Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

NI förstör mitt barn!

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-23 12:33:21 följande:

Klä du dina barn i precis vad dom eller du vill.....Förstår inte varför du tror att någon annan skulle bry sig om vilka kläder dina barn använder. Men det är att gå över gränsen att påstå att andra barn som inte VILL använda klänning skulle börja mobba dina barn för att dom har det.
    Jag "tror" inte att andra bryr sig om vilka kläder mina barn har på sig, jag SER det så gott som varje dag. Min yngste son (4 år) blir kallad bög i sandlådan för att han har rosa jeans med blommor. Är det något barnen har läst sig ur tomma luften, tror du? Det känns lite meningslöst att skriva, eftersom du fantiserar ihop saker jag aldrig skrivit och sedan argumenterar mot det. Jag citerar mitt inlägg #1310 då, eftersom du uppebarligen inte läst det: "Inte dina klädval till dina barn _i sig_, men om du _samtidigt_ inpräntar i dem att det är fel med det ena eller det andra valet, så lägger du grunden för risken att dina barn kommer mobba den som sticker ut".
  • Pallas

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-23 12:56:47 följande:

Jo, det är det vi sysslar med vid kvällsmaten.. Alla pojkar som bär rosa är bögar!!! BÖG ett nytt ord mamma vill att ni lär er nu. Skärpning! Om era barn blir mobbade pga av sina kläder tänker då rakt inte jag sitta och be om ursäkt för det. MINA barn sitter inte och retar andra. Dom är uppvuxna i ett hem där man lär sig ett ALLA har lika värde oavsett hur eller vem dom är. Sen kan du sitta och flumma iväg med alla dina funderingar på att pojkar och flickor är samma. Naturen visar det oavbrutet att så är inte fallet!! Jag klär och behandlar mina barn efter sen personligheten dom har. Jag har en son och en dotter...och jag uppfostrar dom som en av varje. Det är mitt sätt att göra det. Och att skylla på andra vuxna att det är deras fel att era barn får lite komentarer som råkar komma in i bublan dom lever i Är inte klokt!!!
    Men kan du se bakom din egen bakgård nu! Om dina barn inte retar mina, jättebra! Det förtar dock inte det _faktum_ att det finns föräldrar som lär sina barn såna här saker. Hör du inte till dem så applåderar jag, men det är inte till dig mina inlägg vänder sig då. Du kan iaf _försöka_ föreställa dig att det finns företeelser som inte går till som hemma hos dig? Det du påstår med ditt inlägg är i princip att jag _inbillar_ mig att min son blir kallad bög för att han har rosa, eller blir utfryst på dagis för att han hade blöja tills han var över fyra år. Det tycker jag är rättså respektlöst.

Tala om för mig, vad är det som får en femåring att kalla min fyraåring för "bög"?
  • Pallas
    anna450 skrev 2009-05-23 13:11:20 följande:
    Kan det inte lika gjärna vara dig ifrån det kommer då?Att din son har sagt bög till nån och sen får han tillbaka med samma ord? Och hur vet din son vad bög är?
    Nej, det kan inte komma från mig. Min son vet inte vad bög är. Tack och lov förstår de inte att de blir retade. Än.
  • Pallas
    Fyrbarnsmorsa skrev 2009-05-23 19:25:50 följande:
    Herregud,om en kille skulle vilja ha glitter eller rosa på sig varför i hela friden neka?
    Jag har tolkat ett par av argumenten till varför man bör neka:

1. Om man inte nekar, betyder det att man tvingar på sina pojkar och män kläder och färger mot deras vilja, enbart för att göra någon slags social poäng för egen del. Glöm att resten av familjen har någon som helst egen vilja och smak, det är en person som styr allas klädval- en sån där genuskärring.

2. De kan bli retade. Att detta är ett cirkelresonemang inses icke.

3. Det värsta som kan hända en pojke/man är att bli sammankopplad med sånt som endast passar sig för flickor/kvinnor. (Det är dock nästan helt okej för flickor/kvinnor att bli sammankopplade med sådant som passar sig för män.)
  • Pallas
    annaoedvin skrev 2009-05-23 19:36:38 följande:
    Så otroligt bra formulerat!
    Var då? Hela inlägget är ju en enda stor halmgubbe.
  • Pallas
    trogentjur skrev 2009-05-23 19:50:34 följande:
    Precis, vill man klä sin kille i klänning så får man cred. Vill man inte så är man en hemsk förälder som begränsar sina barn. Har jag fattat det rätt?
    Nej, du har fattat fel. Om min son har klänning blir jag kallad rabiat genuskärring, han blir kallad bög och alla blir lidande. Om jag nekar honom mha diverse cirkelresonemang blir alla nöjda. Utom sonen, som inte får ha det han tycker är fint, och jag, som tycker att det är något dåligt att begränsa mina barn kring såna petitesser.
  • Pallas
    trogentjur skrev 2009-05-23 19:55:31 följande:
    Jasså? hur kommer det sig då att i princip ALLA här är så genusmedvetna och klankar ner på dom som INTE väljer att klä sina söner i glitter då?
    Klankandet kommer till mestadels från debattörer med dina åsikter, vad jag kan se. Från mitt håll kommer ifrågasättande av argument och en och annan facepalm.
  • Pallas

Ärla Minou skrev 2009-05-23 19:59:21 följande:

Dessutom får ungen skylla sig själv om någon fäller högst berättigade kommentarer om det pojken hra på sig. Dessutom får sonen se till att skaffa skinn på näsan. Väljer man att sticka ut får man stå ut med spott och spe.
    "För det är så samhället ser ut, och jag ser ingen anledning att ens försöka ändra på det."
  • Pallas

Helena Gordon skrev 2009-05-23 20:01:30 följande:

Jag har inte sett nånting klankande på dem som väljer att klä sina grabbar i klänning i denna tråd. Mer att dem som väljer att inte göra det måste försvara sig.
    De måste försvara sina _argument_, det är skillnad. De, å andra sidan, kör mest argumentum ad hominem.
  • Pallas

Helena Gordon skrev 2009-05-23 20:06:10 följande:

Jag accepterar om nån vill klä sin son i klänning och med toffsar. Men jag kan inte neka till att jag skulle tycka det såg fånigt ut. Och föräldrar som blir alldeles upprörda över att sonen då kan misstas för en flicka borde förstå att det inte alls är så konstigt.
    Menar du så här:
    Du ser ett barn i klänning och tofsar ->
    Du antar då möjligen att det är en flicka ->
    Om du får reda på att det är en pojke så blir attributen fåniga?
Svar på tråden NI förstör mitt barn!