Inlägg från: Apipoulai |Visa alla inlägg
  • Apipoulai

Vi från Linköping Del:4

thelifesaviour skrev 2009-08-03 22:41:08 följande:
    30 kr dygnet kostar det på vår parkering.Här kommer nog pappa inte stanna över natten, det kostar så tokigt mycket pengar och det är ju som sagt så nära för oss.. Men samtidigt vill man ju gärna få sova tillsammans. Jag hoppas få komma hem snabbt dock.
    Ja, 250kr är ganska mycket. Vi hade först inte tänkt att han skulle bo över, just för att det kostar en del plus att det ju är nära hem. Men flera av våra vänner har rekommenderat att han ska bo över, så vi har ändrat oss i den frågan. Vi får väl se vad som händer. Blir det delat rum så får han ju åka hem i vart fall. :(
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-08-03 23:05:26 följande:
    Vi hade också barnvakt om vi ville, men de ville få tid att mysa lite själva och vi tyckte att det var viktigt att nån av oss var hemma hos Lucas , vilket lämpligast var pappan i det fallet 250 :- är ingenting att betala för att ni får vara tillsammans hela familjen första natten. Det är ovärderligt och nåt som aldrig kommer tillbaka. Jag tycker faktiskt att det är riktigt billigt!
    250kr är 250kr, för en som får 0kr i inkomst varje månad (just nu) är det massor med pengar.

Men som du säger, första natten som familj vill man vara tillsammans alla tre. Det insåg vi också. Sen har vi fått en hel rad andra bra argument av vänner varför han också borde bo över. Case closed. :)
  • Apipoulai

Hur många av er gick över tiden? Och hur många dagar?

• Apipoulai
    Firstandhappy skrev 2009-08-03 23:55:13 följande:
    gick över tiden med wille 6 dagar o molgan 5 dagar..daniel sov hos mig första natten när wille föddes men med molgan fick han åka hem till wille... tycker faktiskt inte att det är så himla speciellt första dygnet..kanske konstig ja men vi hade ju liksom gjort det innan o tyckte det va viktigare att daniel va hemma med wille så han va trygg..

6 dgr har jag för mig är medel att gå över tiden. Tror jag läst det nånstans.
    Med andra barnet är det nog inte samma sak. Inte lika nytt med en bebis, även om man är lika nyfiken på vem den nya familjemedlemmen är.

Nu är det snart dags att sova, så får vi se om det vill komma en bebis imorgon eller nåt... skulle dock inte tro det.
    Säkert är iaf att jag ska till BM vid lunch nångång. 

Guten Nacht alle Leute!

• Apipoulai

Så var sista BM besöket avklarat. Nu får verkligen bebisen ta sig samman och komma ut. Allt var bra, fortfarande en komplikationsfri graviditet. Jag hoppas det blir en dito förlossning. :) Ingen diabets, inget knas med blodtryck och inga bristningar. =)

Skeninge marken imorgon?!

• Apipoulai
    Familjetrollet skrev 2009-08-04 20:50:48 följande:
    åh dit vill jag,men just nu är vi utan bil
    Går det inte bussar?
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-08-04 21:22:34 följande:
    Mina bristningar kom när ja gick över å det me basta (dom på rumpan kom iofs innan men dom bryr ja mig inte om)
    Jag har hört att det finns ärftliga faktorer med det här med bristningar. Men det var ingen vetenskaplig källa, så jag vet inte säkert.

Det enda jag vet är att jag ha bristningar högt upp på låren, vid höftböjaren. De fick jag i tonåren när mina muskler växte lite för snabbt. :/ och har ingenting med graviditeten att göra.
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-08-05 18:32:18 följande:
    Woho! Fr o m idag är jag ledig fram tills bebis kommer! :D
    Grattis! Ett fång semester-{#lang_emotions_flower} till dig! =)
  • Apipoulai
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-05 19:10:13 följande:
    Idag har vi varit på skänninge marknaden o gått i tre timmar. Det var lite varmt om man säger så O såååå mycket folk! Men kul ändå. Köpte en metallica tröja till Vincent, hans mamma älskar ju dem så jag var bara tvungen , nya solglasögon till mig o Leo blev det oxå, men sen hittade vi inte så mycket mera förutom lite mat o karuseller. Barnen åkte två karuseller ihop o gud sååå söta de var, det var första gången o våra hjärtan smälte när vi såg syskonen ihop o Leo höll en beskyddande arm om Vincent
    Vi med.
    Ja, shit vad varmt det var... och så särdeles snabbt kunde man inte heller gå.
    Men jag fick min langos, en god mysig fika och en godispåse (fr Pelles), så jag är nöjd. =D
    Träffade även på FirstandHappy med familj. (Sorry att jag glömde presentera min karl, men det fattade du säkert att det var. )
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4