Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

Duntoffla skrev 2009-08-06 10:58:19 följande:
    En till fråga... Är då "ltd ed Jewelette" en kollektion? Alltså de namn som står på själva Odd Molly loggan på lappen i plagget?
    Hoppas jag har rätt nu....

"ltd ed Jewlette "syftar på att vissa plagg har molly dollars med en liten juvel i (en plast sten) annars är ju molly dollarsen utan stenar.
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2009-08-06 11:10:54 följande:
    Tack vad söta ni är! En del verkar väl ha kommit ut i flera kollektioner så som Lovely Knits. Hur vet man vilket år den man har hemma tillhör? Det är en ljusrosa med marinblått band.
    Det ser du på loggan som är broderad på ärmen. Ta kort och lägg upp.
    Jag planerar (med er hjälp) att göra en förteckning med namn och loggor.....när dte regnar.
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2009-08-06 11:10:54 följande:
    Tack vad söta ni är! En del verkar väl ha kommit ut i flera kollektioner så som Lovely Knits. Hur vet man vilket år den man har hemma tillhör? Det är en ljusrosa med marinblått band.
    Det är nog vårens....rosa med marinblått band. Är den i bomull är det alltid vårens kollektion, är den i ull så kommer den från en vinterkollektion.
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2009-08-06 11:12:56 följande:
    Hmm superpleated har molly-pengar men ingen juvel och lovefirst tunic har inga pengar alls och båda står det "ldt ed jewlette" i
    Aaah, då får ngn annan svara....vet tyvärr inte.
  • Stargirl

Nu alla mollyholics...hjälp mig att göra en översikt över alla kollektionerna.
    Kan ni inte skicka mig mail med foton (irl) på de olika loggorna från de olika kollektionerna.

In odd we trust - Våren 06

Break Free - Sommaren 06

Vive la Difference - Hösten 06

Dig the big Shiver - Vintern 06

The art of non sense - Våren 07

Burn baby Burn - Sommaren 07

Living Tenfold - Hösten 07

Hands of a Lover - Vintern 07

Amore Spare Integras - Våren 08 (har)

Soverign - Sommaren 08 (har)
    .

Maestress selectif - Hösten 08 (har)

Flow Feathers - Winter 08 (har)

Vad heter våren 09, sommaren 09 och fall 09 kollektionerna ngn som vet?
    Så fort jag har alla loggor gör jag en översikt. Som man kan ha i TS sedan.

• Stargirl
    One skrev 2009-08-06 14:33:58 följande:
    Våren 09- colore superioreSommar- 09 ltd ed jewlettehösten -09: min gissning är att den kommer att heta något med "heart" Det följer som en röd tråd genom pre-fall ...men vi får väl se.Blää, fick just brevet om kallelse till jobbet igen! Urrrk. Känner inte för att börja i ekorrhjulet igen. Jobbet i sig: helt ok: men alldeles för stressigt. Mådde så dåligt förra året, orkar inte ett så stressigt år till...vad gör man?Jag är inte återhämtad än känner jag, trots långledigt. Minsta lilla stress så blir jag tokig. Kan sitta i soffan och bara stirra rakt ut, trots att det finns mycket att göra....Vad gör man åt sådant?? Någon som vet??
    Men då visst känsn det lite motigt att ta sig till jobstressen igen. Precis som för mig. En otroligt intensiv höst. Inte råd med en enda vab eller sjukdag....

www.minmolly.se

Kan du vänligen kolla om allt stämmer.....Brodyren från vårens kollektion är ju "bandet" men har inget sommarplagg med brodyr. Är det den samma för sommaren? Ringde OM och de sa att det var så....men de har ju bevisligen haft fel förr
  • Stargirl
    Milliemolly skrev 2009-08-06 14:47:02 följande:
    Här är svaret som jag fick av säljaren på T: HejSommar slut rea på rest. sort från vår butik molly4you.Sincerelymolly4youMen vad tror ni menas med rest.sort???????????
    Resterande sortiment kanske?
  • Stargirl
    Mamma2001 skrev 2009-08-06 19:18:41 följande:
    Hej hej tjejer! Kikar in efter en fullspäckad dag med en massa fika och födelsedagsfirande!... och 2 molly ombyten
    Glöm ej mina loggor!!!
  • Stargirl
    Skrutteruttan skrev 2009-08-07 08:12:28 följande:
    Hej i tråden!! Det ryktas ju om att en del butiker får varor idag, vet ni om allt kommer i omgångar? Jag trodde att allt skulle komma på stört *önsketänkande*, men Eva på Smultrongården trodde att Lovely knit kommer senare, när det blir lite kallare...Är det någon här som vet på ett ungefär när sakerna kommer in?Jag har grejat med en önskelista nu på morgonen, men skall jag tippa på att ullplaggen kommer senare?
    Enligt min lokala butik som iofs inte alltid är helt 100 med sin info sa att leveranstiden på fall kollektionen är från mitten av Augusti till mitten av September.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna