• Tullemi

Saker vi (tyvärr ?) minns från 80-talet :-D

Här kan vi påminna varandra om 80-talets höjdpunkter/bottennapp när det gäller tex mode, smink, musik, mat och andra roliga produkter. Så skriv på....

• Svar på tråden Saker vi (tyvärr ?) minns från 80-talet :-D
  • beadis
    Tullemi skrev 2009-06-02 14:39:20 följande:
    Ett tag använde alla tjejer duschcremen Fenjal. Alltså...har ni luktat på den nån gång? Vidrisch....
    jag var en utav de
  • carissma
    katja74 skrev 2009-06-01 19:47:46 följande:
    Ah, solstollarna! Grymt gubbsjukt såhär i efterhand..Kommer ni ihåg en grupp som hette Salt´n pepa eller nåt liknande? De rapade har jag för mig.
    Salt´pepa hade en MEGAHIT 1988 med raplåten Push it........kanonbra att dansa loss till!!
  • katja74
    carissma skrev 2009-06-02 17:37:42 följande:
    Salt´pepa hade en MEGAHIT 1988 med raplåten Push it........kanonbra att dansa loss till!!
    Där ser man! Då var jag inte ute och hojade alldeles då.
  • Tullemi

Kommer ni ihåg de där "myntsamlarna" man hade. Varje valör hade sin plats och man tryckte ner myntet och en fjädring höll myntet på plats. Min var i grön plast

• mångmamma
    snart3barnsmamma skrev 2009-06-02 10:34:27 följande:
    eller denna?

dock själv mycket på all 80-tals musik på spotify.comdär finns ju precis all 80tals musik, bara< söka på 80-tal..så får man upp allt
    Denna låt Ä L S K A D E jag!
    Resten minns jag oxå...
  • beadis
    mångmamma skrev 2009-06-02 20:40:24 följande:
    Denna låt Ä L S K A D E jag!Resten minns jag oxå...
    älskade eller älskar?
    Jag tycker Billy Idol´s låtar är bra fortfarande..
    jag har en riktig nostalgitripp på gång nu...lyssnar nästan bara 80tals musik just nu
  • katja74

Hur orkar ni med alla synthmattor - och trummor? Men okej, melodierna var bra på den tiden.

• mångmamma
    snart3barnsmamma skrev 2009-06-02 21:14:18 följande:
    älskade eller älskar? Jag tycker Billy Idol´s låtar är bra fortfarande..jag har en riktig nostalgitripp på gång nu...lyssnar nästan bara 80tals musik just nu
    Älskar fortfarande.
    Inte bara du som har nostalgitripp, min 19 åring har ägnat våren åt att bara lyssna på 80-talsmusik, jag med naturligtvis.
Svar på tråden Saker vi (tyvärr ?) minns från 80-talet :-D