• Buz

Marsmammor 2!!!

Lovisa har fått sin första tand!!! Vad är det för varuprover ni pratar om? Jag vill oxå ha

• Buz

Lovisa har sovit i eget rum och egen säng sedan hon var 4½ mån. Det fungerar perfekt. Jag tror vi störde varandra innan. Vid 5-6 när hon vaknar får hon komma in till oss och gosa och sova en stund till.
    Jag ska börja jobba i morgon!! Ska jobba 1 dag i veckan framöver, har faktiskt lite ångest... någon mer som smygstartar sitt jobb??

• Buz

Idag har Lovisa kommit på att hon har enorma röst resurser, höga ciss... Barnen och jag håller för öronen och Lovisa bara låter och skrattar. Igår var vi på babysång, det var jätte kul. Benen gick i 110 på henne och hon klappade händerna.

Vi går ca 1 ggr/mån och väger, ska dit den 13/9 igen.

• Buz

Jag ammar och fick tillbaka mensen när hon var 5 mån. Jag misstänkte ju tom att jag var gravid i helgen som var. men testen var ju negativt som tur var... och nu har den kommit igen.

Så bäbisarna har blivit jobbiga... ? Jag väntar oroligt på att Lovisa ska bli ett monster men tack och lov, än så länge så är det bara illtjut för att testa rösten. Men hon har varit så snäll hela tiden så jag räknar skarpt med att snart kommer en monsterperiod

• Buz

Jefa: min lilla tjej kämpar som ett djur med att försöka sätta sig upp själv när jag håller henne i händerna... och sen reser hon sig upp. Däremot har Lovisa aldrig hållt på att hoppa när hon står upp, men det kanske kommer senare. Hon är iaf stark i benen och kämpar på bra i sin gåstol. Idag har hon ätit sin favvo mat... Hipps Broccoli och pasta, hon äter ingen annan pure. Undrar om jag kan ge henne samma mat jämt?? Vi har gått igenom varenda burkmat från sex mån och lagat mat hemma men hon vägrar. Vad tror ni?

• Buz

Norhas mamma: sätter hon sig upp själv?? eller är det med hjälp av att hon håller dina händer??

• Buz

Jag var oxå tveksam från början, frågade här samma fråga som dig, dessutom hade min bvc sköterska sagt att barn med gåstol blir lata... vilket är ett riktigt j...la skit snack..
    Min tös gillar sin gåstol skarpt. Jag låter henne sitta max 15 min åt gången 2-3 ggr per dag och hon har fått in snitsen ordentligt nu och far runt i huset. Vi har öppen planlösning i kök och vardagsrum och hall så hon är överallt... och har lååånga armar!! Låna och pröva så du får se vad bäbisen tycker om gåstolen.

• Buz

Jag försöker ge Lovisa pure från 8-mån eftersom hon ratar alla andra, i morgon ska hon pröva på något nytt igen. Lovisa äter tuttemat på morgonen, om jag har tur så äter hon en ½ pure till lunch och kompl med tuttemat, sen banan eller rån på em kompl med mera tuttemat, på em äter hon gröt för att sedan få välling innan hon ska sova, ca 19 tiden... det låter som att de äter ungefär lika mkt.
    Ang gåstolen så är våra hälsenor i riskzonen hela tiden, men kul är det tycker Lovisa...

• Buz

Nu har Lovisa fått en tand till, alltså två st på en vecka. Hon kryper inte men snurrar sig runt så hon kommer runt dit hon vill.

• Buz

Gravid igen.. usch. Lovisa är mitt tredje och sista barn. Hon är nr fem i barnaskaran... men så gjorde jag mitt för 10 år sedan. Jag har 23 mån mellan mina stora barn. Båda var planerade och det kändes bra då. Det finns för och nackdelar med att ha barn tätt och även att ha 3-5 år emellan. Skulle jag välja igen så skulle jag skaffa tätt. Mina barn har haft väldigt stor behållning av varandra genom uppväxten. Fast nu är det mest gruff, fast de gillar varandra stenhård, men skulle aldrig erkänna det

Svar på tråden Marsmammor 2!!!