• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Mizzz
    dinana skrev 2009-06-15 19:47:00 följande:
    Någon som vet när de har högskoleprovet?
    Kolla på www.vhs.se
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-15 19:46:58 följande:

Dagis är bra, men hade helst väntat till han blev två år iaf, men inte mycket att göra åt, är iaf glad över att jag kunde vara hema lite längre denna gång än med Leo, så Vincent är 4 månader äldre än vad Leo var när han började dagis.Usch, här gjorde Vincent värsta vurpan förut, jag höll honom i famnen o skulle precis gå upp med honom o sätta på pyjamas, då kastar han sig ur min famn o jag tappar honom rakt ner i golvet så han landar med näs sidan så att säga först. ILLVRÅL!! Han blödde som bara den ur munnen o från hakan o ett tag trodde vi att han dessutom brytit sig för han bara skrek rakt ut utan att vi fick kontakt med honom, i säkert 30 minuter. Men vi kände o klämde så gott det gick o det verkar som han "bara" fick ont i munnen. Sen var han supertrött oxå så det kan ha varit så att det blev värre då oxå, så vi gav en supp o sen skulle vi ge välling men det vägrade han att äta. Han somnade direkt sittandes mot mig, sååå söt!  Vi tog ner en madrass hit ner så nu ligger han o sover på golvet så vi kan ha lite koll på honom. Stackarn, han verkar vara en liten olycksfågel, men kanske inte så konstigt eftersom han är så vild Han gör så att hans mammas sätter sitt hjärta i halsgropen många ggr! Leo var inte alls så här eller inte nu heller för den delen, han är mycket lugnare o har inte skadat sig så mycket så vi är inte vana.
    stackars liten.
    den brukar väll vara runt april?om jag har hört rätt.
    så söt er lille son är.molly lsyte bus som vanligt
  • Mizzz
    24 okt är det. Sista anmälning 15 sept
    Kolla på studera.nu var lättare att hitta där
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-06-15 19:52:12 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-15 19:46:58 följande:den brukar väll vara runt april?om jag har hört rätt. så söt er lille son är.molly lsyte bus som vanligt
    Ah, hittade uppgifterna om provet nu... tack ändå.

Ja Molly är verkligen superbusig... tyvärr. Jag har noll koll på henne. Funderar på att skaffa en sele och binda fast henne *haha*
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana

Jag tänkte jag skulle försöa anmäla mig till det, men jag vet inte om jag skall satsa på till hösten eller till nästa år. Kanske är bättre att vänta tills dess, fast det känns långt bort just nu.

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • Mizzz
    dinana skrev 2009-06-15 20:02:42 följande:
    Jag tänkte jag skulle försöa anmäla mig till det, men jag vet inte om jag skall satsa på till hösten eller till nästa år. Kanske är bättre att vänta tills dess, fast det känns långt bort just nu.
    Nästan alla måste skriva det minst 2 gånger för att få bra resultat. Så jag skulle rekomendera att skriva redan i höst, det är ju giltigt i 5 år.
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-15 19:46:58 följande:
    Dagis är bra, men hade helst väntat till han blev två år iaf, men inte mycket att göra åt, är iaf glad över att jag kunde vara hema lite längre denna gång än med Leo, så Vincent är 4 månader äldre än vad Leo var när han började dagis. Usch, här gjorde Vincent värsta vurpan förut, jag höll honom i famnen o skulle precis gå upp med honom o sätta på pyjamas, då kastar han sig ur min famn o jag tappar honom rakt ner i golvet så han landar med näs sidan så att säga först. ILLVRÅL!! Han blödde som bara den ur munnen o från hakan o ett tag trodde vi att han dessutom brytit sig för han bara skrek rakt ut utan att vi fick kontakt med honom, i säkert 30 minuter. Men vi kände o klämde så gott det gick o det verkar som han "bara" fick ont i munnen. Sen var han supertrött oxå så det kan ha varit så att det blev värre då oxå, så vi gav en supp o sen skulle vi ge välling men det vägrade han att äta. Han somnade direkt sittandes mot mig, sååå söt!  Vi tog ner en madrass hit ner så nu ligger han o sover på golvet så vi kan ha lite koll på honom. Stackarn, han verkar vara en liten olycksfågel, men kanske inte så konstigt eftersom han är så vild Han gör så att hans mammas sätter sitt hjärta i halsgropen många ggr! Leo var inte alls så här eller inte nu heller för den delen, han är mycket lugnare o har inte skadat sig så mycket så vi är inte vana.
    hålla koll för hjärnskakning???
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2009-06-15 20:02:42 följande:
    måste skriva om mitt för mitt har "gått ut"
  • Leos och Vincents mamma
    Firstandhappy skrev 2009-06-15 20:37:02 följande:
    hålla koll för hjärnskakning???
    Ja.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-15 20:44:18 följande:
    Ja.
    jättekul att väcka upp dom när dom väl somnat...
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4