• jelena2

Dysmelister!

Jag har en liten tjej med dysmeli, Cassandra.
    Jag vet att det fanns en gammal tråd, men vill nu starta upp en ny!
    Här kan vi samlas och prata lite om våra fantastiska barn.
    Är ni med i Dysmeliföreningen?
    Ska ni åka på Sommarlägret i år?
    Då kan vi lära känna varandra lite här och så träffas vi där!

/Jelena

• Svar på tråden Dysmelister!
  • jelena2

Välkommen Lilla My!

Åker vi till Lanzarote så lovar jag att tala om det innan, Augustiblomman!

• mammact
    Augustiblomman skrev 2009-07-08 23:33:09 följande:
    Mammact, vi bor på en liten kanarieö... utan några fler dysmelister i sikte. Jag har hört talas om en pojke som ska vara ett par år äldre än min son, som har "något med handen" och som blivit opererad av samma läkare. När sambon var liten spelade han fotboll i samma lag som en pojke som hade "en halv hand", men de har inte setts på typ 30 år nu. Sonen har väl inte något behov av att träffa andra än (han är 23 månader gammal nu) men jag kan tänka mig att det kommer. Det är ingen av er som tänkt sig en semestervecka på Lanzarote i vinter...?!? Eller om ett par tre år, så där?
    jo, en semester på lanzarote om något år låter kanon och då kommer vi och hälsar på!!
  • mammact
    jelena2 skrev 2009-07-08 22:38:26 följande:
    Dysmeli är dysmeli, tycker jag, futtigt eller inte! Hoppas vi ses nästa år då!
    Jag vet, bara jag som är lite fjantig..... har fått höra så många gånger av folk att det kunde varit värre så det ekar nästan i huvudet på mig....
  • Augustiblomman

Mammact, visst hade det kunnat vara värre - men det tror jag är något som stämmer in på ALLA som "bara" har dysmeli!

• jelena2

Det får jag oxå höra jämt och ständigt: det kunde vara mycket värre! Och då syftar de flesta på ett ben eller en hjärnskada. Så visst, men ändå...

• Augustiblomman

Jag skriver under på att det kunde ha varit värre - men det hade ju också kunnat vara bättre. Det tror jag gäller alla våra barn. Ingen dysmeli är futtig, och det pågår väl ingen tävling dymelister emellan för att se vem som har det sämst?!? Alla fall av dysmeli är ju olika och unika, (precis som våra underbara barn i sig!), med sina problem och med sina möjligheter, och är knappast rangordningsbara!

• mammact

Tack för att ni lyssnar och förstår! Kram till er alla och ha en underbar sommar!

• jelena2

Hej på er alla!
    I lördags åkte vi hem från Dysmelilägret som i år var rekordstort - 469 deltagare!
    Vissa såg man stup i kvarten och vissa såg man knappt alls. Det var några fler vuxna dysmelister med i år och totalt var det 125 familjer och lika många dysmelister. Anläggningen, Djurönäset på Värmdö, var toppenfin och det fanns massor för barn att göra. Ett dagis som var sommarstängt låg precis i närheten och vi fick låna alla deras uteleksaker. Det hade hyrts en hoppborg som stod där hela veckan. Det fanns en inomhuspool och det var inte långt till stranden. Mat fyra gånger om dagen och vi fick inte ens plocka undan tallrikarna efter oss - snacka om superlyx.
    Det var barndisco, filmvisning, mamma resp. pappakväll, föreläsningar, ungdomspanelen (unga dysmelister svarar på frågor), Talang 2009 och jag vet inte allt. Nästa års läger kommer troligtvis hållas i Sunne och då åker vi självklart igen!
    Det enda negativa, tycker jag, är att det kan vara lite svårt att få kontakt för många har redan grupperat sig sedan tidigare år, så att säga. Eller så är vi bara jäkligt otrevliga... Alla är jättetrevliga, så det är inte det, utan bara "svårt". Sedan så har ju vi tvillingar oxå som inte är ett smack intresserade av andra barn utan fullt nöjda med varandras sällskap, vilket leder till att det inte blir en naturlig kontakt föräldrar emellan när barnen leker ihop. Förstår ni hur jag menar?
    Men allt som allt så var det en bra vecka och vi kommer som sagt åka nästa år igen.
    Nu är det tillbaka till vardagen igen och jag ska gå och laga mat nu...

Ha det gott!

• mammact

Låter som ett kanonläger! Vad härligt att där var så många! Här rullar det på. Den 31augusti bär det av till handkirurgen med sonen så får vi se om det blir någon ny operation redan i höst eller vad han tycker.

Svar på tråden Dysmelister!