• Tullemi

Saker vi (tyvärr ?) minns från 80-talet :-D

Här kan vi påminna varandra om 80-talets höjdpunkter/bottennapp när det gäller tex mode, smink, musik, mat och andra roliga produkter. Så skriv på....

• Svar på tråden Saker vi (tyvärr ?) minns från 80-talet :-D
  • Hackemamma
    Tullemi skrev 2009-06-04 15:20:17 följande:
    Åh, syrenschampoot minns jag. Sen minns jag en flaska som vi hade på badkarskanten, en schampooflaska (grönt innehåll) med en John Bauer-bild på...var det Timotej?
    Jaa! Den med en långhårig flicka som speglar sig i vatten?
  • Tullemi
    Hackemamma skrev 2009-06-04 15:45:30 följande:
    Jaa! Den med en långhårig flicka som speglar sig i vatten?
    Ja, den menar jag . Vad kul att fler minns, haha.
  • Hackemamma
    Tullemi skrev 2009-06-04 15:49:00 följande:
    Ja, den menar jag . Vad kul att fler minns, haha.
    hade helt förträngt den, men nu kom jag plötsligt ihåg ;D
  • Tidiz

Jane Helen schampoo finns i en grönaktig flaska på Rusta i Skövde om nån är intresserad av en nostalgitripp.

annars så minns jag bandet Troll (kanske va 90-tal?), syrrans gula freestyle å även hennes "pepsi-telefon" som såg ut som en sån där burk man får på alla hamburgerställen att ta drickan i. sen minns jag nog inte så mycke mer. va ju rätt liten när 80-talet tog slut.

• John D

Bandare med "dubbeldäckare" så att man kunde kopiera kassettband.
    Dom riktigt tuffa modellerna hade till och med "hi-speed" knapp, så man kunde kopiera ett band på halva tiden det tog att lyssna på det.

• zazzza

det fanns miniatyr burkar av pepsi som man kunde ha som halsband....sen minns jag att man vek små typ gem av tuggummipapper o kunde sätta ihop till en lång fläta....eller haka i varandra...hmmm ..nån som vet va jag menar? doublemint tugg var in favvo...fint grönt papper..

• Elli47
    zazzza skrev 2009-06-04 18:46:49 följande:
    det fanns miniatyr burkar av pepsi som man kunde ha som halsband....sen minns jag att man vek små typ gem av tuggummipapper o kunde sätta ihop till en lång fläta....eller haka i varandra...hmmm ..nån som vet va jag menar? doublemint tugg var in favvo...fint grönt papper..

Ja, jag hade en sån där Fantaburk i ett halsband, fick den av kille som jag var ihop med i 7:an! Av en annan kille fick jag ett halsband med en liten skateboard! Man skulle ju byta halsband för att visa att man var ihop.

Det där med att vika papper känner jag inte till tyvärr... kanske inte populärt hos oss?

• Miss Scorpio
    zazzza skrev 2009-06-04 18:46:49 följande:
    Jo jag minns dom där långa länkarna som man vek av kola eller tuggummipapper.

Kom på en grej till
    Minns ni ett schampo som hette Lutre Creme, på tub?
  • Miss Scorpio

Miss Scorpio skrev 2009-06-04 20:46:15 följande:

Jo jag minns dom där långa länkarna som man vek av kola eller tuggummipapper.Kom på en grej tillMinns ni ett schampo som hette Lutre Creme, på tub?
    fast det hette Lustre Creme,....stavfel
Svar på tråden Saker vi (tyvärr ?) minns från 80-talet :-D