• Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

*~Två blåbär och ett lingon~*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 15:48
    Det är flera i tråden som haft problem med www.country-dreams.se uteblivna leveranser och inga svar på mail. Så höjer ett varningens finger för dem som vill beställa därifrån.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-12 15:24
    BILDTRÅD för oss Odd Molly lovers

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m44765570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 11:34
    oddmolly.com/press/selection-of-photos

Lite bilder på nyheter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 16:50
    Har börjat blogga om mina Odd Molly outfits....

minmolly.bloggagratis.se/

Helt ny i bloggandet så vi får se hur det går.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 10:23
    NY BLOGG NY BLOGG....

minmolly.se/

Hoppas ni hittar hit istället!!!
  • Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna
  • karrokj
    LR75 skrev 2009-07-13 10:59:23 följande:
    VArt kan jag hitta en Lovely Knit i storlek 4? Absolut INTE rosa...Någon sa att hon såg ut som Miss piggy i rosa...och jag kan bara säga me too! Miss Piggy x10.Vet någon vilka färger som kommer i höstens kollektion?Bara måste ha en Lovly Knit............
    haha, och jag som drömmer om en rosa tenfold (bomull) den mörkrosa. Nån som vet om man kan få tag på en sån nånstans?

Är det någon av er som har några OM-jeans? De säljs ofta ganska billigt på T och ser så fina ut.

Vi är påväg mot Kosta Outlet i slutet på veckan och hoppas det finns något fint där... Någon som varit där sista tiden?
  • freemind
    LR75 skrev 2009-07-13 10:59:23 följande:
    VArt kan jag hitta en Lovely Knit i storlek 4? Absolut INTE rosa...Någon sa att hon såg ut som Miss piggy i rosa...och jag kan bara säga me too! Miss Piggy x10.Vet någon vilka färger som kommer i höstens kollektion?Bara måste ha en Lovly Knit............
    Mathilde på Biblioteksgatan i Sthlm hade 2 st gröna Lovely Knit i bomull i str 4 i slutet på förra veckan till 50%. Ring dit om du är intresserad, de skickar.
  • Stargirl

Jahap....jag kunde visst inte hålla mig. *suck* köpte en blus iaf när jag slank in i lokala butiken. Som för övrigt hade en massa kläde kvar. Blusen som jag köpte har jag faktiskt aldrig sett förut.....kika in i min blogg (snart) så kan ni hjälpa mig identifiera den

• NewYorker

Min nya craving -

Field of Lace i vitt, storlek 3. Någon som vet var den finns?

MUST HAVE!

• freemind
    alias skrev 2009-07-13 12:58:56 följande:
    Min nya craving -Field of Lace i vitt, storlek 3. Någon som vet var den finns? MUST HAVE!
    Den köpte jag ju på Mathilde i torsdags :)
    Har du kollat där?

Den är min nya favorit!
  • villemina
    karrokj skrev 2009-07-13 11:11:31 följande:
    haha, och jag som drömmer om en rosa tenfold (bomull) den mörkrosa. Nån som vet om man kan få tag på en sån nånstans?Är det någon av er som har några OM-jeans? De säljs ofta ganska billigt på T och ser så fina ut. Vi är påväg mot Kosta Outlet i slutet på veckan och hoppas det finns något fint där... Någon som varit där sista tiden?
    Hej! Jag var i Kosta förra veckan! Där fanns jeans (både mörka och ljusa), klänningar (jitter-dress bla), tunikor, koftor (chrocet knit eller vad den heter) och en hel massa annat! 40% - 50% på allt!
  • Milliemolly
    alias skrev 2009-07-12 20:57:24 följande:
    Åhléns har massor, i grått, rosa och vitt. Några även i blått.Jag har f ö shoppat Native shirten nu, antog att ni var trötta på mitt tjat så jag slog till.
    Tack för tipset! Linnet är köpt med skickebud.

Vad säger ni experter om Pointellelinnet? Har ni er vanliga strl eller går ni upp eller rent av ner i strl?
  • Puffig Pingla
    alias skrev 2009-07-13 12:58:56 följande:
    Min nya craving -Field of Lace i vitt, storlek 3. Någon som vet var den finns? MUST HAVE!
    Öhum..... *harkel*... någon med köpstopp fick med sig en sådan i en påse idag. Vet inte riktigt hur den hamnade där. Speciellt inte när vederbörande ser ut som ett paket prinskorvar med volanger på. Men den är ju så fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin.

Ang butik: du menar vitt och inte chalk? Jag har knappt sett några vita.
    Men jag vet iaf att Mathildes båda butiker och Wink i Sturegallerian har Fields of Lace i flera färger. Och de hade 3:or kvar.

*går och gömmer mig i garderoben*
  • Milliemolly
    villemina skrev 2009-07-13 09:50:43 följande:
    Har inte tänkt på det innan, men när jag var på festival (fest i hela stan med en massa uppträden, trubadurer och öl-tält) i helgen så märkte jag att det endast var damer (över 50) som bar OM-plagg... Jag har aldrig tänkt på det innan. Jag gillar plaggen och tycker inte man kan säga att det är "tantiga" kläder alls. Snackade lite med en kompis om det och hon konstaterade att det kanske mest är "tanterna" som har råd med dessa plagg, eftersom de är ganska dyra. Småbarnsfamiljer lägger hellre pengarna på något annat som de behöver. Kanske är rätt? Tycker du att något OM-plagg känns "tant"? Jag kan inte säga att något speciellt plagg är tantigt, men jag älskar inte ALLA OM-kläder. Svårt att gilla en HEL kollektion, oavsett vilket märke det är, tycker jag. Vad tycker ni?
    Koftorna är mkt populära bland 55+ på mitt jobb och här där jag bor. Lovely kniten är ju som en kavajkofta.

Min mamma på 59 år har en blus men 6 koftor i sin Molly-garderob. Tyvärr är hon halva min strl så jag kan inte låna
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna