Inlägg från: oOrosamarängerOo |Visa alla inlägg
  • oOrosamarängerOo

Odd Molly tråd för oss inbitna

Audrey Will skrev 2009-07-02 16:10:44 följande:
    I'm not surprised.. Tråkigt! Meddela gärna hur hon svarar. Jag tycker du gjort rätt trots allt, det är inte värt 650 kr för att slippa ett neg. omdöme. Hon kan nog räkna ut vad du kommer skriva som kommentar om hon neggar dig..
    Mmmm, vill verkligen not ha en fejk öven om priser skulle va en hundring.
    Fick mail av henne och svarade såhär:
    Hej xxxxxxx !
    Jag förstår inte riktigt vad detta handlar om eller vad det är du försöker beskylla mig för.
    Men för att inte göra något stort av detta så
     vill du inte fullfölja affären så är det inga som helst problem utan jag tackar för att du medelade mig detta.
     Mvh xxxxx

Lågmält svar av säljare som uppenbarligen inte vill få problem med att hon säljer fake.

Bina skrev 2009-07-02 16:43:54 följande:
    Oj det är såpass alltså - att man kan SE det dessutom.
    Jadå, bla så sitter brodyren åt fel håll på endel ställen och baksidan sitter inte märklappen som den ska rilktigt eller i storlek, syns med en rejäl bra genomlyst förstoring.

• oOrosamarängerOo
    malinoski skrev 2009-07-03 08:14:34 följande:
    Ja, då har det hänt.. Min första negativa upplevelse från Tradera. Ofrånkomligt att det skulle hända förstår jag när jag läser om era erfarenheter av kopior förstår jag men trist ändå. Ropade in en OM klänning som enligt säljaren var använd en gång. När jag fick hem den så var den trasig i sömmarna på 3-4 ställen. Dessutom passade den inte mig, men pga av att den är trasig så är den ju helt osäljbar för mig! Suck.. och så billig var den ju inte.. Mailade säljaren om detta och frågade om hon kunde tänka sig att köpa tillbaka den, men fick bara ett argt mail tillbaka där hon var helt oförstående - och ville inte förstå heller för den delen. Vad tråkigt det är.. sånt här (plus era fakeerfarenheter) gör ändå att man tappar sugen för Tradera..
    Nä gu va tråkigt och förbannad skulle jag blivit. Kan du inte kontakta tradera om hon inte är skyldig till återköp då varan är trasig och därmed inte alls i det skick som beskrivits. Vilken säljare va det?
  • oOrosamarängerOo

Åhhh sucka, måste bara beklaga mig lite, ville verkligen verkligen ha den http://www.tradera.com/Jattefin-Odd-Molly-tunika-strl-2--auktion_94878322 här men nu sitter jag här arg, ledsen o upprörd istället, fy va störigt.

Skulle precis hålla koll på slutminuten för att dra till med ett bud så den blev min, så kommer min make och stör om nåt helt onödigt så missar jag men klicka iväg budet{#lang_emotions_demon} 
  • oOrosamarängerOo
    Audrey Will skrev 2009-07-04 20:21:12 följande:
    Åhhh sucka, måste bara beklaga mig lite, ville verkligen verkligen ha den www.tradera.com/Jattefin-Odd-Molly-tunika -str... här men nu sitter jag här arg, ledsen o upprörd istället, fy va störigt. Skulle precis hålla koll på slutminuten för att dra till med ett bud så den blev min, så kommer min make och stör om nåt helt onödigt så missar jag men klicka iväg budet  Åh man blir så sjukt arg på sig själv när man gör så! Själv missade jag denna idag, som jag spanat på såå länge och tänkt buda hem.. www.tradera.com/Odd-Molly-kjol-stl-3-auktion_...
    Ja, visst blir man:( Den söta kjolen hade jag ögonen på, men la aldrig nåt bud.
    Vann dessa två däremot  
  • oOrosamarängerOo
    Audrey Will skrev 2009-07-04 20:32:37 följande:
    Fiiina!! Hade du tänkt buda hem två wraps?? Fields of lace linnet är jag också såå sugen på! (Såg den i chockrosa idag, den var verkligen skrikrosa! Tror jag vill ha den i mer neutral färg)
    Me lööve rosa, men tror att man tröttnar på ett sånt i skrikrosa. Längre användningstid o lättare attt matcha i en mer basic färg.
    Japp, ville ju ha båda wrapsen:(
  • oOrosamarängerOo

Kan man se höstkollektionen nånstans?

• oOrosamarängerOo
    caroline 32 skrev 2009-07-05 14:09:22 följande:
    Ja, jag har sett barn med Odd Molly, senast förra veckan och dom är så fina !
    Va?? De finns väl ingen barn-kollektion från OM
  • oOrosamarängerOo
    Kajsan skrev 2009-07-05 14:25:18 följande:
    Sen är det en lång harang med både tusen utropstecken och frågetecken om hur hur JAG skulle gjort på mitt jobb ( sjukt). Eftersom hon kollat upp vart jag jobbar och läst på hur det funkar på den butiken.
    Skönt att det ordnade sig tillslut. Men va pinsamt av henne
  • oOrosamarängerOo
    caroline 32 skrev 2009-07-05 22:28:46 följande:
    Jag såg den sötaste lilla rosa tröja på en ca 3åring. Den hade luva och band i midjan, knappar framtill. Odd molly märket på ärmen och brodyr på ryggen. Jag frågade faktiskt om det var OM och det var det sa mamman. Har letat som en tok efter den men hittar ingen !
    Detta är gamalt, men iallafall....s.....Odd Molly-kritiken mot kopiatörerna riktar sig också mot Italy Kids, som tog sig friheten att göra barnkläder av en Odd Molly-design och mot franska Stella Forest som har kopierat en tunn stickad cardigan med broderad text.
    Annars så har kappahl endel plagg som tagits för Odd molly http://www.kappahl.com/ProductImages/KAW_164475_F_1.jpg
    Men nån barnkollektion har inte gjorts av OM.
  • oOrosamarängerOo

Kollar tradera och ser att en säljare lagt ut kläder från höstkollektionen-09 med leverans i början av augusti. Hmmm,  måste ju ha nån butik....får de göra så

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna