• Tullemi

Saker vi (tyvärr ?) minns från 80-talet :-D

Här kan vi påminna varandra om 80-talets höjdpunkter/bottennapp när det gäller tex mode, smink, musik, mat och andra roliga produkter. Så skriv på....

• Svar på tråden Saker vi (tyvärr ?) minns från 80-talet :-D
  • beadis
    bustösen skrev 2009-05-29 08:47:46 följande:
    och så hade vi kastisar också, små plastbitar som man kunde fläta ihop till långa band, hårdrocks S var häftiga tyckte jag då, och döskallarna
    sorry....nu upprepade jag mig igen...borde nog läst tråden först o skrivit sen
  • beadis
    Lither skrev 2009-05-29 17:56:21 följande:
    Gud vilken underbar tråd! Jag öser ur mig:Tavlor med bilder på gråtande barnGlasbord i allas vardagsrumSynthtofsen i nacken en kär favoritStentvättade jeans, jag hade ett par urhäftiga med muddar nertillTv-programmet BullenDe tygklädda hårsnoddarna som man köpte 5 stycken för 10 kronor på drottninggatan i stockholmBrevkompisar från andra länder, eller sommarlägret Torkade rosor hängandes uppochner bredvid spegelväggen i tonårsrummetAlla jäkla plancher, minns särskilt de med smältande isbitar med körsbär på, och de där med toalettregler, och självklart halvnakna mänDe små askarna som man la sina tappade mjölktänder i, alltså SJUKT äckligt! De upplöstes och försvann med åren kommer jag ihågSmågodis som inhandlades per styck i kiosken, istället för på vikt som idagNötcream åt vi jämt, och havrebollar50-öres tuggummin, jenka, shake, chock, dance?minns ni? Refreshers
    Gud va du minns bra...
    ja, jag minns vart enda en utav dina "minnen"

Det roliga är bara att det verkar som om HELA sveriges ungar/ungdomar hade samma grejjer för sig....fast det är ju så nu med
  • beadis

madonnaväskorna i rosa plast, ngn som minns de?

• beadis
    qattla skrev 2009-06-02 09:58:41 följande:
    sunkist?
    ok...jo jag såg det nu, när jag har läst hela tråden
  • beadis

eller denna?

lyssnar dock själv mycket på all 80-tals musik på spotify.com
    där finns ju precis all 80tals musik, bara

• Tullemi

Ett tag använde alla tjejer duschcremen Fenjal. Alltså...har ni luktat på den nån gång? Vidrisch....

• Hackemamma
    Tullemi skrev 2009-06-02 14:39:20 följande:
    Ett tag använde alla tjejer duschcremen Fenjal. Alltså...har ni luktat på den nån gång? Vidrisch....
    HAHA, ja jag minns den starka och stickiga "doften" ;D I gröna flaskor...
  • Knasis
    Hackemamma skrev 2009-06-02 14:41:40 följande:
    HAHA, ja jag minns den starka och stickiga "doften" ;D I gröna flaskor...
    Jag ÄLSKADE Fenjal!!
    Hoppas inte för mycket så mister du inte allt
Svar på tråden Saker vi (tyvärr ?) minns från 80-talet :-D