• froooken

Vad handla på ikea?

Ja precis!

Vi ska åka ner på IKEA imorgon, det är 23 mil dit för oss, så jag vet inte om det blir någon fler sväng innan vi får barn (är i vecka 26)

Så jag tänkte kolla med er VAD ni har köpt på IKEA som vore trist att missa när man väl ska dit.

Kom med förslag! De enda jag tänker på just nu är skötbädd och dreggellappar ;)
    matstol och sånt får komma sen, nu menar jag de allra första.. badbalja osv.. :)

• Svar på tråden Vad handla på ikea?
  • Förälskad
    Gummis skrev 2009-05-15 10:00:18 följande:
    Vi köpte två nattlampor på clas ohlson som vi har i vårat sovrum så man ser henne i sängen men också vägen till köket. den har lysdioder och ger bara ett svagt sken och dom lyser jämnt.
    De har vi också.
  • Larissa

Var inne på ikeas hemsida och kollade på babysaker, skrev under tiden en lista på saker barnet behöver eller kommar att behöva. Listan blev ett och ett halvt word-dokument på datan :D

Behövs lista

*Barnslig Flodhäst (Bäddset för spjälsäng, 5 delar grön) 129: - *2 =258
    Innehåller: 2 filtar, 1 påslakan, 1 örngott och 1 dra-på-lakan. Bäddlängd: 120 cm
    Fotbredd: 60 cm
    *Gullunge vit skötbädd 59: -*2 =118
    Längd: 62 cm Bredd: 36 cm
    *Gullunge klädsel (vit, broderat motiv) (passar till skötbädd gullunge) 2 pack 59: -
    Längd: 73 cm, bredd: 53 cm
    *Kladd bebishaklapp (5 pack, blandade färger) 29: -
    *Korall Bubblor (1 påslakan, 1 örngott) blå eller rosa 79: -
    Påslakanlängd: 125cm, påslakanbredd: 110 cm
    Örngottslängd: 35cm, örngottsbredd: 55cm
    *Krama Tvättlapp vit (10 pack) 29: -
    Längd: 30 cm, Bredd:30 cm
    *Len madrasskydd vit 49: -*2 =98
    Längd: 100 cm Bredd: 70 cm
    *Len ?drag på lakan spjälsäng? (2 pack) (ljusblå, rosa, vit, ljusgrön) 79: -*2 =158
    Längd: 120 cm Bredd: 60 cm
    *Lättsam badbalja (blå) 69: -
    Längd: 71 cm, bredd: 43 cm, höjd: 20 cm
    *Lättsam förvaringskorgar för skötbord 3 delar (vit) 69: -
    *Len Kudde för spjälsäng (vit) (rekommenderas från 12 månader) 39: -
    Längd: 35 cm, bredd: 55 cm
    *Len Täcke för spjälsäng (vit) (rekommenderas från 12 månader) 79: -
    Längd:125 cm, bredd:110 cm
    *Barnslig djur (Haklapp flerfärgad) 2 pack 39: -

*Barnslig tvättlapp (blå/grön röd/orange) 3 pack 39: -
    Längd: 70 cm, bredd: 70 cm
    *Barnslig mobil (flerfärgade djur) 69: -
    Diameter: 15 cm
    *Näckten Handduk (vit) 40*60cm 2: - *10 =20
    *Näckten Badhandduk (vit) 60*130cm 9: -*10 =90

syns kanske att jag gillar att göra listor :D
    En del av det här är säkert onödigt till en början men jag tyckte att jag lika gärna kunde skriva upp det mesta. Har ännu inte köpt allt det här, Bf 22 juli så är ett tag kvar

• Klangzzan

Köp de vita handdukarna 40x60 kostar 2 kr st,kanon att ha som kräk underlägg i vagn & säng.
    Sen också de små tvättlapparna 10-pack för 29 kr när det är amnings dax.
    Badbaljan är också kanon.

• HemmaHosSofi

Tycker nog att ett 10-pack tvättlappar är lite lite, om man inte vill tvätta varje dag.
    Så tre, fyra paket rekomenderar jag.

• Rix

Ja några paket tvättlappar är bra att ha, dom är kanon.

• hic sunt leones

Ang. nattlampor så har vi Ikeas spöke vid spjälsängen. Jag tänder den snabbt med ett tryck om det behöver bytas blöja. Den har ett mjukt ljus och kan också laddas och därmed flyttas med om man behöver.

• Silverkatten06

Billiga handdukar att lägga på skötbädden:

Mycket enklare än att hålla på med överdrag och så billiga att man har råd att ha många så man kan byta handduk ofta utan att behöva tvätta jämt och ständigt...
    Man är inte dum i huvudet bara för att man är kort
  • GullpuckotMe

hej ts! har ej läst alla andra förslag.men tänk bara på att IKEA har egna mått på sina sängkläder o kuddar o täcken.

dåligt tycker jag :(

annars har jag själv fått rådet att köpa deras frottelappar som sägs vara rysligt billiga ;D

• frulan

Här kommer lite fler tips

Vi har en vanlig soppåse i Babyproffsens hink. Luktar inget alls.

Som nattlampa köpte vi en sån där liten myslampa på fot (IKEA). Drivs på batteri. De har haft lite olika motiv... blommor, änglar, spöken m.m. När vi köpte så fanns det bara fåglar, så vi har en fågel
    Perfekt att ha inne på toa om man ska byta blöja och inte vill tända lampan.
    Lika bra att ha i sovrummet
    Fast nu när jag tänker efter så har jag inte sett såna på ett tag...

Lycka till med bebisen

Mamma till världens bäste Frasse!
  • Sinne
    froooken skrev 2009-05-15 09:44:42 följande:
    *skriver för fullt* :D Har också funderat på ngn diskret liten "ammningslampa" som man kan tända mitt i natten som inte lyser upp allt för mkt.. förslag? vad har ni? :)såg en liten rund/oval vit kuplampa sist jag var där.. ngn som vet vad jag menar och har ngt namn på den? Hittar den inte på hemsidan nämligen... kanske var 15-20 cmi diameter eller ngt sådant...
    Kan det måntro vara denna du har sett? :) Hur som helst har vi en sån lampa, fast den större varianten, med en svag lampa i och det blir helmysigt ljus av den :)
Svar på tråden Vad handla på ikea?