Marsmammor 2!!!
Klart vi firade Lovisa, jag tar alltid varje tillfälle i akt för att fira, namnsdagar, dopdagar och annat som är värt att fira. Livet är väl en fest?? Hon fick en liten leksak ska jag tillägga, den tycker hon är jätte trist
Klart vi firade Lovisa, jag tar alltid varje tillfälle i akt för att fira, namnsdagar, dopdagar och annat som är värt att fira. Livet är väl en fest?? Hon fick en liten leksak ska jag tillägga, den tycker hon är jätte trist
1.Hur gör ni med skor/stövlar/tossor i vinter?? Jag har börjat ta ut Lovisa i sandlådan eftersom hon gillar att titta på de andra barnen som sitter där och dessutom kan hon krafsa lite i sanden. Problemet är alltid vad man sätter på fötterna. Jag har haft tossor till henne men de blir ju blöta på en gång och fötterna iskalla. Hur gör ni?
2. Ang åkpåse till vagnen, måste man ha det?? Vi bor i Mälardalen och jag tycker att det kan räcka med fårskinspälsen och fleecefilt. Vad säger ni??
Nu har Lovisa varit på sitt första föräldramöte... vilken strålande unge man har, hon lekte förnöjsamt och pratade lite under två timmar. Jag är en mallig mamma!!
Lovisa har prövat på 8 mån maten redan vid 6 mån eftersom hon inte äter vad som helst. Men då har jag kört maten i mixern så det blir pure av det. Men det är fortfarande Hipps mat som är bäst, enl experten... vad vet jag
Jag frågade tidigare om tossor/skor och åkpåse... jag frågar igen.. hur ska ni göra med det??
Tandborste har Lovisa haft innan hon fick tand
vi borsta pliggar tillsammans nu, fast hon får utan tandkräm!
Lovisa vinkar och klappar händerna om vart annat... så fort man tittar på henne och ler så klappar hon händerna... och då kan man ju inte annat än tala om hur duktig hon är. Hon har börjat i sittande ställning sätta ena benet bakåt (förstår ni?) så det ser ut som hon vill ställa sig i krypställning, men hon är sååå nöjd att sitta still(konstigt barn))
Jodå Lovisa vägrar lite då och då. Men jag ger mig inte, fortsätter att ge henne dag efter dag och emellanåt äter hon riktigt bra med puré. Lovisa sov borta mellan lördag och söndag för första gången, hos mormor. Det hade gått jätte bra. Men oj vad jag saknade henne när jag rumlade in på lördagsnatten... sååå tomt mitt hem va. Men lyckan var stor när hon kom i går
Jag har dessvärre enormt ont i halsen och har tappat rösten totalt. Mina stämband verkar vara helt slutkörda... någon som har erfarenhet av detta. Min man däremot tycker att det är sååå skönt att jag är tyst... förstår inte vad han menar
Blää, jag har fått virus på mina stämband och får inte och kan inte prata. När jag tittar på Lovisa så kan jag bara le... känner mig urdum. Men hon har ju stämband för oss båda!!
Nä dax att vila lite.
Lovisa tackar för alla gratulationer... hon har ju som sagt en stum mor, så hon får ingen sång idag... stackars barn
Och grattis ni andra 7-månaders bäsar förstås!!!
Idag kan jag säga hej med hyfsad normal röst, har varit tyst sedan i lördags, pga virus infektion på stämbanden. Vet ni hur trist det är?? Jag är annars mycket pratglad och snacksalig person. Alla i min omgivning skrattar och hånar mig för att jag inte kan prata
hur kul tror dom att det är?? Lovisa har nog vant sig vid att jag viskar till henne, men hon är mkt tystare i mitt sällskap än med sin pappa. Vi passar på att ha ett social exprement med henne!! Kan ju tillägga att jag fått ögoninflammation oxå. blää!
Men till nästa fredag måste jag vara frisk för då är det tjejfest på Ålandsbåt för min del och det var länge sen sist så jag VILL vara med.
En fråga: Äter era gullungar mat pure två ggr om dagen??