• Kazeer

Kärringmaffian del 13

Jag har fått för mig att om man bara trycker på knappen så testas bara att batteriet fungerar.

Min pappas brandvarnare testas varje gång han steker ägg. Han har ingen köksfläkt och när han steker ägg, börjar brandvarnaren i hallen tjuta

Vår brandvarnare utanför sovrummen tjuter, när vi eldar i kaminen. Den ryker nästan alltid in, när vi börjar elda...

BF febr-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer

Nu har jag varit i Malmö.

På vägen dit fastnade jag i bilköer på E6/E20. Jag ska bara köra ca 4 km på den vägen, mellan en påfart och nästa avfart, och det var totalt tvärstopp. Ungefär halvvägs till avfarten, leddes all trafik in i högerfilen för att sedan direkt ledas tillbaka till omkörningsfilen. Det stod "koner" på linjen mellan filerna och högerfilen var helt tom ... förutom 25-30 poliser som myllrade omkring där. Det såg ut som om de fikade men det kan väl inte vara rimligt

• Kazeer

En av mina kusiner, som i många år har jobbat med för tidigt födda barn på Astrid Lindgrens barnsjukhus i Stockholm (heter det så), har också jobbat en hel del som sjuksköterska i Norge. De senaste månaderna har hon jobbat på Färöarna och ska nu vidare till Grönland.

Pappa berättade att en annan av mina kusiner har jobbat ett tag som sjuksköterska i Norge. På en månad tjänade hon 100 000 kr ... EFTER skatt Man får väl vara tacksam att inte alla svenska sjuksköterskor drar till Norge...

• Kazeer

Monty Python-mannen har intagit min kropp igen. I ett försök att se saker från den ljusa sidan sade jag att fördelen är ju att jag kan äta vad jag vill utan att gå upp i vikt. Då svarade Mats att det kallas för bulimi.

• Kazeer
    S vali s skrev 2009-09-05 18:47:59 följande:
    Fasiken va gött det är att göra andra människor glad, det kan man leva länge på Linn o jag har bakat o donat idag och slutligen åkte vi över till våra kompisar med småfranska, källarfranska, grekiskt lantbröd, kolasnittar, chokladdoppade kokostoppar, brysselkex  & äppel/tosca muffins, till de sistnämnda langade jag med en kelda vaniljvisp.Min kompis blev så glad att hon fick tårar i ögonen J som inte haft matlust alls på ett två veckor kunde inte motstå att ta ett brysselkex som f.ö är hennes favoritkakor Sen åkte Linn o jag in till Norrtälje och åt en storslagen middag på McDonalds När vi kom hem mötte Mysan oss och var så stolt så stolt, hon hade tagit med sig sitt första byte hem - en gräshoppa som hon ivrigt mumsade i sig
    Det låter som en toppendag!

Vi har varit på MediaMarkt och Elgiganten för att titta på en TV till sovrummet. Inne på MM mådde jag pyton. Mina händer kändes domniga och plötsligt var det som om mitt vänstra synfält blev väldigt mycket mindre. Det var så skönt att komma ut i friska luften, när vi gick över till Elgiganten. Även om jag mådde bättre, när vi skulle åka hem, fick Mats sätta sig bakom ratten.

Till kvällsmat blev det våfflor.
  • Kazeer
    MRSVi skrev 2009-09-05 19:49:03 följande:
    Jag köpte gummistövlar, svarta med färgglada pluttar på, o matchande tjocka "gummistövelstrumpor" att ha i dem. Jag provgick dem i trädgården när jag kämpade med ogräset, o de verkar fungera, hoppas bara de håller tätt också.Anton o Alice sitter i tystnad o äter sitt lördagsgodis, Anton har träningsvärk efter fotbollen, stackarn.
    Dina gummistövlar låter jättefina! Jag köpte gummistövlar för ett drygt år sedan och hittade ett par med höstlöv på. Jag gillar dem men har knappt haft anledning att använda dem.

Gustav fick lördagsgodis för första gången idag. Han har ätit godis innan men inte så här "organiserat". Han åt ett par bitar och sedan var det bra. Om han ska äta i den takten, lär dagens ranson räcka i 5-6 veckor
  • Kazeer
    MRSVi skrev 2009-09-05 20:03:22 följande:
    Man kan testa brandvarnare genom att stå under dem med en cigarettändare tänd o upplyft, det brukar sätta igång dem.
    Ett tänt ljus borde också funka, eller...? Vi ska pröva i morgon.
  • Kazeer
    S vali s skrev 2009-09-05 20:05:34 följande:
    MrsV: Gummistö.... fins det i vuxenstorlek Jag har nog inte ägt ett par gummistövlar sen jag var tonåring men nu finns det så himla käcka så jag funderar nästan på att köpa ett par Stackars Anton, hoppas att träningsvärken går över Vå5r kattunge är verkligen korkad, eller så har den bara kort minne. Varje gång Linn badar, vilket oftast är varje kväll så kommer han in i badrummet och är supernyfiken, tar ett skutt upp på badkarskanten och - plums ner i badkaret Och, ja en blöt katt är verkligen skitful även om han är kattunge
    Jag har heller inte haft några gummistövlar sedan jag var liten. I tonåren vägrade jag använda gummistövlar. När jag började på skogis, fick vi huggarstövlar som vi hade när vi jobbade med motorsåg och röjsåg. Men annars hade jag kängor, när jag var ute i skogen.

Det är precis som du säger, idag finns det häftiga gummistövlar, snudd på snygga.
  • Kazeer

Gustav är nu så stor att man kan muta honom. Nej, inte muta. Jag menar naturligtvis att man kan förhandla med honom

Igår var det verkligen hög tid att klippa hans naglar. Det är något som inte brukar gå att genomföra, när han är vaken. Tidigare på dagen hade jag konfiskerat hans BRIO-tåg, eftersom han hade kastat dem på mig. Mats och jag kom överens om att vi skulle säga till Gustav att om pappa fick klippa hans naglar, så skulle han få tillbaka tåget. Gustav satt som ett tänt ljus i Mats knä och det gick på nolltid att klippa naglarna. Och han blev så glad över att få tillbaka sitt tåg.

• Kazeer
    Heisan skrev 2009-09-05 22:13:04 följande:
    O för den delen så har jag namnsdag idag..*yey*
    Grattis! {#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_sunny}
Svar på tråden Kärringmaffian del 13