• sannesnäckan

Kattsand

Hej alla kattägare!

Tänkte kika in och kolla vilken som är er favorit av klumpbildande kattsand?

• Svar på tråden Kattsand
  • Micki

Ever Clean tycker jag är helt klart bäst.

♥ Amanda ♥
  • Havanna82

Jag verkar vara den enda som anser att EC är grymt överskattat :/ Jag använde det ett tag, men sedan tycker jag den bara luktar damparfym och därmed även katten-
    Just nu använder jag Oliver Petfoods egna kattsand som kostar 4 gånger så lite som EC och är minst lika bra!

• Tossan74

everclean e helt klart bäst och värt varenda krona

• Majsan70
    Havanna82 skrev 2009-05-27 16:00:40 följande:
    Jag verkar vara den enda som anser att EC är grymt överskattat :/ Jag använde det ett tag, men sedan tycker jag den bara luktar damparfym och därmed även katten-Just nu använder jag Oliver Petfoods egna kattsand som kostar 4 gånger så lite som EC och är minst lika bra!
    Ne, jag är helt emot EC oxå. Fast vi använder Pet Plus istället.
  • Pumpkin

Vi använder Katty och är väldigt nöjda med den. Dryg, luktfri och klumpar bra.

• vackrastarflow
    Havanna82 skrev 2009-05-27 16:00:40 följande:
    Jag verkar vara den enda som anser att EC är grymt överskattat :/ Jag använde det ett tag, men sedan tycker jag den bara luktar damparfym och därmed även katten- Just nu använder jag Oliver Petfoods egna kattsand som kostar 4 gånger så lite som EC och är minst lika bra!
    Jag funderar på att prova den eftersom katten äter Olivers torrfoder. Ska nog köpa med den nästa gång.
  • Buttons

Var hittar ni Ever Clean och/eller PetPlus? Tänkte att jag skulle prova mig fram lite för katterna gillar inte kornstorleken på det jag har nu och jag har inget emot att betala lite mer för en bra kattsand, dessvärre har jag inte sett till något av märkena på djuraffärerna i min närhet.

• Majsan70
    Buttons skrev 2009-05-27 19:00:19 följande:
    Var hittar ni Ever Clean och/eller PetPlus? Tänkte att jag skulle prova mig fram lite för katterna gillar inte kornstorleken på det jag har nu och jag har inget emot att betala lite mer för en bra kattsand, dessvärre har jag inte sett till något av märkena på djuraffärerna i min närhet.
    Pet Plus lixom EverClean finns i vart fall på Grizzly där jag köper allt mitt.
  • Samsmamma

jag vet att ts efterfrågade klumpbildande sand, men jag kan inte låta bli att rekommendera kiselsand/kristallsand. Det är KLART överlägset, jag har tre katter hemma och aldrig har det varit så luktifritt som med dessa kristaller. Man behöver bara plocka bort bajset och så byta hela sanden en gång i månaden. Jag har två kattlådor och gör av med 200kr för sand varje månad. Helt ok tycker jag och absolut minst möjliga jobb!

• Buttons
    Samsmamma skrev 2009-05-27 19:18:03 följande:
    jag vet att ts efterfrågade klumpbildande sand, men jag kan inte låta bli att rekommendera kiselsand/kristallsand. Det är KLART överlägset, jag har tre katter hemma och aldrig har det varit så luktifritt som med dessa kristaller. Man behöver bara plocka bort bajset och så byta hela sanden en gång i månaden. Jag har två kattlådor och gör av med 200kr för sand varje månad. Helt ok tycker jag och absolut minst möjliga jobb!
    Hm. Vad händer med urinen?
Svar på tråden Kattsand