Min son var på koll i måndags hos läkaren i Las Palmas som opererade honom. Sambon åkte med och jag stannade hemma med lillan, det blir så dyrt med flygbiljetter och så besvärligt med logistiken om vi skulle åka allihopa... sambon kom bara ihåg att fråga om hälften av det jag ville, morr!!! Nästa gång åker vi allihop, har jag bestämt!! Bl a tittade läkaren inte alls på tårna. Jag tycker ärren ser lite väl ilsket röda ut än, det har ju gått 3,5 månader nu, och så pekar tårna åt lite lustiga håll... kanske fullt normalt och kanske inte heller det allra viktigaste, men man blir ju lite orolig...
Hur som helst så tyckte läkaren att handen läkte fint, bara att vi skulle ha nån silikongrej på den på nätterna (för att forma eller nåt?) som han gjorde ett handskrivet recept på som ingen människa kan läsa. Han hade sagt att det fanns att köpa på närmaste apotek. Ja, i Las Palmas, kanske, inte här... på apoteket säger det att det är ortopedbutik som gäller, och där vet de inte vad det är frågan om. Jag blir så irriterad!!! Får försöka ringa och prata med läkaren i nästa vecka... hoppas innerligt att han inte gått på semester....
Sen sa han också att handen måste skyddas från allt solsken, och heslt täckas helt på stranden och så... det vet jag inte heller hur det ska gå till... kan det inte räcka med hinkvis med solkräm eller nåt? Solskyddsfaktor trettontusen?