• Danitra

NI förstör mitt barn!

Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:

"Killar kan inte ha skor med glitter på!"
    Senare vid matbordet så pekar min son på en annan flickas "Hello Kitty"-spänne och säger:
    "Jag har samma glösögon (solglasögon)"
    Tjejen blir chockad över detta och undrade förskrämt vem som hade låtit honom välja sådana solglasögon, det kan ju inte killar ha.
    Detta är inget som dom här tjejerna har lärt sig helt på egen hand utan det är ALLA NI som säger att vissa saker bara är för killar och andra bara för tjejer som har lärt dom detta. Och sen kommer dom till sitt dagis och berättar för MIN SON vad han kan och inte kan ha på sig.
    Än så länge kan min son välja fritt bland Spindelman, Hello Kitty, glitter och bilar men uppenbarligen inte så länge till!
    TACK FÖR DET, PUCKON!!
  • Svar på tråden NI förstör mitt barn!
  • Airlee

Helena Gordon skrev 2009-05-23 14:33:05 följande:

Nä, det är att vara dumma :( wäää
    Intrycket jag har fått av den här tråden är att de som inte vill begränsa människors klädval på grund av kön framstår som betydligt mer intelligenta och bildade än de som är av motsatt åsikt. Det är bara en personlig iakttagelse och ingen sanning. Men ändå intressant.
  • anna450
    Airlee skrev 2009-05-23 14:34:58 följande:
    Jag skulle tycka att det var skitkul om alla människor i hela världen kunde välja fritt vilka kläder de ville ha på sig för att uttrycka sin personlighet utan att bli betraktade som vare sig manliga eller kvinnliga. Sannolikheten att alla män skulle välja just det vi idag betraktar som kvinnokläder är ganska liten.
    Okej,så om din man ville vara transa hela tiden så skulle det vara okej för dig?Du skulle tycka han var lika sexig då?För om du intye skulle det så blir det ju synd om din man om du lämnar han för att han vill vara transa?
  • anna450
    Ablan skrev 2009-05-23 14:35:03 följande:
    Varför ska det alltid överdrivas? Det vore trevligt om alla MÄNNISKOR i hela världen kunde välja att klä sig precis hur de ville.
    och varför kan dom inte det då menar du?
  • trädis
    Ablan skrev 2009-05-23 14:35:03 följande:
    Varför ska det alltid överdrivas? Det vore trevligt om alla MÄNNISKOR i hela världen kunde välja att klä sig precis hur de ville.
    precis! varför ska det alltid överdrivas? är det så hemskt att det finns vissa plagg som är till för tjejer??
    världens lyckligaste mamma
  • Helena Gordon
    Airlee skrev 2009-05-23 14:32:09 följande:
    Helena Gordon skrev 2009-05-23 14:30:59 följande: Återigen, du pratar ju inte bara om din man här utan om alla män.
    Herregud, här inne är det inte lyhört iaf.

Jag har absolut INGENTING emot transsexuella, homosexuella osv. Vill en man vara kvinna - fine by me. Men jag skulle tycka att det kändes trist om det blev vanligt mode att män sminkade sig, bar klänning osv. Att de flesta män började se ut som kvinnor gör idag. Läs inte in i allt för mycket nu så vi slipper kommentarer som "alla kvinnor sminkar sig inte bla bla bla" .

Jag tycker om det kvinnliga och jag tycker om det manliga. Skulle inte hoppa i säng med en transvestit, men skulle mycket väl kunna ha en transvestit som vän. Men jag vet - super dumma jag. Jag sabbar världen och förgör mina barn. Men såhär är jag!
  • Helena Gordon
    Ablan skrev 2009-05-23 14:33:42 följande:
    Fast din man är inte alla män.
    VA???
  • Helena Gordon
    Airlee skrev 2009-05-23 14:36:44 följande:
    Helena Gordon skrev 2009-05-23 14:33:05 följande: Intrycket jag har fått av den här tråden är att de som inte vill begränsa människors klädval på grund av kön framstår som betydligt mer intelligenta och bildade än de som är av motsatt åsikt. Det är bara en personlig iakttagelse och ingen sanning. Men ändå intressant.
    Ja, det där inlägget var ju super intelligent!
  • Airlee
    anna450 skrev 2009-05-23 14:36:44 följande:
    Okej,så om din man ville vara transa hela tiden så skulle det vara okej för dig?Du skulle tycka han var lika sexig då?För om du intye skulle det så blir det ju synd om din man om du lämnar han för att han vill vara transa?
    Nej, jag skulle sannolikt inte tycka att han var lika sexig då. Inte i dagsläget. Jag har fått en väldigt typisk könsrollsuppfostran med allt vad det innebär och det har naturligtvis påverkat mig. Det har jag erkänt för mig själv för längesedan och det är något jag jobbar på.
  • Ablan
    anna450 skrev 2009-05-23 14:37:21 följande:
    och varför kan dom inte det då menar du?
    Blir man uppfostrad från dag ett till vad som är rätt och fel så är det rätt svårt att bryta sig ur det mönstret för att man vet att man blir dömd och granskad om man inte är som alla andra.
  • Airlee

Helena Gordon skrev 2009-05-23 14:40:26 följande:

Ja, det där inlägget var ju super intelligent!
    Tack, jag blev själv ganska nöjd med det!
Svar på tråden NI förstör mitt barn!