• Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

*~Två blåbär och ett lingon~*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 15:48
    Det är flera i tråden som haft problem med www.country-dreams.se uteblivna leveranser och inga svar på mail. Så höjer ett varningens finger för dem som vill beställa därifrån.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-12 15:24
    BILDTRÅD för oss Odd Molly lovers

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m44765570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 11:34
    oddmolly.com/press/selection-of-photos

Lite bilder på nyheter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 16:50
    Har börjat blogga om mina Odd Molly outfits....

minmolly.bloggagratis.se/

Helt ny i bloggandet så vi får se hur det går.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 10:23
    NY BLOGG NY BLOGG....

minmolly.se/

Hoppas ni hittar hit istället!!!
  • Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna
  • Bina
    randig skrev 2009-06-18 22:08:37 följande:
    Föresten hur är underklänningarna i storlek? Har hört att endel är små?
    Underklänningen som hör till Pilgrimklänningarna känns normal... däremot vill jag minnas att Spoilerklänningen och linnet är trånga.
  • Siabellon

granntjejen frågar mig jämt: är det där OCKSÅ oddmolly?

för det mesta gillar hon kläderna men det var hon som kallade mig kvinnliga svaret på Hugh hefner.......när jag hade terryroben på mig.
    har hon smak?

NOT!

Bina: omlottisen du suktade efter som jag har, vad heter den igen? jag ska precis göra ett inlägg med den men kommer inte ihåg namnet,

annars har jag beställt en comma top i chalk i dag fr Folkart men med min vanliga otur är den säkert slut.....

• randig
    Siabellon skrev 2009-06-18 23:04:48 följande:
    granntjejen frågar mig jämt: är det där OCKSÅ oddmolly? för det mesta gillar hon kläderna men det var hon som kallade mig kvinnliga svaret på Hugh hefner.......när jag hade terryroben på mig. har hon smak?NOT!Bina: omlottisen du suktade efter som jag har, vad heter den igen? jag ska precis göra ett inlägg med den men kommer inte ihåg namnet,annars har jag beställt en comma top i chalk i dag fr Folkart men med min vanliga otur är den säkert slut.....
    Ha ha ha, jag som suktar efter trerryroben! Vilken skön kommentar!
  • randig
    Bina skrev 2009-06-18 22:52:41 följande:
    Underklänningen som hör till Pilgrimklänningarna känns normal... däremot vill jag minnas att Spoilerklänningen och linnet är trånga.
    Är det samma underklänning på denna www.tradera.com/Odd-Molly-Red-Silk-Dress-med-Under--auktion_94169317
    som på Pilgrimsklänningarna tro? Skulle vilja ropa in denna, men vet inte om jag vågar.... (inte min auktion så klart!)
  • Puffig Pingla
    Bina skrev 2009-06-18 22:51:26 följande:
    Visst är det härligt här! Välkommen Jag fick menande blickar på jobbet - har du en ny Molly åh vad fin.. sen blev det - "har du en till" och "en till" ... då sade jag bara "Fråga inte - jag har några stycken" .... det har numer övergått i "ja hon är tokig" ... men det är hjärtligt och uppskattande även om jag faktiskt ibland känner mig besvärad av att veta att det kommer kommentarer så då tar jag något av det jag redan haft på jobbet för att slippa.
    Jag råkar oxå utför det. Sura, avundsjuka kommentarer från några. Ja, jag tjänar bra, har inga barn (tyvärr) och väljer väl för katten själv vad jag lägger mina pengar på. Tydligen är det några på jobbet som verkligen har hakat upp sig på att jag köper OM. Tom så att jag väljer att inte använda vissa plagg på jobbet . Skittrist rent utsagt.
  • villemina

Ja, de där sura (avundsjuka) kommentarerna struntar jag blankt i! Odd Molly gör kläder som jag gillar, därför vill jag ha dem!! Jag har inte många (är mammaledig och snålar med pengar så det är inte så enkelt att shoppa ohämmat) men de jag har kommenteras en del av "vänner".

Nu till en annan sak:

Klickade precis hem Lovely Knit i grönt från Country Dreams!!!!! Iiiiiih!!!!!

*ångest*

Jag har rådfrågat lite om storlekarna och snälla Bambi berättade att hennes Lovely Knit är aningens mindre än hennes Lovelier Knit. Perfekt!
    Jag har nämligen två st. Lovelier Knit (en i varje färg) i storlek 3 men jag upplever att de töjer sig en del och nästan blir för stora efter ett tag på kroppen.
    Men det verkar alltså som att Lovely Kniten (i bomull, alltså) är lite mindre tilltagen, så jag beställde en trea ändå.

1600:- spänn har jag lite ångest över nu... Men men, jag VILL verkligen ha den!!! Och jag tog den på faktura så att jag i lugn och ro kan prova och sedan bestämma mig. *skönt*

Grön med lila knytband blev det! Tycker verkligen den är supersnygg.

Tack du som tipsade om Country Dreams!!!

Ha en toppenbra midsommar, alla girls!!

Förresten: VAD SKA NI HA PÅ ER IDAG???
    Själv ska jag ha vita jeans och min Livealot Powder.

• villemina

Här e min nya kofta:

Lovely Knit greenLovely Knit green.

Hoppas den skickas NU!!!

• silverspoon

Villmina - jag håller med Bambi om att Lovelier Knit är något större än Lovely Knit, men jag tycker inte det skiljer en hel storlek, så du har nog valt rätt.

Jag känner igen det där med pikar för klädseln - framför allt när man har flera OM-plagg (tunika o kofta exv).
    Men jag struntar i dem, de är bara avundsjuka. Och om någon frågar hur jag har råd svarar jag som det är - jag köper inte mycket kläder, men de jag öper är dyra. Jag springer inte på Lindex och H&M o ströshoppar, aldrig.

Dessutom är det en prioriterring jag gör, OM är ju ett intresse, och jag avstår hellre annat.
    Just nu suktar jag efter höstkollektionen, såg ju den bruna Full embroidered smock dress hos butikcha, DEN ska jag ha.

Glad midsommar allihop!

//S

PS. Det skulle vara kul att höra vilka OM-outfits alla har på midsommar? Jag har en klänning (ej OM), och min blå tenfold knit. Hade tänkt ha Houstrucker, men det blir för kallt, den är ju så tunn.

• Sandra G

Jättesnygg kofta. Jag skulle också vilja ha en.

villemina skrev 2009-06-19 08:08:17 följande:
    Här e min nya kofta: Hoppas den skickas NU!!!
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna