• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-07-29 22:54:33 följande:
    alla får bada... packa in storfamiljerna i 2 bilar o åka hem till min mama o bada..
    Jaaaa!! *hoppar som ett barn*
    Firstandhappy skrev 2009-07-29 23:53:12 följande:
    trevligt.. jag har vaxat bilen o målat willes nya säng.
    Vad skönt att bara få släppa allt och skingra tankarna för en stund.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi

Har precis pratat med FK. De har antagligen blåst mig på en rejäl summa på min föräldrapenning. Nu ska de ringa upp mig inom 48 timmar. Får hoppas att de är lika dukiga på att betala ut det rätta som de är att kräva in. I så fall blir jag och min plånbok väldigt lyckliga

• Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-07-30 08:40:22 följande:
    Har precis pratat med FK. De har antagligen blåst mig på en rejäl summa på min föräldrapenning. Nu ska de ringa upp mig inom 48 timmar. Får hoppas att de är lika dukiga på att betala ut det rätta som de är att kräva in. I så fall blir jag och min plånbok väldigt lyckliga
    Usch, vad nedrigt. Låter som myndigheter generellt dock. Speciellt csn, där är det viktigt att betala tillbaka till dem i tid, annars blir det extraavgifter. Men när De ska betala ut, nä då är punktlighet plötsligt inte lika viktigt.

Värst vad tomt det varit i tråden de senaste dagarna. Var är alla? Tillbaka på jobb... nä knappast. ;)
    Fast å andra sidan har inte jag heller bidragit med något heller. Trött på det mesta nu, framförallt att det inte händer något i mitt liv just nu. Går verkligen bara och väntar. Bebisen får komma ut NU! (Fast inte imorgon och på lördag lite krav har jag.)

Kram
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-07-30 13:01:26 följande:
    Usch, vad nedrigt. Låter som myndigheter generellt dock. Speciellt csn, där är det viktigt att betala tillbaka till dem i tid, annars blir det extraavgifter. Men när De ska betala ut, nä då är punktlighet plötsligt inte lika viktigt.Värst vad tomt det varit i tråden de senaste dagarna. Var är alla? Tillbaka på jobb... nä knappast. ;)Fast å andra sidan har inte jag heller bidragit med något heller. Trött på det mesta nu, framförallt att det inte händer något i mitt liv just nu. Går verkligen bara och väntar. Bebisen får komma ut NU! (Fast inte imorgon och på lördag lite krav har jag.)Kram
    Ja så är det ju alltid. När det gäller dem är det inte så bråttom, men när det är nån vanlig stackare som ska betala tillbaka massor då ska det ske på direkten!
    Jag hoppas iaf att det är fel så jag kan få lite retroaktiva slantar

Hehe, då är det bäst att det sätter igång nu direkt då eller att du får knipa i helgen Håller tummarna för att bebben lyssnar på mamma. Jag är väldigt nyfiken på krabaten så jag ser fram emot ett mms när det är klart Så jag får skvallra för resten

Jag och Linus vaknade nyss, vi slumrade visst till alla tre. Väldigt mysigt och otroligt skönt. Lucas sover fortfarande. Idag skippar vi alla "måsten" och "borden".
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-07-30 13:10:52 följande:
    Ja så är det ju alltid. När det gäller dem är det inte så bråttom, men när det är nån vanlig stackare som ska betala tillbaka massor då ska det ske på direkten! Jag hoppas iaf att det är fel så jag kan få lite retroaktiva slantar Hehe, då är det bäst att det sätter igång nu direkt då eller att du får knipa i helgen Håller tummarna för att bebben lyssnar på mamma. Jag är väldigt nyfiken på krabaten så jag ser fram emot ett mms när det är klart Så jag får skvallra för resten Jag och Linus vaknade nyss, vi slumrade visst till alla tre. Väldigt mysigt och otroligt skönt. Lucas sover fortfarande. Idag skippar vi alla "måsten" och "borden".
    gör ni helt rätt i, här ska vi storstäda hela dagen, om barnen kan låta oss göra det vill säga..
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-07-30 13:10:52 följande:
    Ja så är det ju alltid. När det gäller dem är det inte så bråttom, men när det är nån vanlig stackare som ska betala tillbaka massor då ska det ske på direkten!Jag hoppas iaf att det är fel så jag kan få lite retroaktiva slantar Hehe, då är det bäst att det sätter igång nu direkt då eller att du får knipa i helgen Håller tummarna för att bebben lyssnar på mamma. Jag är väldigt nyfiken på krabaten så jag ser fram emot ett mms när det är klart Så jag får skvallra för resten Jag och Linus vaknade nyss, vi slumrade visst till alla tre. Väldigt mysigt och otroligt skönt. Lucas sover fortfarande. Idag skippar vi alla "måsten" och "borden".
    Fy för myndigheter helt enkelt. Håller tummarna att du får pengarna retroaktivt.

Ja, herregud vad nyfiken man är. Vi säger väl efter helgen då'rå. ;)
    På något sätt får ni reda på det, jag lovar inte i vilket forum dock. Men det kommer ingen bild i bloggen iaf, i sådant fall hamnar den i bdb.

Sova is the shit så här två dgr före BF. ;)
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • thelifesaviour
    Apipoulai skrev 2009-07-30 15:21:23 följande:
    Fy för myndigheter helt enkelt. Håller tummarna att du får pengarna retroaktivt. Ja, herregud vad nyfiken man är. Vi säger väl efter helgen då'rå. ;) På något sätt får ni reda på det, jag lovar inte i vilket forum dock. Men det kommer ingen bild i bloggen iaf, i sådant fall hamnar den i bdb. Sova is the shit så här två dgr före BF. ;)
    Sova is tha shit såhär 46 dagar innan BF också. Fast det går inte så bra att göra det, men jag försöker. :)
    jag väntar inget mirakel, i min mage växer ett spektakel.
  • SmileyMalin

Ska aldrig mer i hela mitt liv tälta som gravid....
    Stor mage och foglossningar passar inget bra ihop med trång sovsäck och tunnt liggunderlag..... ajajaj!
    Men i övrigt har vi haft det supermysigt Hittade en perfekt liten ö med en mysig liten glänta att slå läger i. Flera fina ställen för Nellie att gå i vattnen på, så hon hann bada minst 5-6 gånger under gårdagen
    Hundarna kunde springa fritt på ön och vi lagade mat över öppen eld!
    Sedan tog vi några små utflykter med kanoten under dagen.

Igentligen hade vi tänkt åka idag till imorgon.... men med tanke på hur vädret ser ut för tillfället är jag väldigt glad att vi flyttade fram en dag

• LillaLilli

bara så ni vet! jag har inte snusat på ungefär en månad!! inte min karl heller. hur duktiga är inte vi då!?

• LillaLilli
    SmileyMalin skrev 2009-07-30 17:32:18 följande:
    Ska aldrig mer i hela mitt liv tälta som gravid....Stor mage och foglossningar passar inget bra ihop med trång sovsäck och tunnt liggunderlag..... ajajaj!Men i övrigt har vi haft det supermysigt Hittade en perfekt liten ö med en mysig liten glänta att slå läger i. Flera fina ställen för Nellie att gå i vattnen på, så hon hann bada minst 5-6 gånger under gårdagen Hundarna kunde springa fritt på ön och vi lagade mat över öppen eld!Sedan tog vi några små utflykter med kanoten under dagen.Igentligen hade vi tänkt åka idag till imorgon.... men med tanke på hur vädret ser ut för tillfället är jag väldigt glad att vi flyttade fram en dag
    ojoj låter jobbigt, men ändåå himla mysigt :D ni ska vara mycket glada att ni inte tog idag... det mullrar ju som bara den och är väldigt mörkt..
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4