Inlägg från: Mabimao |Visa alla inlägg
  • Mabimao

Odd Molly tråd för oss inbitna

pumbalumba skrev 2009-07-17 23:09:14 följande:
    Jaha så har jag då hittat lite på Tradera att buda på
    Antar att du inte vill dela med dig.....HaHaHa.....Good luck, känns som om prisera är rätt ok just nu.
    Fick min blus såld med köp nu idag. Skönt att man kan sälja av där ibland.
  • Mabimao
    Puffig Pingla skrev 2009-07-18 11:53:56 följande:
    Jag har faktiskt provat den och blev tokdeprimerad. Den är så fin på smalisar men jag såg mer ut som en blommig Barbapappa så jag la ner det projektet.Jag får nöja mig med att knata omkring i min underklänning idag i stället.
    ASG.....Blommig barbapappa...HaHaHa, det är till och med roligare än liknelsen med att känna sig som Inga Gill i Agneta dressen......
    Tänk dig den rosa blommiga Annifrid dressen i frotté.....Snacka om barbapappa!!!

Jag förstår precis vad du menar då vi nog har ungefär samma storlek. Frotté klänningen och mina boobisar passar inte heller ihop (och då är de inte ens så värst stora. OM har en hel del plagg som är gjorde för liten byst)

Men den är tok-fin frotté klänningen. Stargirl är jättefin i sin. Önskar jag kunde ha den med. Men om jag var mindre skullejag helst skaffa en Agneta att knata omkring i hemma om jag hade vågat. Sambon kanske kunde få se mig trots Barapappavarningen!!!
  • Mabimao
    Bina skrev 2009-07-18 23:51:21 följande:
    Det hänger en Lila Grandmas Coat stl 3 på NK Stockholm.. eftersom jag lät den hänga kvar.. 30% rabatt.. bara tipsar (jo jag har kommit hem ikväll och snabbläser lite överallt)
    Välkommen tillbaka. Jag nattsuddar och letar efter en spring coat grå stl 4. Inte lätt........
  • Mabimao
    Bina skrev 2009-07-19 00:40:16 följande:
    Tack sötis!Nej de där gick väl som smör i solsken.. jag har inte ens tänkt tanken på att hitta någon sådan.
    Jag har hittat en i powder i Lidköping för 50%!!!!! MEN, vet inte om jag vill ha en så ljus färg, känns opraktiskt............hm......på en annars såååå praktisk kappa...Haha
  • Mabimao

Även om det nog är kört så vill jag efterlysa "spring coat" Lila eller grå stl 3 eller 4.
    Jag har provat 4 och tyckte den var bra, men är ju en 3:a oftast.
    Vad tycker ni som har en? Hur är den i storleken?
    Så om ni ser en, rea eller inte hojta gärna till!!!
    Nu är det på tiden att jag släcker, övriga familjen har sovit ett bra tag.
    Go´natt :)

• Mabimao
    maruttan skrev 2009-07-19 10:35:10 följande:
    Hoppar in här med en fråga! Hur är lovelier kniten i stl? Har hittat en i stl 3 och jag är en 42/44 på överkroppen, tror ni den skulle funka på mig?
    Jag är en 3:a på det mesta. Lovely knit i ull får jag ha 4:a på. Men i bomull som din är 3:a bra. Den är inte fin om den är stor i rygg och sådant. Dern skall ju sitta ganska "skräddat". När jag provade 4:a så gick "omlotten" för mycket omlott liksom. Och jag är en 42:a med boobs.
  • Mabimao
    Duntoffla skrev 2009-07-19 11:36:33 följande:
    NAJS!

Tror du då att jag bör ha en 2:a som är 40 upptill? Den jag provade satt snyggt men precist. Åh, vad svårt! Man måste nästan jämföra dem
    Jag tycker den skall sitta precis. Men det är ju bara min personliga åsikt. Men man vill ju inte känna att den är för liten. Undrar hur bomull uppför sig efter tvätt?
  • Mabimao
    Duntoffla skrev 2009-07-19 11:40:35 följande:
    Ja, det är ju snyggt men frågan är hur mkt man har på sig under? Man kanske oftast bara har ett linne eller en t-shirt. Den jag provade var beggad och troligen tvättad någon gång. Synd att de ska vara så svåra att få tag på. Snål som jag är vill jag ju gärna ha rea också
    Kolla på T nu på senast inlagda OM, en rosa 2:a
  • Mabimao
    Duntoffla skrev 2009-07-19 17:20:10 följande:
    Me too! Kanske bör fortsätta med det alltså Vet ngn vad Lovely knit i bomull kostar ny?
    ca 1600 tror jag.
  • Mabimao
    Duntoffla skrev 2009-07-19 17:32:00 följande:
    Ok. Hittade en på en utländsk sida och den hamnar med frakt på 1665 kr (räknat på Forex kurs)
    Är det inte flera på T? Har för mig att jag sett gröna?
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna