• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Leos och Vincents mamma
    Maria84 skrev 2009-06-15 21:14:07 följande:
    Men lilla hjärtat då! Lucas slår sig mkt mer än vad Liam gjorde när han var liten. Lucas har slagit i munnen flera ggr så det har blött så in i norden, har fått åka till tandläkarn med honom också. För ett tag sen ramlade han precis som Vincent rakt ned med ansiktet först från rutchkanan och han blev slö osv och somnade men det var ingen fara som tur var.
    Ja, vi får se imorgon hur det är med tänderna, jag tyckte jag kände att ena tanden var lös, men fick inte känna så mycket. Hoppas inte det. Vincent blev inte slö som tur var. Nu är han dock vaken, han vill inte sova just nu utan kollar på cityakuten med oss, sen ska vi gå o lägga oss o hoppas att han somnar.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Maria84
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-15 22:25:51 följande:
    Ja, vi får se imorgon hur det är med tänderna, jag tyckte jag kände att ena tanden var lös, men fick inte känna så mycket. Hoppas inte det. Vincent blev inte slö som tur var. Nu är han dock vaken, han vill inte sova just nu utan kollar på cityakuten med oss, sen ska vi gå o lägga oss o hoppas att han somnar.
    Bara att ni ringer tandläkarn imorron så en sköterska får kolla på det. Även om det inte blivit nåt nu så skriver de in det i hans journal där och så får ni anmäla det till ert försäkringsbolag ifall det blev nåt på de permanenta tänder, kan tydligen bli så även om de inte kommit upp.
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Lillebror 090507
  • Familjetrollet
    Maxmamman skrev 2009-06-15 21:12:04 följande:
    Hej igen!Jag har inte hängt med så mycket på vad som sagts, men jag tror att det var någon/några av er som svarade på mitt inlägg för några dagar sen och ev pratade om fika på torsdag?? Det är jag jättegärna på!!
    hej jag har tyvärr ställt in det då ena tösen har en sån otäck hosta sen ett par dagar tillbaka.

fy vad man kommer sakna cityakuten,tur att de gamla avsnitten går fortfarande på tv
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-06-15 21:20:33 följande:
    Tror inte Molly har slagit sig en enda gång ännu... märkligt..
    då är hon som min son.han har aldrig slagit sig, och blödigt.den enda olyckan han har gjort är att bränna sin hand som mycket liten.töserna har däremot varit i full fart och slagit/ramlat sig genom åren

barn är ju olika.
  • Firstandhappy

ohhh idag ska jag åka till vadstena o hämta vitrinskåt, sen ska det målas o fixas... wiii va skoj...

Maria84 skrev 2009-06-15 22:48:16 följande:
    Bara att ni ringer tandläkarn imorron så en sköterska får kolla på det. Även om det inte blivit nåt nu så skriver de in det i hans journal där och så får ni anmäla det till ert försäkringsbolag ifall det blev nåt på de permanenta tänder, kan tydligen bli så även om de inte kommit upp.
    Vi ringde tandläkarn idag, för hela munnen är svullen på honom stackaren o det ser ut som framtänderna där uppe har flyttat på sig, men vi fick inte ens komma in fr en koll. Ska ringa försäkringsbolaget sa de bara.
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-16 12:57:06 följande:

Vi ringde tandläkarn idag, för hela munnen är svullen på honom stackaren o det ser ut som framtänderna där uppe har flyttat på sig, men vi fick inte ens komma in fr en koll. Ska ringa försäkringsbolaget sa de bara.
    fy vad dåligt av dem.ring en annan tandläkare.de måste ju kolla upp tänderna

stora tösen fick en tand utdragen vid en olycka när barnen lekte.vi fick tid direkt till tandläkaren.de kollade upp så att det inte vart ska på tanden under osv
    Familjetrollet skrev 2009-06-16 13:18:22 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-16 12:57:06 följande: fy vad dåligt av dem.ring en annan tandläkare.de måste ju kolla upp tändernastora tösen fick en tand utdragen vid en olycka när barnen lekte.vi fick tid direkt till tandläkaren.de kollade upp så att det inte vart ska på tanden under osv
    De säger bara att de inte gör nåt åt det för han är så liten.
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-16 13:24:58 följande:

De säger bara att de inte gör nåt åt det för han är så liten.
    har ni vart på vc med honom?
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4