Marsmammor 2!!!
jag kunde liksom inte låta bli att kommentera!!
jag kunde liksom inte låta bli att kommentera!!
Norahs mamma: jag får tacka!! Känner mig inte en dag över 28, ska jag säga. Åldern är bara för att klassificera människor.
Saraseal: samma här, jag driver gärna med min ålder. Har tyvärr svårt att hålla reda på åren numera, häromdagen när en frågade sa jag att ja var 34 ... *ler, men va fan, jag är en baddare på att parta loss rejält
Ang dagis, så ska Lovisa gå på ett Monterssori dagis, hon börjar hösten-06.
Saraseal: Monterssori är en typ av pedagogik som går ut på att barnet ska lära sig i sin egna takt, en del tycker det är lite flummigt men mina stora barn har gått där sedan de va sex år och vi har inte sett ngt flummigt. kolla in sidan strangnasmontessoriskola.se
där ser du lite mer vad det handlar om.
konstigt, men du kan väl skriva in länken istället, då kommer du nog rätt. Jag tror ur och skur dagis är kanon för barnen. Men om du va intresserad av vad flummeriet handla om så kan du ju läsa
Nu ska jag gå och sova... godnatt!
Vi ska köpa en Micki läragå vagn till Lovisa, har haft en sådan till mina förra barn och tycker den fungerar jätte bra.
Däremot har Lovisa börjat dissat alla sina leksaker, så jag har ingen aning om vad jag ska köpa.... jag vill ha tips!!
Lovisa säger mamma hela tiden när hon blir lessen! Det låter ju jätte gulligt, tyvärr... men sen blir det bara tjat, mamma hit och mamma dit
Jag har en fråga: Har tänkt att pröva fullkornsvälling och kommer ibörjan blanda hennes sex mån välling med hälften fullkornsvälling. Hur gör ni?? Äter era bäsar fullkorns välling?
Grattis Terra, vad roligt! Jag som vet att det aldrig mer blir någon bäbis här tycker att det är sååå mysigt och underbart med alla små bäsar. Som jag har hört så kallar man syskon som det är max 1½ år emellan för psyuodo tvillingar... som jag förstår så handlar det om att man som förälder behandlar barnen som tvillingar i större utsträckning samt att barnen ser sig själva som det...
Sussi 75: går du över direkt på fullkorn eller gör du ngn form av övergång?
så där ja, nu ställer sig Lovisa upp med... ojoj... det blir lite gråt när hon ramlar omkull, men hon är jätte mallig. Hon har inte sovit sedan i morse, så det blir nog väldigt tidig läggning och tyvärr, tidig morron i morron.
Här finns det ingen snö
Jag vet att en del av er bor norröver men ni som bor söder om Stockholm, snöar det där nu?? Det sägs att i natt kommer snön hit... Hurra!
Fortfarande ingen snö.... blä! Inatt vaknade Lova vid ett och fick välling, men sen vaknade hon vid tre och var vaken en timme!!!
Hon satt mellan oss i sängen och skrattade, klappade händerna , pruttade sin pappa på ryggen och pillade mig i ansiktet..... (man fick bita sig i läppen för att inte skratta) till slut somnade hon om igen och vaknade vid halv åtta. Jag är inte speciellt förtjust i hennes små sejourer på nätterna. Som tur är så inträffar de inte så ofta.