Hej på er alla!
I lördags åkte vi hem från Dysmelilägret som i år var rekordstort - 469 deltagare!
Vissa såg man stup i kvarten och vissa såg man knappt alls. Det var några fler vuxna dysmelister med i år och totalt var det 125 familjer och lika många dysmelister. Anläggningen, Djurönäset på Värmdö, var toppenfin och det fanns massor för barn att göra. Ett dagis som var sommarstängt låg precis i närheten och vi fick låna alla deras uteleksaker. Det hade hyrts en hoppborg som stod där hela veckan. Det fanns en inomhuspool och det var inte långt till stranden. Mat fyra gånger om dagen och vi fick inte ens plocka undan tallrikarna efter oss - snacka om superlyx.
Det var barndisco, filmvisning, mamma resp. pappakväll, föreläsningar, ungdomspanelen (unga dysmelister svarar på frågor), Talang 2009 och jag vet inte allt. Nästa års läger kommer troligtvis hållas i Sunne och då åker vi självklart igen!
Det enda negativa, tycker jag, är att det kan vara lite svårt att få kontakt för många har redan grupperat sig sedan tidigare år, så att säga. Eller så är vi bara jäkligt otrevliga...
Alla är jättetrevliga, så det är inte det, utan bara "svårt". Sedan så har ju vi tvillingar oxå som inte är ett smack intresserade av andra barn utan fullt nöjda med varandras sällskap, vilket leder till att det inte blir en naturlig kontakt föräldrar emellan när barnen leker ihop. Förstår ni hur jag menar?
Men allt som allt så var det en bra vecka och vi kommer som sagt åka nästa år igen.
Nu är det tillbaka till vardagen igen och jag ska gå och laga mat nu...
Ha det gott!