• froooken

Vad handla på ikea?

Ja precis!

Vi ska åka ner på IKEA imorgon, det är 23 mil dit för oss, så jag vet inte om det blir någon fler sväng innan vi får barn (är i vecka 26)

Så jag tänkte kolla med er VAD ni har köpt på IKEA som vore trist att missa när man väl ska dit.

Kom med förslag! De enda jag tänker på just nu är skötbädd och dreggellappar ;)
    matstol och sånt får komma sen, nu menar jag de allra första.. badbalja osv.. :)

• Svar på tråden Vad handla på ikea?
  • Gummis
    Rix skrev 2009-05-15 09:13:11 följande:
    Finns små sophinkar med lock, kommer inte ihåg vad dom heter. Vi köpte 2 st att ha vid skötbordet. 1 till sopor och en till smutstvätt. Deras kläder är så små och då är det lättare att ha en egen tvättkorg till dom och den behöver inte vara stor.
    Vad gäller blöjhink så anmäld dig på babyproffsens hemsida så får du en jättebra hink gratis, lite dyra påsar till men du slipper all bajslukt där du har skötbordet.
  • EliLeoMa

Ikeas TVÄTTLAPPAR kunde jag inte leva utan i början. Bra till söl vid amning, att tvätta bebisen och torka kräk (med ikeas PÅSKLÄMMA gick det till och med att göra en egen haklapp, genom att klämma ihop två ändar av tvättlappen i nacken). Köpte några förpackningar och dom var guld värd, verkligen.

• EliLeoMa
    Gummis skrev 2009-05-15 09:24:23 följande:
    Vad gäller blöjhink så anmäld dig på babyproffsens hemsida så får du en jättebra hink gratis, lite dyra påsar till men du slipper all bajslukt där du har skötbordet.
    Mitt tips är hundbajspåsar till blöjorna och "vanlig" sopkorg, med lock. Mycket billigare! Finns föresten hundbajspåsar för 7kr eller nåt sånt på IKEA.
  • froooken

Jag har redan hämtat hem en sån blöjhink från babyproffsen, men det var ju toppen med bajspåsar till blöjorna!

En sophink till babytvätten ska vi absolut ha! :)

funderar lite på om de har några sådana sänghimlar till spjälsäng på ikea? Inte en sån som täcker hela sängen, utan bara som en gardin vid huvudet om ni är med på hur jag tänker?

spjälsäng, skötbord är klara.. men en skötbädd måste vi köpa..

• challe 1

du kan köpa sänghimmel från ikea. själv tycker jag dom är lite tråkiga men du kan ju göra den personlig med att fästa små gossedjur i den eller så.

• Förälskad
    froooken skrev 2009-05-15 09:30:35 följande:
    Jag har redan hämtat hem en sån blöjhink från babyproffsen, men det var ju toppen med bajspåsar till blöjorna!En sophink till babytvätten ska vi absolut ha! :)funderar lite på om de har några sådana sänghimlar till spjälsäng på ikea? Inte en sån som täcker hela sängen, utan bara som en gardin vid huvudet om ni är med på hur jag tänker?spjälsäng, skötbord är klara.. men en skötbädd måste vi köpa..
    Jysk har vet jag..
  • Gummis
    froooken skrev 2009-05-15 09:30:35 följande:
    Jag har redan hämtat hem en sån blöjhink från babyproffsen, men det var ju toppen med bajspåsar till blöjorna!En sophink till babytvätten ska vi absolut ha! :)funderar lite på om de har några sådana sänghimlar till spjälsäng på ikea? Inte en sån som täcker hela sängen, utan bara som en gardin vid huvudet om ni är med på hur jag tänker?spjälsäng, skötbord är klara.. men en skötbädd måste vi köpa..
    Skötbäddar har ikea billiga och bra, går att lägga vart man vill, tre kanter runt också. Ett tips om det är lite halt underlag du har skötbädden på är att köpa ! "ickeglid rulle" som du kan klippa och lägga under skötbordet så det inte åker omkring.
  • froooken

*skriver för fullt* :D

Har också funderat på ngn diskret liten "ammningslampa" som man kan tända mitt i natten som inte lyser upp allt för mkt.. förslag? vad har ni? :)

såg en liten rund/oval vit kuplampa sist jag var där.. ngn som vet vad jag menar och har ngt namn på den? Hittar den inte på hemsidan nämligen... kanske var 15-20 cmi diameter eller ngt sådant...

• Gummis
    froooken skrev 2009-05-15 09:44:42 följande:
    *skriver för fullt* :D Har också funderat på ngn diskret liten "ammningslampa" som man kan tända mitt i natten som inte lyser upp allt för mkt.. förslag? vad har ni? :)såg en liten rund/oval vit kuplampa sist jag var där.. ngn som vet vad jag menar och har ngt namn på den? Hittar den inte på hemsidan nämligen... kanske var 15-20 cmi diameter eller ngt sådant...
    Vi köpte två nattlampor på clas ohlson som vi har i vårat sovrum så man ser henne i sängen men också vägen till köket. den har lysdioder och ger bara ett svagt sken och dom lyser jämnt.
Svar på tråden Vad handla på ikea?