• Tullemi

Saker vi (tyvärr ?) minns från 80-talet :-D

Här kan vi påminna varandra om 80-talets höjdpunkter/bottennapp när det gäller tex mode, smink, musik, mat och andra roliga produkter. Så skriv på....

• Svar på tråden Saker vi (tyvärr ?) minns från 80-talet :-D
  • Vicki77

alla plancher med ett snyggt tjejöga som gick över i ett vattenfall eller nån fågel eller annat exotiskt djur, eller alla plansche med hånglande par i svartvitt!!

hahhaha! åååh vilken rolig tråd!

a walk down memory lane

• Hackemamma
    Vicki77 skrev 2009-06-01 22:31:38 följande:
    alla plancher med ett snyggt tjejöga som gick över i ett vattenfall eller nån fågel eller annat exotiskt djur, eller alla plansche med hånglande par i svartvitt!! hahhaha! åååh vilken rolig tråd! a walk down memory lane
    Eller hur! ;D
    Plancher och tavlor med harlekinmotiv^^
    Lätt att förnya sitt rum på den tiden, bara att gå in på närmsta affär och bläddra bland alla häftiga plancher...
  • Vicki77
    Hackemamma skrev 2009-06-01 22:34:11 följande:
    Eller hur! ;DPlancher och tavlor med harlekinmotiv^^Lätt att förnya sitt rum på den tiden, bara att gå in på närmsta affär och bläddra bland alla häftiga plancher...
    jaaa!! och stora maffiga solfjädrar som täckte en hel vägg!
    fick en av min bror i julklapp och jag va sååååå stolt över den!

undrar vart den finns nu...??

ha ha hahah!!
  • Hackemamma
    Vicki77 skrev 2009-06-01 22:37:04 följande:
    jaaa!! och stora maffiga solfjädrar som täckte en hel vägg! fick en av min bror i julklapp och jag va sååååå stolt över den! undrar vart den finns nu...?? ha ha hahah!!
    HAHAHA, var ju obligatoriskt att ha på största väggen ovanför hörnsoffan i plych *rofl*
  • Flix

TAKANO-dress säger jag bara. och SALOMON ryggsäck.

• Hackemamma
    Flix skrev 2009-06-01 22:39:17 följande:
    TAKANO-dress säger jag bara. och SALOMON ryggsäck.
    Jaa^^ Och "fruit-of-the-loom... ;D
  • Miss Boring

Har någon nämnt DATE-parfymerna ännu {#lang_emotions_dreamer}

Tubsockar i pumps?

Nätskor? (tidigt 80-tal)

Kilar isydda i jeansen?

Supertunna skärp? (ev glittriga...)

Mamma med lattehållare och foträta skor
  • Hackemamma
    JennnyT skrev 2009-06-01 22:45:02 följande:
    Har någon nämnt DATE-parfymerna ännu Tubsockar i pumps? Nätskor? (tidigt 80-tal) Kilar isydda i jeansen? Supertunna skärp? (ev glittriga...)
    Hihi, jag var stolt ägare till ett smalt skinnskärp i neongult, med nitar! Gaah vad cool man var...;D Hade också ett BRETT resårskärp.
  • Rulltrappa
    JennnyT skrev 2009-06-01 22:45:02 följande:
    Har någon nämnt DATE-parfymerna ännu Tubsockar i pumps?Nätskor? (tidigt 80-tal)Kilar isydda i jeansen?Supertunna skärp? (ev glittriga...)
    haha. ellos har nätskor. :)
  • Rulltrappa

jeans med revärer. jag hade ett par med paisleymönstrade revärer. hur fan kunde morsan släppa iväg mig till skolan så, inte konstigt att jag inte hade kompisar!

Svar på tråden Saker vi (tyvärr ?) minns från 80-talet :-D