Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

NI förstör mitt barn!

Helena Gordon skrev 2009-05-23 14:30:59 följande:

JAG vill ha en man som är manlig. Om DU vill ha en transvestit så ger väl jag blanka fan i det!?
    Du vet förstås att vad som är manligt varierar något enormt efter tid? För trehundra år sedan skulle transorna setts som alldeles för omanliga, för de är inte emotionella nog, de gråter inte för ingenting, som den tidens män skulle göra,
  • Dorian Ertymexx
    anna450 skrev 2009-05-23 14:33:18 följande:
    Men herregud!Skulle du tycka att det va kul om ALLA män i hela världen skulle gå i kvinnokläder?
    Ja, det vore rätt kul faktiskt! Tänk alla islamska fundisar som får testa på burka en dag eller två! ;D

Alla stripklubbsbesökare får testa på stilettklackar och tangatrosor! Alla grå pansarsjuka chefer får testa på sekreterardressen!

Ja, det vore fan asgött! ;D
  • Dorian Ertymexx
    trädis skrev 2009-05-23 14:38:00 följande:
    precis! varför ska det alltid överdrivas? är det så hemskt att det finns vissa plagg som är till för tjejer??
    Ja.

För det blir i förlängningen att det finns vissa jobb för tjejer, viss moral för tjejer, vissa krav på tjejer som inte finns för killar etc.

Jämställdheten börjar i det lilla, och med de små. Hade folk inte tänkt så hade du fortfarande varit din fars och din mans ägodel, utan rösträtt, utan rättigheter och fått ta att få litet stryk och våldtäkt ibland.
  • Dorian Ertymexx

Helena Gordon skrev 2009-05-23 14:43:00 följande:

Fast ärligt talat var det där bland det mest korkade inlägget för denna veckan. Klädval = intelligenskvot.
    Exakt. Och ju mindre kläder man väljer mellan, desto mindre är intelligenskvoten. Så de som väljer kläder efter kön begränsar alltså sin intelligens med 50%. ;D
  • Dorian Ertymexx

Helena Gordon skrev 2009-05-23 14:49:36 följande:

Man säger väl inte åt sitt barn att vara som alla andra. Varför ska allt vara så tvärt emot nu för tiden? Om något anses "normalt" i samhället så är det ALLTID en grupp människor som ska spy galla över dessa "normala" människor.
    Jo, det är ju exakt vad "normal" betyder! Normalitet är lögnen om att "alla andra" är på ett visst sätt, och att man måste vara precis likadan för att vara lycklig/slippa bli utmobbad.
  • Dorian Ertymexx
    trädis skrev 2009-05-23 14:44:09 följande:
    nä nä, jag vet ju inte om jag har hört så många killar som anser att de är begränsade och saknar att ha klänningar på sig, men jag känner ju inte alla män
    Du har inte funderat på att det kanske är därför som historiska rörelser blivit så stora på senare tid? Mäm får bära fjolliga sjuttonhundratalskläder och smink, och agera emotionellt och patetiskt. Eller bära medeltida kläder (kjortel, som heter), med strumpbyxliknande kläddon (hosor).
  • Dorian Ertymexx

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-23 14:53:50 följande:

Klart att alla får vara egna individer, men om man utmärker sig från mägnden så får man ta att folk stirrar.... Men om man nu tvunget vill sticka ut så förbannat...vill man nog att folk ska lägga märke till en oxå....LIIIte uppmärksamhet
    Fast nej, då får man ju inte vara en individ! "Alla får vara hur de vill, men vill de inte vara som alla andra får de skylla sig själva!" DET är vad du skriver!
  • Dorian Ertymexx
    PD77 skrev 2009-05-23 14:52:57 följande:
    Svar på TS.Ja, fy fan va irriterande! Och vet du vad jag såg idag???!!!Jag bor i Finland, så jag vet inte hur detta är i Sverige, men....Jag var och handlade mat på en stor affär typ Maxi ICA-stil. Ovanför gångarna så hänger ju skyltar som indikerar vad som finns i gången.Och vet ni vad det står bland leksakerna???Ovanför raden med rosa barbies och annat rosa så står det "Tjejleksaker" och ovanför gången med bilar etc så står det kill-leksaker!!!!!!!Va!!!?? År 2009! Jag skrev ett brev och lade i feed-back-lådan. Ska bli intressant att se vad de gör åt saken.
    Cudos! ;)
  • Dorian Ertymexx
    anna450 skrev 2009-05-23 14:56:07 följande:
    Precis!Man vet att barnen kommer säga saker om sonen i klänningen,varför sätter man på honom det då?Och folk kan inte säga att det var för att han ville det,det är mycket som barn vill ha....
    Kanske för att man hoppas att folk ska vara vettigare, mer upplysta, mindre fördomsfulla år 2009. Men jag vet att det är mycket begärt av en art som lyckas hålle en site som Familjeliv rullande...
  • Dorian Ertymexx
    Airlee skrev 2009-05-23 14:57:31 följande:
    Helena Gordon skrev 2009-05-23 14:54:20 följande:
    Jag tror absolut inte att du är en dålig mamma, tycker att det är tråkigt att många känner sig angripna och tolkar det så. Däremot hävdar jag att man faktiskt kan rå för, till viss del, att man är traditionell när man är en vuxen människa och kan tänka själv. Det är synd att så många människor stagnerar i den roll de blivit uppfostrade till utan att ifrågasätta om den egentligen grundar sig i sunda och positiva värderingar.
    Precis!
Svar på tråden NI förstör mitt barn!