• Kazeer

Kärringmaffian del 13

Vi har varit och tittat på et hus i eftermiddag:

http://hemnet.se/beskrivning/hemnet/410463

Jättefint på alla sätt och vis men det kändes inte rätt för mig. Mats skulle gärna vilja ha det. Men efter att vi har varit i kontakt med flera mäklare, så inser vi att vi riskerar att behöva sälja vårt hus med 100-300 000 kr förlust om vi säljer nu ... och det vore inte så roligt. Jag tror att Mats äntligen börjar inse att vi ska stanna där vi är.

BF jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer
    S vali s skrev 2009-08-14 21:20:59 följande:
    *yippey*Nu har jag bokat tågbiljett till min efterlängtade Anna, lyckades hitta en tur&retur resa för 276:- - helt klart värt varenda krona att få ha henne hemma en vecka Nu är det bara att vänta en månad
  • Kazeer
    Kibell skrev 2009-08-14 21:22:54 följande:
    Varför vill ni flytta igen?
    Mats vill bo mer ute på landet. Dessutom kommer huset vi har nu att bli för litet om några år, eftersom det kommer ett barn till. Fast jag vill inte flytta. Jag tycker att vi har det bra där vi bor.
  • Kazeer

God morgon!

Gustav kom in till oss strax före klockan 6 i morse och han var så mysig. Han låg och kramades och pussades en lång stund. Sedan gick vi upp. Jag har duschat och tvättat håret och just nu tar jag en paus i alla packbestyr. Det är helt otroligt vad med kläder tre personer måste ha med sig

• Kazeer

Nu har jag nog packat färdig. Det är bara min laptop, som jag använder nu, som inte är nerpackad än.

• Kazeer

Nu är vi framme i Jönköping, där vi ska sova över hos Mats mamma. Vi stannade på vägen, i Ljungby, där vi fikade hemma hos Mats bror och hans familj. Det var mycket trevligt. Vädret har varit bedrövligt hela vägen. Regnet det bara öser ner.

• Kazeer

God morgon!

Gustav har hittat farmors "hink" med tvättklämmor. Man kan ha väldigt kul med tvättklämmor

I natt har jag sovit som Pippi Långstrump. Gustav vaknade strax efter midnatt och bara grät och grät. Han låg mellan Mats och mig i farmors säng och den är smalare än den vi har hemma - inte mycket, men dock smalare. Jag tror han fick panik över att det var trångt. Efter ett tag satte jag mig upp och då lade han sig snabbt på mina kuddar och lugnade sig nästan meddetsamma. Så det fanns inte så mycket annat att göra för mig än att lägga mig med huvudet i fotänden. Sedan sov vi alla gott fram till klockan sex.

• Kazeer

Svalis: Krya på dig! *kram* Hoppas att ni får en trevlig dag idag.

• Kazeer

Om en dryg timme ska vi fortsätta vår färd norrut mot Gävle med ett stopp i Uppsala. Jag ska se om jag kan hitta lekparken Storken nämnde. Har kollat på Google och hittat var stadsträdgården ligger. Först inboxade jag Storken och frågade men så kom jag på att jag har ju Internet, där jag kan hitta själv. Varför är man så snabb att fråga andra, när man faktiskt lätt kan hitta svaret själv...?

• Kazeer

Nu har vi kommit fram till Gävle!

Gustav har haft ett under av tålamod i bilen under dagen. Vi startade från Jönköping vid halvniotiden i morse och var i Uppsala strax före halv två och då åt vi lunch på MAX vid Gränby Centrum. Sedan hade Mats sitt möte på Scandic Nord och Gustav och jag gick en promenad och plockade blommor och kastade småsten och tittade på en fotbollsmatch. Gustav hann också springa genom en ganska djup vattenpöl.

Nu sitter vi på hotellrummet och moffar kanelbullar och ostbågar Gustav har druckit en drickyoughurt också.

Svar på tråden Kärringmaffian del 13