• sannesnäckan

Kattsand

Hej alla kattägare!

Tänkte kika in och kolla vilken som är er favorit av klumpbildande kattsand?

• Svar på tråden Kattsand
  • Jumsan83

Någon som har ett bra tips hur man ska göra för att slippa få kattsand över hela badrums golvet kvittar vilken sand vi anväder har sand endå över allt ser så skitigt ut jämt på golvet vi har en kattlåda med tak...

• Mandragora
    Jumsan83 skrev 2009-05-29 21:38:16 följande:
    Någon som har ett bra tips hur man ska göra för att slippa få kattsand över hela badrums golvet kvittar vilken sand vi anväder har sand endå över allt ser så skitigt ut jämt på golvet vi har en kattlåda med tak...
    Har du provat att lägga en liten matta framför entrén?
    Sanden brukar stanna där.
    Läs min fantastiska blogg: shakti.blogg.se ٩(̾●̮̮̃̾?̃̾)۶
  • Buttons
    Jumsan83 skrev 2009-05-29 21:38:16 följande:
    Det finns speciella gummimattor med räfflor i som man lägger framför lådan. Sanden stannar då i räfflorna och sprids inte över hela huset. Jag har sett dom i ett par olika nätbutiker men kan tyvärr inte komma ihåg vilka...
  • Jumsan83
    Mandragora skrev 2009-05-29 21:39:30 följande:
    Har du provat att lägga en liten matta framför entrén?Sanden brukar stanna där.
    ja jag brukar ha en handuk framför så dom ska gå på men katt honan har en förmåga att dra in allt hon kan in i låda och lägga sakerna där även sonens kläder om dom ligger kvar i badrummet drar hon in i kattkådan men hon kossar inte så sakerna hon bara lägger dom där..
  • Jumsan83
    Buttons skrev 2009-05-29 22:46:56 följande:
    Det finns speciella gummimattor med räfflor i som man lägger framför lådan. Sanden stannar då i räfflorna och sprids inte över hela huset. Jag har sett dom i ett par olika nätbutiker men kan tyvärr inte komma ihåg vilka...
    Ja dom gummi mattorna har jag sett faktiskt får köpa en och prova och hoppas det funkar..
  • Samsmamma

jag ska ner på ICA nu, ska försöka komma ihåg att kolla vad sanden heter.... men huvudet är inte riktigt med mig nu för tiden.

• sannesnäckan

Jag hoppas att du kommer ihåg det tutity. Annars kanske du kommer ihåg det till en annan dag. :)

• Samsmamma
    sannesnäckan skrev 2009-05-30 15:31:11 följande:
    Jag hoppas att du kommer ihåg det tutity. Annars kanske du kommer ihåg det till en annan dag. :)
    Jag kollade på ICA, men detta är alltså inte min favorit utan jag gillar den på zooaffären bäst.

Men den heter Fresh & Easy, minns inte vilket märke... Påsen här genomskinlig på högra halvan, annars är den blå och lila och lite rosa.
  • vackrastarflow

Jag har nu med stor nöjdhet från både min och kattens sida provat Olivers kattsand. Och så ovärderligt att få det levererat till dörren när man bor på tredje våningen utan hiss (och utan bil).

Svar på tråden Kattsand