Bonanza skrev 2009-05-24 21:13:14 följande:
Men sluta med era martyrtendenser i varenda inlägg! "Vi" har blivit kallade genuskärringar, dumma i huvudet, idioter, dryga, känsliga och fanatiska. Inte ser ni "oss" sitta och skriva inlägg på inlägg om ert bemötande av oss?Sanningen är att jag inte har sett ett enda inlägg från "er" som har visat på förståelse för saker som "strukturer", "tendenser" och "samhällelig nivå". Det ÄR inte konstigt att det känns som att jag talar för döva öron när det inte verkar som att ens de allra enklaste resonemangen bemöts med annat än "ja ja, vi får väl klippa av alla snoppar då". Och så må det vara, man kan inte få alla att förstå vad man vill säga. Men då har jag också rätt att känna mig frustrerad. N'est ce pas?
Ni är ju inte accepterande av våra åsikter öht? Vi har ju faktiskt förstått vart ni velat komma, men ni gör alldeles för stor grej av det med att gå tillbaka århundranden.. Det var någon, minns ej vem, som sa i tråden att börja med er själva, för barnen ska inte vara något verktyg för att förändra samhället de är oskyldiga till att ha bildat. Jag skulle vilja ta en titt i era garderober och necessärer och utifrån det säga om ni "sköter" er så bra som ni vill få det att låta.
Jag tycker OM att det är könsskillnader. Jag tycker INTE om mobbning. Där står jag, och jag står kvar så länge jag vill.