• Kazeer

Kärringmaffian del 13

God morgon!

Mrs V: Kolla din inbox.

BF jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer

Mrs V: 30 grader ... det är varmt det.

Här regnar det åtminstone inte. Solen skiner till och med. Men vi kan nog inte förvänta oss mer än runt 20 grader.

Gustav och jag ska ut en sväng på stan. Han ska bara vila lite först. Klockan halv tolv kommer Mats och hämtar oss och vi ska checka ut. I eftermiddag ska Gustav och jag en sväng till Jula och kanske även till IKEA. Vi får se vad vi hinner.

• Kazeer
    modestyonly skrev 2009-08-19 09:29:48 följande:
    Ja jag målar tånaglarna typ, två ggr om året så...
    Mina tånaglar är (nästan) alltid målade under sommarhalvåret. Naglarna på fingrarna är målade året om ... fast inte alltid {#lang_emotions_undecided} 
  • Kazeer
    modestyonly skrev 2009-08-19 10:05:29 följande:
    Jag har aldrig varit mycket för att måla naglarna, tånaglarna, blir det på sommaren, mest för att det ska se lite bättre ut i sandaler! Fingernaglarna, får vi inte ha målade av hygieniska skäl på jobbet!!
    Nä, just det. De somrar jag jobbat på äldreboende och i restaurangkök då har det varit kortklippta, omålade naglar.

Att måla naglarna lyfter mitt humör jättemycket.
  • Kazeer

God morgon!

• Kazeer

Jag tror att Gustav inte tycker om att sova hos farmor. Han vaknade i natt igen, totalt panikslagen. Stackaren!

• Kazeer

Igår eftermiddag ägnade jag 40 minuter åt att köra runt som en galning och leta efter Jula i Gävle. Jag visste ungefär var det skulle ligga men jag höll på att hamna i Östhammar i mitt letande Nåväl, till sist kom vi fram och jag kunde köpa en regnmätare till Mats. Det blev inte en i koppar utan i stället i rostfritt stål. Gustav fick köpa en tumstock till pappa, eftersom han (=Gustav, inte pappa) har brutit sönder ett par tumstockar.

• Kazeer

Sedan körde vi till IKEA och det var verkligen inget stort ställe. Med Gustav i vagnen gick jag runt hela butiken, ovan- och bottenvåning, på 15 minuter. Jag köpte t o m två doftljus, så jag stod i kö en liten stund också. Men doftljusen glömde jag ! Jag var så koncentrerad på att titta efter glass till Gustav att jag glömde ta med mig doftljusen Ja ja, De kostade bara 38 kronor, så det var ju inte hela världen.

Vi gick in i gallerian bredvid IKEA och där hittade jag glass till oss och så handlade jag lite på Cervera.

Sedan var klockan 15 och det var dags att åka och hämta Mats på högskolan. Tack och lov att mina studiedagar är över, säger jag bara. (Förvisso ska jag plugga i höst, men på distans.)

• Kazeer

Vi hade två alternativ för vår resa söderut - via Stockholm eller via Västerås. Det är fyra mil längre över Stockholm men restiden är kortare, så vi hade bestämt att åka över Stockholm. Problemet var bara att när vi bestämde det, så trodde vi att vi skulle åka från Gävle vid 18-tiden och inte vid 15.30 som det blev nu.

När vi närmade oss Stockholm (skylten sa Stockholm 10) så var det tvärstopp. Det var ju rent löjligt! Mats blev väldigt irriterad och förbannad sitt val av resväg. Det var inga vackra ord han yttrade om Stockholm. Gustav och jag hade ganska kul i baksätet och tittade på alla bilar. Det tog över en timme att komma till Solna och strax därefter lättade köerna.

Det var skönt att komma fram till Jönköping.

• Kazeer
    S vali s skrev 2009-08-20 07:50:14 följande:
    Jag förstår Mats frustration - köer är inge vidare Tänk att det finns folk som sitter i dessa köer varje dag Hur  orkar dom
    Det är för mig totalt obegripligt!!!
Svar på tråden Kärringmaffian del 13