Inlägg från: FannyGioia |Visa alla inlägg
  • FannyGioia

NI förstör mitt barn!

Dorian Ertymexx skrev 2009-05-24 18:19:10 följande:

Jo, men det är inte lätt att försöka argumentera utifrån detta här på FL... :P
    Hey, I'm with you. Har snart stångat sönder skallen.
  • FannyGioia

Dorian Ertymexx skrev 2009-05-24 18:26:10 följande:

Japp, förstår vad du menar... Ibland undrar jag om jag inte är så korkad som en del menar... jag fortsätter att bråka i trådar jag egentligen tröttnat på för länge sedan... :P
    Känner igen det där.
  • FannyGioia

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-24 18:28:33 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2009-05-24 18:26:10 följande:
    Brist på annat att göra förmodligen. Men med din enorma kunskap borde du väl kunna komma på nåt mer meningsfullt!!!!
    Jag har aldrig sett ett större behov av upplysning om könsroller än på FL.
  • FannyGioia

Dorian Ertymexx skrev 2009-05-24 18:33:22 följande:

Jag tycker synd om dig i så fall. ;)
    Jag får skylla mig själv. Har egentligen en massa skolarbete att ta tag i, men det här ju så mycket... öhm... roligare.
  • FannyGioia

Dorian Ertymexx skrev 2009-05-24 18:38:05 följande:

Ajabaja! Du får göra som många andra och låta din karl förbjuda dig från att vara här! ;)

Försökte vilseleda mig själv för ett tag sedan genom att starta ett nytt projekt i hemmet. Det gick tyvärr ganska fort och nu sitter jag här igen.
  • FannyGioia

Dorian Ertymexx skrev 2009-05-24 19:06:02 följande:

Du är för effektiv för ditt eget bästa. ;)
    I wish! Skolarbetet är kvar...
  • FannyGioia
    Clarissa83 skrev 2009-05-24 20:59:23 följande:
    Jag t ycker ni är förbannat dryga i ert framfarande faktiskt. Ingen av oss med "okunskap" har sagt att det är rätt att tracka andra pga deras val i livet. Vi har helt ärligt sagt att vi inte är beredda att sudda ut könsgränsen, för för oss känns det som det är i dagens läge helt OK och det har inget med era mobbade ungar att göra. Vi klarar oss jävligt bra utan glitterskor men bryr oss tillika skit i om ni har det på era ungar eller inte.Och jag orkar inte ens uttrycka mina åsikter i fina meningar och ord som måste slås upp i lexikon av vilken vanlig medelsvensson som helst. Jag vet vad jag tycker utan att gå tillbaka till 1800 talets historier.
    Det betyder inte att den som sitter på historiska fakta ska bli skjuten för att hen har vettiga argument att komma med. Det är ju lika illa.
  • FannyGioia
    Clarissa83 skrev 2009-05-24 21:11:21 följande:
    Tror ni inte att det var könsskillnader då då? Eller gick alla karlar med korsett och tyllkjolar? VIlket århundrade det än handlar om så har det varit olikheter. Förutom på stenåldern, då hade väl alla barnen döda djurpälsar på sej, men det är väl dit ni strävar.
    Nu var det ju inte det jag skrev, eller hur?
  • FannyGioia
    Clarissa83 skrev 2009-05-24 21:19:52 följande:
    Jag skulle vilja ta en titt i era garderober och necessärer och utifrån det säga om ni "sköter" er så bra som ni vill få det att låta.
    Hur ska jag göra för att sköta mig?
  • FannyGioia
    Clarissa83 skrev 2009-05-24 21:27:27 följande:
    Smink och rakhyvel tex är inte tillåtet till annat än besvärlig hårväxt. Knappt det. Inga produkter som det står "woman/men" på. Garderobsuppsättningen hos dej o sambo ska se ungefär likadan ut, utöver personliga favoritfärger. Kanske tom ha gemensam garderob för de kläder båda kan använda. Sudda ut gränserna, normalisera det och uppfostra därefter.Nej jag orkar inte mera, varför kom jag hit ikväll igen... Lycka till allihopa, nu ska jag ta och vika lite rosa babykläder.
    Jag förstår inte varför du tror att det är det här det handlar om.

Min sambo och jag ser helt olika ut. Vore omöjligt att dela garderob.
Svar på tråden NI förstör mitt barn!