Inlägg från: Mabimao |Visa alla inlägg
  • Mabimao

Odd Molly tråd för oss inbitna

Puffig Pingla skrev 2009-07-24 21:40:18 följande:
    Är klockan 23.59 än? vavavavavavava?
    Aha.........så än är det inte kört........
  • Mabimao
    Puffig Pingla skrev 2009-07-24 22:07:09 följande:
    Annars brukar ju Glossy lyckas kläcka de där. Har fortfarande otäcka dingelidong-bilder i huvudet.
    Jag med......."maken gränslandes över datorn......" _-D
  • Mabimao
    pepparkakan skrev 2009-07-25 13:05:41 följande:
    OkEn frågaHar precis fyndat en multi sidenkjol lång ( 50%) i vår lokala butik. Hade tänkt ha den på sonens dop MEN VAD HAR JAG TILL? Är liksom inte i bästa form ( sonen bara 4 mån och JAG + 10 kg +jättebooobs) Kjolen är sååå fin. Väntar på en FoL whitw men det blir nog för mkt? Ocg för mkt kontrast.HJÄLP!
    Är det en Artology long skirt? I så fall har Bambi den som veckans Odd Molly
    bambi.blogg.se/index.html
    där hon visar hur hon kombinerar den, och nån som kommenterat med egna kombinationer. Lycka till!
  • Mabimao
    Siabellon skrev 2009-07-25 17:43:20 följande:
    Hej du!! Alltså, jag skulle ha nåt enkelt och enfärgat upptill. Men det är jag det, jag har lite svårt för vida grejor både uppe o nere. Lika med mönster och så också. Fint på andra: kolla tex Ina som har skitsnygg kombo på nya höstkjolen o livealot.Ett enkelt linne med lite spets i halskanten, typp Rosemundes. o ev en liten kofta om vädret är ostadigt.--------------------------------------------Det fortsätter droppa in kommentarer om piratkopior i mitt inlägg på bloggen. Varje gång tänker jag att jag ska skita i det, samtidigt blir jag så förvirrad över vad de/denne vill åstadkomma. Ena stunden hånar pers nästan oss för att vi är så dumma som köper dyra plagg som kostar 5-10dollar att tillverka o desutom i usla arbetsförhållanden. I nästa mening berättar hon att hon också använder Odd Mollys plagg! vad ska man tro eg???
    Eller hur......jag ångrar att jag ens sa något.......är det din man som kommer med kloka ord?
  • Mabimao
    Sylt skrev 2009-07-25 20:07:20 följande:
    Halloj!Jag letar som en galning efter jeanskjolen och vänder mig till experterna *smörar* Kanske även att ngn vet hur den är i strl?Tackar massor och håller tummarna hårt
    Normal. Jag har 3 på det mesta och även på kjolen. Är en 42 i byxor.
  • Mabimao
    Siabellon skrev 2009-07-25 20:36:23 följande:
    Jo det är min make som älskar att diskutera. Och är rätt bra på att formulera sig också måste jag säga. Själv blir jag bara så puttrig så när jag ska få det jag vill få sagt på pränt så blir det bara kakkabajs. typ.Jag tycker det är bra att ni kommenterar, fortsätt med det! Jag har heller inget emot kritiska kommentarer heller, det livar ju upp. Men jag tycker att dessa(eller är det bara en trots allt?) borde vara mer intresserade av att kunna bevisa att det de hävdar stämmer. Nu är det ju bara en massa: läs på o kolla upp.
    Jag önskar att min sambo vore lika passionerad ang mina kläder, men han är bra han med, han låter mig handla och blir glad om jag blir det.
    Gulligast ( eller hur man skall se det? ) är nog sonen som är 4 år och frågade i butik häromdagen när han fingrade på en summer of 2007 tunic -Är detta en Odd Molly mamma?
  • Mabimao

Sara Mia skrev 2009-07-25 21:08:00 följande:

Nu har jag provat min nya Bubbles tunic igen. Den sitter faktiskt riktigt bra över axlar och boobs. Det är vidden för övrigt jag funderar över. Har någon en sådan och kan tala om hur den ska vara. Det är kanske bara jag som inte är van vid rymliga tunikor. Jag har liksom snöat in på lovely knit och andra lite "tajtare" OM-plagg så det kanske bara är ovanan. Vad tror expertisen där ute?
    Lägg in en bild i bildtråden.....
  • Mabimao

Sara Mia skrev 2009-07-25 21:49:20 följande:

Mabimao: Tack för tipset. Jag lånade sonen som fotograf och nu finns några bilder i bildgalleriet. Tyck nu till på ett ärligt sätt! Snälla..
    Jag tycker den ser fin ut. Beror väl lite på hur man vill ha den och till vad. Om du kollar i bildtråden. (Vet du vilken jag menar? Den du når ifrån denna tråd, överst där Stargirl skrivit en del.) så är en annan av oss som har bild på sig i sin. Kanske ser hennes lite mindre ut på henne. Men jag tycker inte att din ser FÖR stor ut.
    Men känner du så kanske du inte kommer använda den. Jag tycker man skall vara tok-nöjd med sina Mollysar, det handlar ju om en del pengar.....
  • Mabimao
    Audrey Will skrev 2009-07-25 22:20:01 följande:
    Vet inte hur den är i storlek då jag ej har den själv, men nån annan i tråden vet säkert?
    Pratar vi poplin smock? Har ingen men provade en i smögen (fel färg) igår. Tyckte jag kunde ha min vanliga 3:a. Kankse liiiite taight över tuttarna, men inte så att jag skulle gå upp en storlek. Jag letar själv efter en, men har nu sett den nya varianten. Och det jag innan tyckt var sådär på den gamla varianten......ärmslutet........är ju såååå mycket finare nu på de nya!!!!!
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna