NI förstör mitt barn!
Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
Det gör väl inget att nån påpekar att det är lite tjejigt med glitter. Min son är väl medveten om vad som är killigt och tjejigt. Om han har halsband eller kjol på sig brukar han ta av det när vi går bort. (För att slippa uppmärksamheten. Jag tycker det är bra.) Men hemma går det bra även när vi har gäster. Och han är lika stolt när han visar upp sitt hello kittyplåster som batman-plåster. Ett är killigt och ett tjejigt, men inget är bättre än det andra.
Har inte läst igenom tråden, men måste bara berätta..
Min son klippte håret i våras, han var då 3½ år.. och efteråt fick han välja färg.. Rosa. Självklart fick han det! Men vi fick mycket blickar på stan :( Lika så för han har en röd vagn..
Skärp er alla som inte kan "låta alla barn ha allt"!
när jag läser alla era inlägg i den här tråden (dom jag orkat läsa vill säga ) så blir jag nästan skrämd av att jag själv ska ha barn i mars... jisses... varför inte bara låta barnen vara just barn så länge som möjligt...?? dom måste väl inte "skolas" in i "vuxenvärlden" direkt från födseln...?? det är ett privilegium att få vara barn så länge som möjligt... tycker jag iaf...
Har bara läst TS men tycker att det är bra att han lär sig av någon iallafall, tråkigt att det inte kommer från föräldrarna dock som man iaf hoppas har bra abitioner gällande att skapa en fungerande social varelse.
Har bara läst ts men jag kan inte annat än hålla med. Sen jag blev mamma har jag börjat inse att det är andra föräldrars intorkade åsikter som är de tyngsta motgångarna. I en perfekt värd skulle alla barn få fortsätta vara som de är och bli bättre mänskor för det. Min son ska nog få ha hur många hello kitty spännen han vill!
Måste skriva vad jag tängt. om inte affärerna gör pojk kläder i andra färger än blått och grönt (det är ju det man ser mest av) Så kommer jag börja handla flick kläder till sonen 7 mån.
ibland kan man hitta andra färger men sällan.
Min lilla kille är alltså nästan alltid blå eller grön och det får jag kommentarer om.
Titta han är blå/ grön idag oxå!
har han bara blå gröna kläder? Nej men mestadels kolla i affären pucko!:)
Så av det att dömma så är killarna bara blåa och grabbiga så får man höra det och skulle dem ha en blomma på tröjan så får man höra det! Folk ska bara gnälla så är det!
Wille fick höra precis samma när han gick till förskolan med rosa/lila Dora-strumpor. Och personalens reaktion var "Nämen, så små barn är väl inte medvetna om färgers "könstillhörighet"?!". Nähäpp! Wille älskade sina strumpor men vägrade använda dem bland andra barn igen. *muttrar surt*
Varför finns det en indelning i "pojk" respektive "flick" kläder för småbarn?? Jag kan inte förstå det.. De är BARN. De behöver sköna, praktiska kläder att leka i, ibland behöver de fina kläder att vara fina i.
Jag föredrar den indelning som polarn och pyret har infört där kläderna är sorterade efter färger, inte att de är "tänkta" för pojkar eller flickor.
två lingon och ett blåbär skrev 2009-08-20 10:03:17 följande: