Inlägg från: Ugglan71 |Visa alla inlägg
  • Ugglan71

Odd Molly tråd för oss inbitna

Gud vad kul att hitta hit. Älskar deras kläder. Längtar så till hösten. Ska sälja av ett par plagg så man kan köpa nytt. Har inte sålt på ett tag på tradera. Är det verkligen så allvarligt med kopiorna? Känns att det blir mer hysteriskt att sälja om ingen vågar bjuda. Har endel plagg från de äldre kollektionerna bla veranda coat...
    Hur gör man om man får frågor från köpare om det är äkta. Har ju inte kvitton kvar på odd molly jag köpte för fler år sedan. Har visserligen alla tags...
    Mitt senaste köp är rena fyndet från Folkart en röd/rosa temptation tank för 750 kr och en fantastisk halsduk från havenstockholm. Väntar på att de ska komma...

• Ugglan71
    Milliemolly skrev 2009-07-06 21:07:39 följande:
    Ang kopior! Jag maialde en säljare på Tradera som hade ett antal nya plagg ute, inga egna bilder och väldigt låga priser. Se svaret jag fick nedan: Vad tror ni om det? Då borde ju flera fabriksarbetande kineser gå klädda i Mollykläder i Kina. Alla har ju inte bekanta eller internet HejTack för ditt mail. Odd Molly kläderna som jag säljer är inte fejkade. Anledningen till varför jag säljer så många är för att jag har kontakter. Det är min systers man som har vänner i olika fabriker i Kina och en av de är just den fabriken som tillverkar Odd Molly orginalen (ja, Odd Molly tillverkas i Kina). Personalen i fabriken får då och då en del kläder som bonus för hårt arbete och de säljer självklart kläderna vidare. Just dessa kläder som jag har är en gåva som jag fått av min systers mans vän som själv köper och säljer kläderna från denna fabrik. Angående kvalitén på Odd Molly kläderna som jag har så är de helt nya & oanvändna men jag vet självklart inte om de eventuellt kan vara andra sortering, ha mindre skönhetsfel osv. Men vad jag vet så är detta en mycket liten risk då de ser mycket bra ut och håller en god kvalité. Dessutom så säljer jag för så låga priser så det kompenserar ju för detta om det nu skulle inträffa, men som sagt så är detta tveksamt att det skulle inträffa. Anledningen till att jag inte har egna bilder är för att jag inte har en kamera så jag var tvungen att låna bilderna från en annan säljare (som självklart godkände detta först). Och den långa leveranstiden som jag har angett är för att jag ofta är på resande fot så jag vet aldrig när jag kommer att vara hemma i tid för att skicka iväg paketen så därför har jag garderat mig själv genom att ange lång leveranstid så att mina köpare inte ska bli besvikna. Jag har nu sålt slut på alla de sista Odd Molly klänningarna som jag hade på annat håll så därför var jag tvungen att avsluta de auktionerna som jag hade ute på Tradera.Tills sist så vill jag bara tillägga att jag är en mycket seriös säljare, du kan se på mina tidigare omdömen att jag har en hel del mycket nöjda kunder som har fått sina vinster i god tid och aldrig ens klagat det minsta. Jag tycker att det är extremt tråkigt av dig, och alla andra därute, som bara vill förstöra för mig (och andra säljare) genom att hota mig att stänga ner mitt konto och göra anmälningar till Tradera. Ni slösar bara er tid och jag tror ärligt talat att ni har alldeles för mycket tid över för struntsaker. Ta inte illa upp men litar ni inte på mig som säljare och känner er osäkra att handla på Tradera så varför handlar ni inte via nätbutik eller vanlig butik istället? Det finns ju en massa Odd Molly plagg därute som ni kan köpa på annat håll. Jag önskar er en trevlig dag & hoppas att detta mail svarade på alla era funderingar.
    Vill gärna bli inboxad med...
  • Ugglan71
    Bina skrev 2009-07-08 16:17:17 följande:
    ooh den ser helt ljuvlig ut!!
    Den är helt underbar, babyburn tunikan. Jag har en i grått med rosa band och har en i beiget med brunt band. Kommer att lägga upp den snart på tradera....
  • Ugglan71
    SooJuicy skrev 2009-07-08 15:41:01 följande:
    och igår fick jag hem denna otroligt vackra OM från burn baby burn kollektionen www.tradera.com/ODD-MOLLY-LJUVLIGT-VACKER-TUN...  och va så otroligt fin, ser helt ny och oanvänd ut och gjorde sig verkligen inte rättvis på bilden. Va så mycket finare, så ibland blir man överaskad  
    Den är så fin. Har en i grått och en som den du köpte. som jag kommer att sälja nu. Har använt den 1 gång bättre att någon annan får njuta av den...
  • Ugglan71

Gud vad underbart! Lyckades få tag på en livealot i rose... jipppiiiiii. Känner mig s¨å nöjd )

• Ugglan71
    Puffig Pingla skrev 2009-07-10 11:28:40 följande:
    Var då? Det är precis den jag vill ha.
    Juniform. skynda!!!
  • Ugglan71
    Puffig Pingla skrev 2009-07-10 11:37:23 följande:
    Äääääääääääääääääääh!!! Juniform - de notoriska tjockishatarna. Får vänta tills jag hittar en 4:a.
    Tråkigt! Vart bor du? Jag kan kolla här i sthlm?
  • Ugglan71

Herregud man blir ju helt galen av alla fina mollysar.... har redan köpt för mycket. Maken har lovat att jag ska få onceinalifetime coat i allmost black och #153 volile dress men fanmej jag vill ha mer och mer.... Ska lägga ut endel auktioner, får hoppas på att det täcker odd molly kontot ).....

• Ugglan71

Gud vad jag skulle vilja ha Fields of lace dress i powder. I storlek 0 eller 1. Har i chalk och pink men vill även ha den i powder. Några tips? Hur man kan gå till väga?
    Längtar.....

• Ugglan71
    MinSeth skrev 2009-07-28 13:45:27 följande:
    Hur är crochet lovely knits i storleken? Jag är på jakt efter en men vet inte om en 0 eller 1a blir bäst...
    Jag har en 0. Jag tycker de är stora i storlekar. Rekoemnderar en 0 om du pendlar mellan stolekarna
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna