Saker vi (tyvärr ?) minns från 80-talet :-D
Här kan vi påminna varandra om 80-talets höjdpunkter/bottennapp när det gäller tex mode, smink, musik, mat och andra roliga produkter. Så skriv på....
Här kan vi påminna varandra om 80-talets höjdpunkter/bottennapp när det gäller tex mode, smink, musik, mat och andra roliga produkter. Så skriv på....
Jane Helen schampoo finns i en grönaktig flaska på Rusta i Skövde om nån är intresserad av en nostalgitripp.
annars så minns jag bandet Troll (kanske va 90-tal?), syrrans gula freestyle å även hennes "pepsi-telefon" som såg ut som en sån där burk man får på alla hamburgerställen att ta drickan i. sen minns jag nog inte så mycke mer. va ju rätt liten när 80-talet tog slut.
Bandare med "dubbeldäckare" så att man kunde kopiera kassettband.
Dom riktigt tuffa modellerna hade till och med "hi-speed" knapp, så man kunde kopiera ett band på halva tiden det tog att lyssna på det.
manicklar
det fanns miniatyr burkar av pepsi som man kunde ha som halsband....sen minns jag att man vek små typ gem av tuggummipapper o kunde sätta ihop till en lång fläta....eller haka i varandra...hmmm ..nån som vet va jag menar? doublemint tugg var in favvo...fint grönt papper..
Ja, jag hade en sån där Fantaburk i ett halsband, fick den av kille som jag var ihop med i 7:an! Av en annan kille fick jag ett halsband med en liten skateboard! Man skulle ju byta halsband för att visa att man var ihop.
Det där med att vika papper känner jag inte till tyvärr... kanske inte populärt hos oss?
Miss Scorpio skrev 2009-06-04 20:46:15 följande: