Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping Del:4

Fru T skrev 2009-05-25 19:23:19 följande:
    guu va trist det är här inne nuförtin! är det bara ja som inte har nå liv
    hinner knappt vara inne vid datorn då vi har fullt upp.idag fann vi en hel del möbler som vi ska köpa på torsdag.

sen tog vi en promenad i vårt gamla oråde aspnäset som vi bodde i för några år sedan.vi ångrar stort att vi flyttade därifrån,men pga mögel och stora vattenskador hade vi inget val
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-25 19:40:40 följande:
    Jag har bara tid att sitta nån enstaka sekund mitt på dagen O sen har jag mera tid på kvällarna, men det verkar inte vara nån annan som har tid då ändå, för det har varit ganska dött i tråden flera dagar nu Idag är det det väl fina vädret som lockat ut alla kanske, vi har inte varit inne mycket iaf.
    här blir det mest en tur på tidig morgon och eftermiddag.på kvällarna är jag helt däckad numera
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2009-05-25 20:19:27 följande:
    I morgon firar jag och maken 2-årig bröllopsdag. Först ska han jobba lite sen drar vi till Sörping och äter glass innan vi hämtar Elin på dagis. Myyys på tumanhand.I morgonkväll har jag en överaskning åt maken, hihi. Mera mys på tumanhand. Bra med stora barn som kan vara barnvakt åt Elin!
    då får ni ha en riktigt trevlig bröllopsdag

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-25 20:19:33 följande:
    På mig stirrar många oxå när vi är iväg med barnen o antagligen för att jag ser ung ut. Jag är "bara" 26 o har två barn, men många säger ju att jag ser yngre ut så det kanske är därför. Hörde en gång två tanter som diskuterade mig, de pratade högt för att jag skulle höra, de undrade varför man skaffade barn innan man fyllt 20 år o varför man har två barn vid så ung ålder, då var jag ändå 25 år. Så jag gick fram till dem o sa "vill ni se mitt leg, jag är långt över 20"
    haha,jag tycker du ser ut som 25.här är det ungefär likadant,de flesta tror att jag är runt 20 år*suck*har snäst av flera busschafförer som inte fattade att jag skulle ha vuxenbiljett på bussen,de skulle promt ge mig ungdomsbiljett
    Skorpan08 skrev 2009-05-25 20:22:27 följande:
    Jag var bara 24 skulle fylla 25 när jag fick mitt 3:e barn.
    helt lagom ålder.när jag fick tredje barnet så var jag 29 år.en kompis till mig hade 4 barn som 24 åring.tror hon tom hade en pappa till varje barn.

hoppas alla har haft en bra dag.denna dag har gått superfort.imorgon ska jag följa med tösen till skolan igen då 6 åringarna ska få äta i skolan mm
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2009-05-25 20:29:12 följande:
    Fast det var lite annorlunda på den tiden. Lite vanligare att man skaffade barn i 20-årsåldern än vad det är nu. Jag var ju 20 när jag fick min första dotter. Då var det många som tittade på mig, fast jag såg iofs inte äldre ut än 15 år.Nu tittar folk ganska mycket också, fast mest när jag har alla döttrar med mig. Många undrar hur jag kan börja om när mina stora är så stora som dom är. Men det är nog det bästa jag gjort!
    det är bra med sladdbarn.makens son han fylla 18 år när maken fick sitt andra barn(vårt första gemensamma barn).idag är min styvson 26 år,så jag är en ung styvmamma*skratt*

det blir lätt att det blir stor ålderskillnad på barnen när man skaffar sina första barn som ung...och sen så möter man drömprinsen och skaffar barn igen.

jag har bara 6 1/2 mellan första barnen.jag skulle bara ha ett barn.men så mötte jag maken och vipps så blev det många till barn*skratt*
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2009-05-25 20:42:16 följande:
    Det är klart att det funkar om han är 48, det skulle vara värre om du var det.
    precis mäns ålder spelar inte lika stor roll.när jag fick linus så var det en annan mamma på bb,hon var 50 år och hade fått sina första barn(tvillingar)bättre sent än aldrig...

maken känner att han vill skaffa ett sista barn ibland,han blir 47 år i höst.jag vågar inte chansa då jag bara får mer och mer "fel" kroppsligt.hade jag vägt 10 kg mindre,inte haft ont osv så hade det kanske blivit en nr 5
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2009-05-25 20:57:16 följande:
    50?? Det tycker nog jag är i senaste laget. Men funkar det för dom så är det ok. Men jag vill inte ha barn så sent i livet.
    jag höll på att få en chock,tanten sa att hon valde karriären först,sen fick barnen komma.jag tycker nästan att 40 år som förstagångsmamma är jättegammalt
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-05-25 21:23:21 följande:
    Stackars barn att ha en så gammal mamma. När de är 20 är hon 70...

Samma som det var i höstas när vi hämtade våran med andra ord!Linus fick sin box från Libero idag, den var mycket sämre än förra året. En liten plastboll och strumpor som han kan ha om ett år ungefär var det i...Lucas fick flera olika roliga saker.Jag får också visa leg de få gånger jag är på systemet. Tycker inte det är särskilt kul. Fick till och med visa på Maxi när jag köpt folköl till Patrik :-O
    precis.min mamma var 40 år när hon blev mormor.jag skulle aldrig skaffa barn vid 50 år
  • Familjetrollet

hoppas alla mår bra.här är man nyss hemkommen från en låååång promenad.lillan var jätteduktig som inte klagade en enda gång.strax ska jag vila fick en sådan jobbig huvudvärk under promenaden

• Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-05-26 17:50:01 följande:
    OnlinePizza
    det är bästa uppfinningen*skratt*
    hoppas alla mår bra.här mår jag uselt idag,har haft mardrömmar i natt...eller mardrömmar är kanske fel ord.hade en otäck dröm om att vi förlorade ännu en bebis

vad ska ni hitta på idag?här ska det sista packas,möbler monteras ner bla bla bla.imorrn får vi våra nycklar*jippi*

har nån hört nått mer från dinana?
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-05-27 08:22:44 följande:
    Jag bad min bm om en undersökning eftersom jag haft så himla ont. Ville veta om det hänt nåt och jag var ju öppen 4 cm Fast det var ju med andra barnet förstås. Men jag bad henne att känna efter med Lucas också, då var tappen bara påverkad. Klart att du kan fråga Spännande! Du kanske är på förlossningen nu?! Jag minns att jag hade massa sd och bara väntade på att de skulle bli regelbundna och öka i styrka. Så drygt att bara vänta!Med Linus gick vattnet med världens fart och sen kom det kraftiga värkar direkt.Lycka till om det är på G nu iaf!!

Jag ska åka till Söderköping och faktiskt träffa min mamma som jag inte pratat med på över 3 år. Det är nog det som händer idag. Lite nervöst, men samtidigt skönt att det blir av.Jag såg Diana på håll på Willys, men hann aldrig prata med henne.
    då får ni ha en bra dag.skoj att diana har blivit utskriven redan.hade hon bebisen med sig?
  • Familjetrollet
    Apipoulai skrev 2009-05-27 08:43:29 följande:
    Någon som vet vad det är för evenemang i Bergs Slussar i helgen?Vet bara att Team 60 ska uppträda, och dem vill vi se.
    det är "barndagen" ,en massa jippo med tivoli,sen kan barnen kolla i polisbil,ambulans,brandbil mm samt flotttävling mm mm

vi brukar åka dit,men nu börjar barnen tycka att det är tråkigt då det är samma saker varje år
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4