiskt.. Barnens farfar bor i Usa och pratar både svenska engelska o spanska så honom kan barnen prata med ändå men övriga släkten i Paraguay pratar bara spanska (och indianspråk Guarani) och då är det ju synd om de inte lär sig tala det, sen är det ju himla bra att ha med sig i framtiden med. Ja det var himla roligt med tjejmiddagen. Åt gott och drack vin o sen stod vi i vardagsrummet och dansade 

Ja vi har ju haft besök av Sandra o barnen idag. Jätte roligt! Lekt med bilar, varit ute o plaskat i regnet, lunchat o fikat o skvallrat lite tillsammans .
    Tack för idag Sandra, hoppas ni får en mysig kväll hos kompisarna Och tack för filmen, den satt dom o tittade på innan dom somnade nu.

• tresmåfina

Här är det sol och uppehåll Snart kommer Madde hit o ska hjälpa Mikael att tapetsera vårt sovrum (blev "Garden "från Borås tapeter om ngn är intresserad ). Då går jag o Tobias ut med barnen och hittar på nåt skoj Ha en bra dag alla!

• tresmåfina

12959 heter den visst med fanns en hel del såg jag..

• tresmåfina

Cirkus: duktig Noel!  Nemo ska få en ny cykel när han fyller år..och som han längtar Kör utan stödhjul direkt . Mikael är helt anti stödhjul, kanske från hans "vet-o kan-bäst-mamma-som varit dagmamma i många år-bla-bla" Fast jag lärde mig också utan och ja...  Åh mysigt med bio! Vill med se den! Ha det så skoj
    Tack själva Sandra. Söta dom är

Boo: Kul med bröllopet och tur att det regnade, det ska ju göra det

BM: håller tummarna!

Bara jag som är vaken i familjen, och så ligger man inte o sover haha man är bra dum men jag njuter av min sista lediga dag på länge. I morgon är det jobb igen.

Ha en bra dag alla

• tresmåfina

Svar på tråden -Syskonmaffian-