Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

Kajsan skrev 2009-08-07 12:35:28 följande:
    Fransväska it is! Nu ska jag se om jag kan knipsa bort metallskiten på remmen bara.Och ut och leta underkjol, klänningen är genomskinlig ju.
    Men det ska väl ingå? Eller har jag helt fel?
  • Stargirl
    jompa skrev 2009-08-08 08:37:01 följande:
    Någon som vet hur dessa är i stl.www.tradera.com/ODD-MOLLY-11A-VELVET-HOOD-Stl...Är de små så man kan gå upp en stl mot den man brukar ha?
    Ja det tycker jag. Jag är en 0:a normalt men tycker att just stl 0 som jag har på en velourjacka är lite tight. Det jag har i stl 1 är bra i stl.
    Särskilt när den är nytvättad. Så jag kommer i framtiden att köpa stl 1 på alla vaelourplaggen.
  • Stargirl
    Ugglan71 skrev 2009-08-08 14:17:32 följande:
    Fan, jag att jag hade en död lite larv (eller rättare sagt skalet). Börjar oroa mig att det är pälsänglar... såg ut som en silverfisk. Kollade på klänningen den satt (Från dagmar) och det var två små hål i fodret. SUCK. Har tagit ur allt. Skulle vara katastrof om mina mollysar är drabbade. Ska tvätta allt och köra dem i torkskåpet en stund och hoppas (om de är angripna)att det int blir några hål. Gråter fanmej en skvätt....
    Tips som jag själv fått i denna tråden är rödcederträ och rödcederträ olja. Man kan köpa små ringar av rödcederträ som man kan trä på galgarna och fylla på me dolja. Pälsänglar ska tydligen HATA det och inte gå i närheten.
  • Stargirl
    Frusna flickan skrev 2009-08-08 16:04:25 följande:
    Bra tips! vet du var man köper? Jag har också konstiga djur i min urgamla lya..
    http://www.rodceder.se/

Jag köpte genast härifrån. Både sånna "ringar" och oljan. Tyvärr har min man trott att ringarna varit skräp och slängt två *suck*
  • Stargirl
    Mamma till N o N skrev 2009-08-09 17:27:10 följande:
    Hej igen! Hur är 390 i storleken??Hittade den här på Tradera men vet inte om jag vågar chansa... Priset låter nästan för bra för att vara sant.www.tradera.com/Odd-Molly-390-dress-stl-1-cha...
    Normal, jag har stl 0 och har även stl 0 i den tunikan. Men har man stor byst har jag hört att det blir tight.
  • Stargirl
    NovaAlexandra skrev 2009-08-09 17:37:24 följande:
    ja, så var det. och har innan sålt många make outdress. jag tror att detta är en ny kopia.
    Om bilderna är hennes så är make out klänningen äkta. Jämförde med min och den är identisk.
  • Stargirl
    NovaAlexandra skrev 2009-08-09 17:47:50 följande:
    ja, hon har sålt sju makeoutdresses innan, jag tittade också på avslutade och den jag länkade till var hennes. jag skulle INTE handla av henne.
    Jag håller med...kollade bara på den blå som hon sålt senast.
  • Stargirl
    mandelblomma skrev 2009-08-09 17:49:49 följande:
    någon som vet vart man kan köpa den nya ursnygga kappan som är lite klockad och "romantiskt" eller hur jag ska beskriva?Höstkolektionen, den finns i blåt, vinrött bland annat och kostar ca 5000krDe verkar inte sälja den i min stad och jagska ine till stockhom nu i höst.Tar de hem den till min butik vill de att jag ska köpa den o jag vill prova först...finns det i huvudtatet någon nätbutik och d med öppet köp?
    Alla nätbutker måste enligt lag ha 14 dagars öppet köp.
  • Stargirl
    mandelblomma skrev 2009-08-09 17:55:50 följande:
    ok vet d någon med bret sortiment där jag kan beställa kappan?
    Inga höstnyheter har kommit in i web butikerna ännu. Så jag vågar inte gissa vem som har den. Men www.ajabajakids.se är min favorit.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna