Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

NI förstör mitt barn!

Fy fan, vad trista folk är! Synd om killarna, som får sin värld så begränsad och synd om tjejerna, vars föräldrar inte ens inser att det är degraderande att det värsta som kan hända en kille är att förknippas med tjejattribut.

• Pallas
    Emmel skrev 2009-05-22 22:47:10 följande:
    Välkommen till verkligheten, det är här vi andra lever... D v s vi som INTE är högutbildad, kunnig och medveten!
    Det låter trist! Jag tror jag håller mig kvar här i fantasin, jag.
  • Pallas
    Ekorrfamiljen skrev 2009-05-22 23:19:34 följande:
    Jag valde den utbildningen för att jag är genuint intresserad av människor, mänskliga relationer och det sociala/kulturella rummet. Sen kan jag naturligtvis inte svara för andra, men det jag menade var att jag tror att den som väljer en så'n utbildning gör det för att det är intresserade av de ämnen som avhandlas. Vill man jobba på Konsum söker man nog inte in på socionomprogrammet, eller? Om man inte är intresserad väljer man kanske It/ekonomi/arkeologi etc. istället. Nä, som sagt, natti natti!
    Vilken högskoleutbildningsom helst (nästan) ger ökade chanser till kritiskt tänkande, vilket jag tycker är en bra grundplåt i det här ämnet.
  • Pallas

Jag får lägga in en bild på mina söners senaste skoinköp också, då kommer bakåtsträvarna sätta i halsen!

• Pallas

Min yngste son hade på sig sina favoritjeans med blommor härom dagen. Då fick han höra av väninnans dotter: "varför har du tjejjeans på dig?"

• Pallas
    trädis skrev 2009-05-23 10:15:56 följande:
    om en förändring av detta ska ske får man börja på större områden än att jag sätter på min son en klänning och utsätter honom för nedlåtande kommentarer eftersom det ÄR ett konstigt klädval!
    Men vad är det du tror? Att vi tvingar på våra söner och män klänningar för att scora någon slags könsmaktspoäng? Har du förresten någonsin hört talas om konsumentmakt?
  • Pallas

2Barns Mamma skrev 2009-05-23 09:39:41 följande:

dom skrattade och tyckte att det såg roligt ut!?? Jag är inte nöjd med vårat dagis och detta gör ju inte det bättre! är det någon som inte ska ha fördommar så är det ju personelen eller hur?
    De begick tjänstefel. I läroplanen står att de skall motverka
    traditionella könsmönster och könsroller.
  • Pallas
    Charlien skrev 2009-05-23 11:18:32 följande:
    jag är en av dom som klär min son i byxor och säger till honom att kjol är för tjejer.. Detta gör jag för att det kostar på en jävla massa energi att försvara killar i klänning inför folk.
    Ja, det ÄR jobbigt. Men varför säger du till din son att kjolar är för tjejer? Räcker det inte att knipa ihop kakhålet, liksom?
Svar på tråden NI förstör mitt barn!