Kattsand
Hej alla kattägare!
Tänkte kika in och kolla vilken som är er favorit av klumpbildande kattsand?
Hej alla kattägare!
Tänkte kika in och kolla vilken som är er favorit av klumpbildande kattsand?
Nu har jag beställt Olivers kattsand, ska bli spännande att prova!
DEN har vi med, kristaller som suger upp urinen, har haft katt hela mitt liv och detta är UTAN tvekan bästa kattsanden någonsin. Till och med min hyperkänsliga gravidluktsnäsa känner inte av ett spår av kisslukt.
Enda gången man kan ana lite lite doft är om sanden börjar på bli gammal, då vet man att det är dags att byta kort och gott. Har två kissar och sanden räcker omkring 2 veckor en fullstor påse. Köper våran sand på ica maxi, finns liknande på arken också (djuraffärn) men den är mycket dyrare och ungefär lika bra som den på ica....
Jag köpte en påse med sånna där kristaller en gång o efterca 1timma så hörde ja något som knastrade o då satt min katt o ÅT UPP sanden! :-O Fick byta omedelbart då jag inte visste hur farligt det är att få i sig. Nu kör vi på något billigt från mataffären, minns inte vad det heter men de funkar bra iaf.
emme 86 skrev 2009-05-28 19:24:42 följande:
Vi beställer från www.husse.se. Hemburen och suverän!
Jag håller med någon tidigare i tråden om att kristallsanden är fantastisk. Var lite tveksam till den i början eftersom det ser lite sunkigt ut när det efter ett tag blir gult i lådan, men vi testade att köpa en påse för drygt 100 kr i början på månaden och det är fortfarnde helt luktfritt, trots två kissande katter. Aldrig känts så fräscht i kattlådan som det gör nu.
Att det ser lite äckligt ut gör inte något längre då vi har en kattlåda med tak och katterna verkar nöjda. Slipper dessutom allt smågrus som de tidigare drog ut ur lådan. Vi kommer helt klart fortsätta köra med kristallerna!
Nu har jag verkligen bestämt mig! Efter att min nyinköpta kattsand är slut blir det kristallsand. Tack alla,verkligen, för alla tips och råd, särskilt du Tutity. :)