• Buz

Marsmammor 2!!!

Det var min lilla Lovisa som kunde sätta sig upp själv, på ett lite speciellt sätt, men upp kommer hon. Nu har hon börjat ställa sig upp på alla fyra och gungar... snart är det väl dax med trappgrind .......Lovisa sitter i gåstolen och har dragit ner en bordslampa som hon hasar runt med.. sladden var tydligen inte i väggen Vad säger man??!!
    Ha en skön söndag!

• Buz

Lovisa kan inte ställa sig upp mot saker, eller dra sig upp... hon har kanske för klena ben muskler Men det börja hända saker varje dag här... en riktig liten buse är vad hon är.

• Buz

Vi börjar dagis hösten-06. Hon ska gå på ett montessoridagis, hennes storesyskon går i skolan där så då får vi förtur. Men hon har stått i kö sen hon var tre dygn gammal
    Våra dagar kommer inte heller räcka till, men vi får pussla med semesterdagar och så får min man jobba lite extra

• Buz

En sak är säker iaf, ju äldre man är när man får barn ju svårare är det att gå ner i vikt efter. Det tog mig sex mån att komma ner i den vikten jag vägde innan graviditeten, men å andra sidan så har jag minst 12 kg övervikt kvar innan jag är nere på min sk målvikt. Trodde att amningen skulle ta sitt men nejdå, inte det. Och nu när jag har slutat så händer inget heller, blää Men det är bara att skriva in sig på viktväktaran och räkna points. Jag har prövat GI metoden men det funkar inte på mig... jag måste få äta något sött en gång i veckan iaf.
    Jag gick upp 14 kg denna grav. Tidigare har jag gått upp 18-19 kg.

• Buz

Nu har jag röstat på Leo!! Ni är välkomna in och titta i mitt vardagsrum om ni vill, nya bilder i galleriet!! Vi ses

• Buz

Jefa: Lovisa kryper med... hon är så duktig, däremot väldigt frustrerad över att det går så långsamt

• Buz

Jag har två barn med 23 mån emellan. De är nu stora 11 och 13 år(om ni inte visste det ). Jag tycker att det var lite jobbigt i början när lillebror var riktigt liten, upp till ca 3 mån. Men sen så lättar det lite och när han var 1½ år så lekte de jätte bra tillsammans. Storasyster har alltid varit väldigt snäll mot sin lillebror (inte nu dock!!) Så jag tror att jag har haft det bra med barn tätt. Den största nackdelen jag ser är att man inte hinner njuta av den nya lilla bäbisen på samma sätt som med första.
    Ett het tips är att skaffa en sladdis sen, då får man njuta rejält. Både av att man har erfarenhet och att barnen är större och kan hjälpa till.
    Jag tror att alla lösningar är bra, syskon är bra för barnen!! Lycka till i era bäbisverkstäder

• Buz

Oj, kan de redan gå med läragå vagn... Lovisa kan inte häva upp sin kropp mot bordet inte heller med hjälp av att hålla i mig...! Däremot går det bättre och bättre på sk krypfronten. Att vara gravid känns så väldigt avlägset och det var ju inte så länge sen. Idag ska vi på babysång, Lovisas favvo aktivitet. Ha en bra dag!

• Buz

Hej allesammans! Känns som det va en evighet sen jag var här. Vi har en massa projekt på gång, håller just på att göra ett restaurang köp, så det är fullt upp.

Lovisa är genom förkylt, snoret bara rinner och rinner, men hon är såå glad ändå. Nu har hon fått upp riktig fart när hon kryper så man är rädd att trampa på henne när hon kommer ilande. Det ser så roligt ut, en liten minimänniska på alla fyra.

Det där ni berättar om ang duschen känner vi igen, oftast tar jag av henne alla kläderna när jag ska duscha så hon kan va med om hon vill.
    Nu håller jag på att ajabaja henne, hon är på gardinerna hela tiden och jag har bestämt mig för att hon inte ska det. När jag säger till henne, tittar hon på mig och skrattar, men ändrar jag tonläge och låter lite arg, då åker underläppen ut... så söt!! (elaka mamma)
    Annars har vi sanerat hela köket och vardagsrummet från sånt som hon kan göra sig illa på eller ha sönder. Nu har jag lagt ut lite träskålar och annat som hon får leka med.

• Buz

Här kommer de oxå på hembesök, har dock inte fått någon tid än.

Svar på tråden Marsmammor 2!!!