• sannesnäckan

Kattsand

Hej alla kattägare!

Tänkte kika in och kolla vilken som är er favorit av klumpbildande kattsand?

• Svar på tråden Kattsand
  • felicityporter

Jag mixar Eldorados kattsand med EverCleans parfymerade kattsand. Tar ganska lite EverClean (eftersom den doftar starkt och jag inte vill att katterna ska stinka billig parfym) och resten Eldorado.

Bästa kattsanden jag provat är nog PetPlus, som klumpar fantastiskt bra och doftar ljuvligt av babypuder. Tyvärr är den väldigt svår att få tag på, så jag nöjer mig med Eldorado och EC (om inte djuraffären råkat få in ett parti PetPlus när jag är där).

• felicityporter

Oj, såg att du redan bestämt dig för kristaller. Jag blev lite för ivrig och orkade inte riktigt läsa igenom hela tråden. Du kan bortse från mitt svar.

• sannesnäckan

Felicity: Tack iaf. Det är kul med folk som gör sig en ansträngning för att dela med sig av sina tips och erfarenheter. =)

• vackrastarflow
    Bedhead skrev 2009-05-28 19:27:13 följande:
    Vi beställer från www.husse.se. Hemburen och suverän!
    Det blir Olivers också, och det gratis tom!
  • Pop84

Vi använder "EverClean Multiple cat Kattsand" fantastiskt bra ger ingen lukt alls, vi har testat många olika märken tidigare men denna är toppen! :)

• Pop84

För oss funkade inte kristaller alls såg supersnuskigt ut och lät fruktansvärt när det krafsades i den

• Jumsan83

har köpt ever clean för fösta gången och den behåller jag nog är super nöjd fast jag tycker att den dammar väldigt mycket just när man häller i den men det står ja ut med byter ju inte så ofta nu med den sanden behövs inte byta så ofta då...

• zleepy

Vi provade också med kristaller ett tag, och det funkade ju bra mot kisslukten, men missarna lyckades inte gräva ner bajset ordentligt, så då stank det skit överallt istället, och mycket kristaller utanför lådan. ( det blir det visserligen hos oss vilket vi än använder, våra katter är mästare på att stå halvvägs in i luckan och sprätta ut sand )

• Samsmamma
    sannesnäckan skrev 2009-05-28 19:49:11 följande:
    Tutity: Kan det vara denna? www.atlasdogs.se/product_info.php...
    nä det där låter inte riktigt rätt... "ta regelbundet bort de solida bitarna med en skopa" det står det inte på mina påsar. Jag försöker hitta mina varianter på internet men det går itne..... Den du hittat är säkert helt ok, det är klart man kan ta bort de "fulla" kristallerna, men det behöver jag inte göra.
Svar på tråden Kattsand