-
-
Massa att dregla över, så mycket fint! Men jag har fastnat för en klänning från vår/sommar collektionen 2010, jobbigt att vänta nästan ett år på den
-
Så har jag sett mina drömstövlar. Ett par höga ljusblå från swedish hasbeens som kommer till hösten, måste bara ha dem
-
Tror inte det går att se på nätet nånstans än eller kommit i butik, men de jag pratar om finns med i senaste nummret av mama i en artikel där den ena av grundarna har dem på sig.malinoski skrev 2009-07-24 14:36:37 följande:Var har du hittat höstnyheterna??
-
Stargirl skrev 2009-07-25 08:55:42 följande:Alltså detta är mina åsikter ang kopior.... - Ja det finns kopior. De kommer inte från fabriken och är gjorda någon annanstans. - Att ett OM plagg kostar lite att tillverka är ju en förutsättning att företaget ska överleva. Det är inte bara produktionskostnaden som kostar. Lägg på all logistik, personalen, PR, marknadsföring, design, service samt återförsäljarnas marginaler. Alla fattar väl att ett plagg inte kostar mer att tillverka än ett par € st. Annars skulle ju inte ett föregag kunna fortsätta att betala ut löner osv. - Att fabrikspersonalen får köpa varor till reducerat pris som sedan dyker upp på Tradera. Det låter ju helt otroligt. Att en kines som syr kläder i en fabrik i Kina ska ha den kunskapen få ut OM kläderna i säljkanaler i Sverige känns så långsökt. Jag tror om detta blev känt av OM så skulle de stoppa det på en gång. Oftast i fabriker i kina får personalen ingen tillgång till produkterna som tillverkas för att hindra att de säljs vidare (min egna erfaranhet av dem företag jag jobbat hos som haft fabriker i Kina)Instämmer och bra formulerat!Läste inläggen igår men struntade i att skriva når för va för trött och kände att jag inte kunde formulera mig på nåt bra sättEn annan sak som anonymus skriver att om bra tillverkas i Kina stämmer inte heller utan de tillverkas i flera olika asiatiska och även europeiska läder, som Portugal, Marocko, Indien mm mm och när det står made in china på dessa och andra kvalitetsmärken är inte kvaliteten dålig självklart inte! Det är kopiemarknaden som är tillverkat på heeelt annat sätt, i andra små lokaler, andra personer, anndra material, andra arbetsförhållanden, åldrar osv.
-
Stargirl skrev 2009-07-25 11:27:48 följande:Att ngt tillverkas i Kina är inte längre en stämpel på dålig kvalitet. Fler och fler företag som haft fabriker på andra ställen öppnar just i Kina pga att mycket av delarna till den sluliga varan tillverkas där. Då kan man sänka kostnaderna genom kortare leveranser av delarna. Men indien och maroco är ju kända för att tillverka mycket textiler så i en sådan textilbranch är det säkert bra länder att tillverka i. Sen så garderar sig många då det kan hända saker som inbördeskrig och naturkatastrofer.Ja, va det jag vill få fram men uttryckte mig kanske dåligt
Marioteten av alla stora världsmärken har ju sin tillverkning i China o andra Asiatiska länder och är kontrollerat under nogranna former.
-
Ska idag på födelsedagsfest och sedan grillfest, vad tar man på sig? Har en (orkar inte prova kläderdag) kl är 12 och känner mig fortfarande nyvaken och måste börja göra migt iordning. TT tanken i lite blue med yarnbard cardigan i chalk med mörklila/vinrött , blir det fint ihop??
-
Inget plagg som förekommit bland kopiorna och den på bilden är äkta. Vad är det som gör att du funderar över äktheten?LR75 skrev 2009-07-26 21:47:15 följande:www.tradera.com/KLANNING-DUDETTE-ST-4-ODD-MOL... är detta en äkta eller ej? obs, ej min annons.
-
Åhh vilken underbar! Varför dyker inte sånt upp i mindre strl :(Mabimao skrev 2009-07-26 21:23:51 följande:Bina........Har du sett? www.tradera.com/Odd-Molly-kofta-stl-4-auktion... Fin va? Önskar det var en 3:a.....
-
Har precis klickat hem en livealot i puder. En som jag funderat och tvekat att köpa i typ ½år nu och varit väldigt osäker på. Ena stunden tycker jag liveolot är hur fina som helst o nästa lite "clowniga"., men de verkar ju va omtyckta så nu slog jag till