Inlägg från: Mabimao |Visa alla inlägg
  • Mabimao

Odd Molly tråd för oss inbitna

Mabimao skrev 2009-07-22 22:52:37 följande:
    Den heter "summer 0f 2007 tunik"
    Haha jag var sen, stavade fel på tunikan och skrev bara tokigt......
    Jag skulle låtit bli...
  • Mabimao
    Audrey Will skrev 2009-07-22 23:00:45 följande:
    Jag blir nästan deprimerad av att titta på allt det.. Hur ska jag har råd? Hur ska jag kunna välja? Och är det bara svenska webshoppar som inte får ha Pre Order eller?
    De är inte så noga med att låta bli........även om de inte får......
  • Mabimao
    Puffig Pingla skrev 2009-07-22 23:08:19 följande:
    Mabimao, I'm sooooooooooooooooooo happy... and pink
    Puss på dig!
  • Mabimao

Freemind.
    Var det någon rea på Lysekils Penny Lane?
    Skall dit till havets hus i morgon.

• Mabimao
    Puffig Pingla skrev 2009-07-23 00:01:05 följande:
    Den kom från nån som shoppat för stor på shirtstory.eu. Jag var snabbt framme när jag hörde att personen skulle göra sig av med den. Personen i fråga borde ägna sig åt campande men surfar på FL Jag är såååå tacksam. Shit vad fin den är. Är så nöjd (och då har jag ändå mååånga OMs).
  • Mabimao

Fråga. Är det någon som vet om storlekarna på kollektioner nu och de äldre skiljer sig något åt. Har hört att de var rynligare förrut? Stämmer det? Kan ju vara bra att veta om man skall fynda gamla godingar.....

• Mabimao

Var på Smögen-bryggan idag. Det var så mycket människor klädda i OM att det inte var klokt. Istället för att tycka att det är kul att möta en annan OM kvinna så blev det nästan löjligt. Jag klär mig inte i det för att vara ensam.....utan för att jag älskar kläderna. Men det var inte kul när man mötte en i minuten heller.....

Flera ställen som sålde OM, en med 20% och en butik med stoor sortering men ingen rea, och en med liten sortering.

Kommer ni ihåg att jag frågade ang. en jacka som såldes på blocket för ett par dagar sedan? Från kollektionen "Vive la differance" höst 2006. Hur konstigt det var att de såldes nu?
    I en affär (ingen kvalitéts butik) på smögenbryggan såldes exakt samma jacka.......8 st för 50% alla i storlek 0........Stange!!!!!

Och allt detta om kopior och att kopiorna inte existerar utan att de alla kommer från samma ställe........
    Jag vet inte vad man skall tro? Tråkigt om det är sant. Har nån kollat tv4 intervjun?

• Mabimao
    Puffig Pingla skrev 2009-07-24 21:04:06 följande:
    Ok....hemma är vi kanske några OM diggare i stan.
    HiHi kände mig inta alls speciell i dag i mina fina OM. Eller jo, det gjorde jag. ......Men ingen annan tyckte det. ;_)
  • Mabimao
    Puffig Pingla skrev 2009-07-24 21:07:02 följande:
    Tycker inte att det är så konstigt med jackorna. En väninna till mig hade en "sommarbutik" för några år sedan. Det enda de sålde var gamla restlager som de krängde ut för 20-50% av priset. Kollektionerna var ofta 1-2 år gamla.
    Ok, då kanske jackan på blocket också är ok. De skulle ha även i stl 4. För visst brukan man behöva gå upp en stl ibland i jackorna?
  • Mabimao
    Puffig Pingla skrev 2009-07-24 21:22:34 följande:
    Det beror ju på vilken modell det är men generellt brukar de vara små över bysten.Ps. Gillar ditt snygga resonerande i bloggen (och det är jag som gjort halsbandet).
    Fint är det....dags att handla i Pingla shopen snart......vem vann halsbandet? Det är ju kanske ett sån´t jag skall börja med att beställa.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna