• Danitra

NI förstör mitt barn!

Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:

"Killar kan inte ha skor med glitter på!"
    Senare vid matbordet så pekar min son på en annan flickas "Hello Kitty"-spänne och säger:
    "Jag har samma glösögon (solglasögon)"
    Tjejen blir chockad över detta och undrade förskrämt vem som hade låtit honom välja sådana solglasögon, det kan ju inte killar ha.
    Detta är inget som dom här tjejerna har lärt sig helt på egen hand utan det är ALLA NI som säger att vissa saker bara är för killar och andra bara för tjejer som har lärt dom detta. Och sen kommer dom till sitt dagis och berättar för MIN SON vad han kan och inte kan ha på sig.
    Än så länge kan min son välja fritt bland Spindelman, Hello Kitty, glitter och bilar men uppenbarligen inte så länge till!
    TACK FÖR DET, PUCKON!!
  • Svar på tråden NI förstör mitt barn!
  • Ablan
    Airlee skrev 2009-05-23 15:07:04 följande:
    Så småningom kommer nog fler och fler tänka så. Vi rör oss ändå i rätt riktning, men tyvärr så blir det inte under vår livstid som människor kan vara sig själva utan att bli utstötta.
    I have a dream...
  • Dorian Ertymexx
    JuliaåRonjasmammis skrev 2009-05-23 14:29:44 följande:
    Man _måste_ inte klä sina söner i klänning, det bästa är ju om barnet själv får välja (inom vissa ramar), men säger man att "det här är bara för tjejer" och liknande, då ger man grönt ljus till sina barn att det är ok att mobba de pojkar som faktiskt bär klänning!
    ...och rött ljus för att komma ut som trans.
  • Airlee
    Ablan skrev 2009-05-23 15:10:04 följande:
    I have a dream...
    Man kan i alla fall trösta sig med att inte vara en sån person som man om några hundra år undrar hur f*n de tänkte.
  • Ablan
    Hedi skrev 2009-05-23 15:07:19 följande:
    Jag tycker dock det finns viktigare saker att lägga sin energi pa. Det viktigaste är väl att vi har kläder och mat. Tänk pa alla barn som inte ens har nagot hem. Känns faktiskt som nagot fjantigt i-landsproblem.
    Bara för att det finns större problem så betyder det inte att mindre problem är helt obetydliga. Man kan jobba på båda samtidigt.
  • Dorian Ertymexx

Helena Gordon skrev 2009-05-23 14:30:59 följande:

JAG vill ha en man som är manlig. Om DU vill ha en transvestit så ger väl jag blanka fan i det!?
    Du vet förstås att vad som är manligt varierar något enormt efter tid? För trehundra år sedan skulle transorna setts som alldeles för omanliga, för de är inte emotionella nog, de gråter inte för ingenting, som den tidens män skulle göra,
  • buffybus
    Danitrass skrev 2009-05-21 20:52:16 följande:
    Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna: "Killar kan inte ha skor med glitter på!" Senare vid matbordet så pekar min son på en annan flickas "Hello Kitty"-spänne och säger: "Jag har samma glösögon (solglasögon)" Tjejen blir chockad över detta och undrade förskrämt vem som hade låtit honom välja sådana solglasögon, det kan ju inte killar ha. Detta är inget som dom här tjejerna har lärt sig helt på egen hand utan det är ALLA NI som säger att vissa saker bara är för killar och andra bara för tjejer som har lärt dom detta. Och sen kommer dom till sitt dagis och berättar för MIN SON vad han kan och inte kan ha på sig. Än så länge kan min son välja fritt bland Spindelman, Hello Kitty, glitter och bilar men uppenbarligen inte så länge till! TACK FÖR DET, PUCKON!!
    grattis din son kommer stöta på sånt genom hela livet.. oavsett va han väljer.. bara o vänja sig..
    André ska bli storebror i Juli-09
  • StilaM
    anna450 skrev 2009-05-23 14:43:27 följande:
    [citat]
    Ja men varför tycker ni alla att det är så himla fel av oss att inte klä våra pojkar i klänning då?Kan inte ni acceptera att vi tycker si och så men vi ska acceptera att ni vill ha era barn i klännong och att det är så jävla fel att inte göra det?
    [/citat

Varför läser du aldrig de inlägg du svarar på? Om du ändå hittar på vad det står i det inlägg du citerar, så behöver du ju inte citera det...
  • Dorian Ertymexx
    anna450 skrev 2009-05-23 14:33:18 följande:
    Men herregud!Skulle du tycka att det va kul om ALLA män i hela världen skulle gå i kvinnokläder?
    Ja, det vore rätt kul faktiskt! Tänk alla islamska fundisar som får testa på burka en dag eller två! ;D

Alla stripklubbsbesökare får testa på stilettklackar och tangatrosor! Alla grå pansarsjuka chefer får testa på sekreterardressen!

Ja, det vore fan asgött! ;D
  • Dorian Ertymexx
    trädis skrev 2009-05-23 14:38:00 följande:
    precis! varför ska det alltid överdrivas? är det så hemskt att det finns vissa plagg som är till för tjejer??
    Ja.

För det blir i förlängningen att det finns vissa jobb för tjejer, viss moral för tjejer, vissa krav på tjejer som inte finns för killar etc.

Jämställdheten börjar i det lilla, och med de små. Hade folk inte tänkt så hade du fortfarande varit din fars och din mans ägodel, utan rösträtt, utan rättigheter och fått ta att få litet stryk och våldtäkt ibland.
Svar på tråden NI förstör mitt barn!