Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

NI förstör mitt barn!

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-23 14:58:24 följande:

Om det är en rättighet? Ärligt talat. Kommer det en pojke i rosa volang klänning och klackskor....stirrar jag inte ...tro mig...men jag ger min man en flinande blick
    Du mobbar alltså barnet. Nå, du är i alla fall ärlig.
  • Dorian Ertymexx
    anna450 skrev 2009-05-23 15:20:41 följande:
    Det var ett jävla tjat om hur det var för 300 år sen hela tiden!Nu är nu och så är det i dagen samhälle!
    Nej! Ingenting "ÄR"! Saker och ting utvecklas, och det är vi, du och jag och alla andra, som bestämmer i vilken riktning det utvecklas. Om vi lär barnen att det viktigaste är att vara normal, att inte sticka ut, att inte synas och höras, ja, då lär vi dem jantelagen, vi lär dem att xenofober och gaybashare har rätt, att det är fel att vara HBTQ. Vi styr dem till en farligare och tristare framtid. Personligen tycker jag att framtidens barn förtjänar bättre, men det är jag det.
  • Dorian Ertymexx

Mamman utan barn skrev 2009-05-23 15:25:20 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2009-05-23 15:17:15 följande:
    Skämtar du?Jag har sagt det trehundraåttionio gånger redan men det är tydligen värt att upprepas i det oändliga.-Jämställdhet sitter i kläderna! Men om du nu t ex tror att det gör det och vill slå ett slag för oss brudar så kan väl du gå ut och köpa en klänning och gå till jobbet i den nästa dag istället för att klä din son i en. För med tanke på ditt inlägg vilket är det enda jag läst av dig i denna tråd, förutsätter jag att du skulle göra det. Har jag fel? Eller hur menar du? Det är ju bättre att ni vuxna män bryter er loss från normen och testar samhällets reaktioner på tjejkläder burna av män än att det ska läggas på småkillarnas axlar.
    Det ena utesluter inte det andra. Nu har jag inga egna barn, så jag har ingen jag kan fostra till ett mer öppensinnat tänk. Och jag tänjer och bryter normer rätt friskt på andra plan.
  • Dorian Ertymexx

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-23 15:30:38 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2009-05-23 15:29:18 följande:
    På vilket sätt mobbar jag barnet?
    Skulle inte du känna dig obehaglig till mods om ett par passerade dig, såg dig och sedan såg på varandra och log på samma vis?
  • Dorian Ertymexx
    StilaM skrev 2009-05-23 15:33:51 följande:
    Just det, för det är ju den som blir mobbad som gör fel - inte den som mobbar. Vad bra. Jag jobbar på en skola - vi kanske ska skriva in det i vår likabehandlingsplan. Steg 1: Elevvårdsteamet träffar den elev som utsatts för kränkningen för att etablera vad hen(!) gjort fel och upprättar en åtgärdsplan för att korrigera bristen.
    Hahaha, kan se Friends-arbetarnas miner över den planen. ;>
  • Dorian Ertymexx

Helena Gordon skrev 2009-05-23 15:52:05 följande:

Åt andra sidan är så är det ju faktiskt som så att Ja - saker som hänt för 2000 år sedan och framåt har lett oss till där vi är idag. Så därför kan det ju i allra högsta grad vara förståligt att man är en aning traditionell eller att en tråd på FL  inte omvänder synen på saker och ting. Det behöver ju inte betyda att "man" är inskränkt eller ointellligent. Det kan ju ta 2000 år tills eran önskan går i uppfyllelse med.
    Traditioner är oftast en ursäkt för dagens åsikter. Som sagt - män, manliga män, klädde sig glatt i rosa på 80-talet. Och gör det idag också, om man hänger på Stureplan. Så att det skulle vara tradition, well, bara om man ser ett knappt tjugoårigt mode som en "tradition".
  • Dorian Ertymexx

Helena Gordon skrev 2009-05-23 16:06:11 följande:

Ja??? Förstår fortfarande inte. Hur jag blivit den jag är kvittar, det kan ändå inte ändra vad jag känner eller hur jag känner! Så fortfarande, vad försöker du få fram?
    Jo, det kan du faktiskt. Sen är det en annan sak om du inte VILL, men tro mig, kan kan man. :)

(Annars skulle ju tex alla terapeuter vara rätt arbetslösa va...)
  • Dorian Ertymexx

Helena Gordon skrev 2009-05-23 16:08:59 följande:

Du menar varför jag inte vet varför jag tycker som jag tycker? Jo, borde kanske sitta ner ikväll och tänka igenom varför jag känner som jag gör så jag kan motivera varför vissa saker attraherar mig och vissa inte. Ex. män och kvinnor.Man kan inte alltid motivera sina känslor. Är du en robot?
    Oftast kan man det. Och du skulle nog må bra av att sitta ner och tänka. Helt utanför denna tråd, det är bra att fundera över sig själv ibland. Så man inte ligger på dödsbädden och inser att man gjort saker för andras skull, eller för att man trodde att man borde, istället för vad man ville.
  • Dorian Ertymexx

CloudBerry the 1st skrev 2009-05-23 16:19:21 följande:

Jag önskar verkligen att det blir skoluniform igen, väldigt snart. Tänk att slippa alla kjolar, hello kitty tröjor och rosa glitterplagg och istället lära ungarna att de är individer och inte de plagg de bär.Tänk så underbart det hade varit om alla spindelmannenplagg, hellokittyplagg och allt rosa våp-rychpych brann upp och kvar fanns bara färglada kläder utan tryck. Bort med alla mörka plagg förutom på byxor.
    Är iofs inte ett fan av skoluniformer, men jag kan delvis hålla med.

Finns fan inget läskigare än småpluttar med playboytröjor!
  • Dorian Ertymexx
    trädis skrev 2009-05-23 16:51:39 följande:
    könsmaktstruktur? jag trodde vi pratade om tjejkläder till pojkar och vice versa.så om jag förstår det rätt så är det egentligen inte tjejkläder på pojkar vi pratar om utan det är bara en metafor för större problem?blir inte barn fria, öppna och kreativa om de inte får tillgång även till sånt som är ämnat för det motsatta könet??
    Nej, precis! Glad att du förstod till slut! ;)

Men faktiskt, det är ju precis det det handlar om!
Svar på tråden NI förstör mitt barn!