Kattsand
Hej alla kattägare!
Tänkte kika in och kolla vilken som är er favorit av klumpbildande kattsand?
Hej alla kattägare!
Tänkte kika in och kolla vilken som är er favorit av klumpbildande kattsand?
Tack så mycket för att du kollade =)
Ska köpa sån kristallsand på djuraffären så hoppas jag att det blir bra!
Stort tack för all info!
pussis tycker jag är bäst
Kattsand är en riktig miljöbov...
Bryts i sydamerika vilket ger stor miljöpåverkan, fraktas över hela världen och sen bryts det varken ner naturligt eller går att bränna utan förblir en äcklig gegga för all framtid.
Byt till något annat än kattsand!
Det finns en grymt bra som är ganska dyr. Minns inte vad den heter nu men klumparna blir hårda som cement känns det som. Ska kolla upp det.
Jag föredrar sand som är väldigt finkornig. Den dammar ofta mindre, suger bra och är lätt att rensa. Just nu använder jag Kattys lite finare variant, den säljs i kartong och inte på säck. Den är finkornig och klumpar sig bra. Den dammar inte speciellt mkt och klumparna håller ihop väldigt bra. Håller lådan luktfri. Många sandsorter luktar så ini norden starkt, medan andra kapslar in amoniaken jättebra. Jag har min låda i köket då vi har kattungar som bor där. Vi både äter och sover precis intill och störs inte alls av ngn lukt med den här sanden.
Everclean lavendel helt klart. Visst är det dyrt men det fungerar och håller länge.
Statens sjordbruksverks föreskrifter skulle det vara. SJVFS 2008:5
EverClean lavendel utan tvekan!!!!
Tutity! Jag har nu använt kristallsand i en månad och jag är jättenöjd! Tack för tipset!