Inlägg från: Frusna flickan |Visa alla inlägg
  • Frusna flickan

Odd Molly tråd för oss inbitna

Åh kan någon hjälpa mig. Trodde jag hade koll på de flesta klänningar men inte.. Säkert för att jag endast sett  någon fårg jag inte gillade. Vad på kalas idag och såg en så sööööt sak.

Detta är en klänning med u-ringning i tunt materal som en comma topp och tyget var i "snusnäsduksmönster" fast stort med vit bakrung och själva krumelurerna i blått och rött. Den var ärmlös och axelbanden ej tunna men ej breda som på en comma top. Ingen spets uppttill men liite veckat  u-ringningen. Sedan under bysten en rosa spets (som på comma top) och kjolen som går tll knät är det underbar spets  två olika färger rosa och benvit. Ganska grov spets som i livefirst ungefär.. Det är alltså samma tyg upptill som nedanför spetsen. Förstår någon vilken detta är och har numret?

• Frusna flickan
    HardcoreHunny skrev 2009-08-09 19:51:44 följande:
    Hej!Kanske någon av er alla Odd Molly inbitna kan hjälpa mig lite akut angående storleken på LOVELY KNIT, ST 4, hur är de?!Jag är 170cm/74kg/80-85C blir en 4 förstor?!Någon som vet?!Härlig tråd btw!!  C ya!
    Du har ungefär samma sffror som jag som för tillfället väger 73 kg tll mina 168 cm och har 80 c-d. Jag kan inte ha 4 på lovely knit, jag har stl 3 liksom på det mesta men kan även ha 2 på vissa. Det beror ju helt på hur man är över axlar och så. Jag tycker att 4:an blir pösig och stor vid axlar och överarmar plus att ärmarna blr ännu längre än de redan är.
  • Frusna flickan
    HardcoreHunny skrev 2009-08-09 20:02:51 följande:
    Jätte tack för ditt super snabba svar!!Klurigt det blev asså.....har ju kärat ner mig en som bara finns kvar i storlek 4...kämpigt!Helt underbart lila med rosa band & rosetter! Sååå underbar!!Antar att man inte får efterlysa i denna tråden men all kan la räkna ut vad det e jag söker....
    Men man kan ju chansa, i fall det går. De går ju så lätt att sälja vidare.
  • Frusna flickan
    Bambiblogg skrev 2009-08-09 19:59:24 följande:
    Menar du den här? bambi.blogg.se/2009/july/sondagsoutfit.html
    Tack för svar! Nej inte missing dress. Denna är ärmlös och har spets under bysten (så att huden bakom spetsen lksom är bar) Spetsen är rosa. Mycket tyg i kjolen och sedan härlig tjock spets i två lager - två olika spetsar.. Supersöt.

Men missing dress är också jättefin!
  • Frusna flickan
    One skrev 2009-08-09 20:28:25 följande:
    Jag har "bara" en lovely knit i bomull. Hur är ullblandningen i storleken? Jag har stl. 2 i bomullen och det är precis. Provade en stl3 men den var jättemycket förstor. Min 2:a är också för lång i ärmarna men det är nästan allt på mig. Jag har ganska kraftiga (??) överarmar.Ska man då ha en 2:a eller 3:a i ullkoftan? Någon som vet hur de är i storlekarna? Jag vill/måste kunna ha något under annars kan jag inte ha ull. Kliar för mycket...Men det brukar vara svinkallt på jobbet under vintern så hela vinterklädkontot brukar gå till varma koftor och cardigans..är därför lite sugen på en lovely knit i ull.
    Jag har samma i ull ock bomull. Har aldrig tänkt på att det skulle skilja sig åt. Men bomullen är ju lte mer töjbar eller vad man ska säga.
  • Frusna flickan
    freemind skrev 2009-08-09 21:21:28 följande:
    Frusna flickan skrev 2009-08-09 19:19:09 följande: Är det denna du menar?# 984 Angelina dresswww.tradera.com/Odd-Molly-Klanning-Angelina-d...#pic(ej min auktion osv.)
    Ja, det är den. Tack!! Har ju sett den massor av gånger på bild och hört namnet men inte brytt mig... Vlken skillnad det är att se något på någon.
  • Frusna flickan
    maruttan skrev 2009-08-10 00:09:47 följande:
    Ingen som kan hjälpa mig?
    Jag har aldrig haft någon sådan men provat en liknande OM-klänning i tunt stickat material och det gick inte så bra... Jag som är lte kurvig kan inte ha den typen av klänning över höfter och lår då de är rätt kroppsnära modellen, Det som är lte stickat och ej har vdd i kjolen lägger sig liksom på ridbyxlåren Jag är en 42:a el OM 3-4 nertill, 2-3 upptill. Alla är v ju olika i kroppen och detta svar var kanske inte direkt någon hjälp...

Önskar jag var lite mer bekväm med min kropp, som den är.
  • Frusna flickan

Jag köper bland tre likadana plagg, likadana som jag vet att jag kan tjäna på. På så sätt får jag mina egna kläder billigare. Jag gör det även med barnkläder och håller mig till vissa märken för att ha koll. Det behöver alltså inte vara kopior bara för att man säljer tre likadana plagg i olika stl. Varje rea köper jag saker för att bara sälja.

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna